4 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Öğe Daire testere makinesinde kullanılan milin nümerik hasar analizi(Batman Üniversitesi, 2018-05) Yıldız, Bilal; Adin, Mehmet Şükrü; Adin, Hamit; İşcan, BahattinMil; dişli çark, kayış kasnağı, zincir dişlisi, kavrama göbeği, volan, rotor vb. parçaları üzerinde taşıyan ve bunların kendisiyle birlikte dönebilmeleri için genellikle iki yerinden yataklanmış olan önemli bir makine elemanıdır. Miller, üzerinde taşıdığı parçalardan kaynaklanan yükler sonucu eğilmeye, güç iletimini sağlayan döndürme momenti nedeniyle de burulmaya zorlanır. Motor elemanlarında, güç iletim hattlarında ve gerekse makinenin asıl işlevinin yerine getirildiği bölümlerde mümkün olduğu kadar dönme hareketi yaparak kullanılmaya çalışılanparça ve elemanlar vardır. [1]. Çelik alaşımların kaynak malzemesi olarak yaygın kullanımı; alaşım özelliklerinin ve kaynak koşullarının, sıcak çatlamaların oluşumundaki etkilerinin araştırılmasında önemli bir rol oynamıştır. Deneysel çalışmalar, metallerin kimyasal özelliklerinin, alaşımlı kaynakların sıcak çatlamayla sonuçlanmasında etkin rol oynadığını gösterse de, faktörlerin etkilerinin büyüklüklerine göre ayrıştırılması tam anlamıyla gerçekleştirilememiştir[2].Öğe Partikül takviyeli yapıştırıcılarla üretilmiş jute kompozit malzemelerin mekanik özelliklerinin deneysel olarak belirlenmesi(Batman Üniversitesi, 2018-05) Adin, Mehmet Şükrü; Ergün, Raşit Koray; Adin, HamitBu çalışmada jute tipi kumaşlardan üretilmiş kompozit malzemelerin mekanik özellikleri incelenmiştir. Kompozit malzemeler, yapıştırıcı malzemesi kullanılarak 11 katman olacak şekilde üretilmiş olup verilen ölçü ve değerlere göre kesilmiştir. Elde edilen numuneler çekme deneyine tabi tutulmuştur. Verilere göre alüminyum tozun kompozit numunede daha sağlam bir yapı oluşturduğu gözlemlenmiştir. Deneysel olarak elde edilen sonuçlar tablo ve grafik olarak sunulmuştur. Sonuç olarak; partikül katkılı yapıştırıcı kullanılmasıyla elde edilen kompozit malzemelerin çekme hasar yükünün arttığı görülmüştür.Öğe Motorlarda kullanılan kam milinin nümerik hasar analizi(Batman Üniversitesi, 2018-05) Yıldız, Bilal; Adin, Mehmet Şükrü; İşcan, Bahattin; Seven, BurhanKam mili, subaplara hareket veren bir parçadır. Hareketini krank milinden alan motorun yardımcı milidir. Bu hareketler sayesinde, egzoz ve hava subapları düzenli olarak açılıp kapanır. Açma-kapama işleminin amacı şudur: Kapaklar açıldığında içeri hava girmesi, sonrasında yanma olayı olması ve akabinde de kirlenmiş havanın egzozdan çıkmasıdır. Kam mili, krank mili tarafından tahrik edilir ve krank milinin dönme sayısının yarısı kadar bir dönme hızıyla döner[1]. Kam milleri genellikle yüksek kaliteli çelik alaşımlarından dövülerek veya dökülerek tek parça halinde üretilir. Kam yüzeyleri ısıl işlemlerle sertleştirilir. Genellikle kam millerinde her silindir için bir emme bir de egzoz olmak üzere iki adet kam bulunur. Bazı motorlarda örneğin boksör tipi 4 silindirli bir motorda bir emme ve bir egzoz kamı karşılıklı iki silindirin supaplarını açmaktadır. Ayrıca günümüzde kullanılan DOHC motorlarda emme supapları için bir kam mili ve egzoz supapları için de ayrı bir kam mili bulunmaktadır[2]Öğe Yaprak yayların nümerik metotlar yardımıyla hasar analizi(Batman Üniversitesi, 2018-05) Sağlam, Zeyni; Yıldız, Bilal; Adin, Mehmet Şükrü; Adin, Hamit; Seven, BurhanBu çalışmada ISUZU marka EUROBUS model midibüsün yaprak yayının üzerine gelen kuvvetlerle ilgili olarak Solidworks paket programı kullanılarak nümerik statik analizler yapılmıştır. Araçlarda kullanılan yaprak yaylarda oluşacak bir hasar istenmeyen sonuçlara yol açabilir. Bu hasarların önüne geçmek amacıyla yaprak yayların üretim aşamasından kullanılacak yerlere ve maruz kalabilecekleri kuvvetlere kadar analizlerinin yapılması gerekmektedir. İstenmeyen sonuçları engellemek amacıyla nümerik analizler yapılmıştır. Son durumda malzeme üzerine oluşabilecek hasarlar değerlendirilmiş ve elde edilen veriler değerlendirilmiştir.