1 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Öğe Teknoloji çağında üniversite gençliği: Endüstri 4.0 farkındalığı ve girişimcilik niyeti arasındaki bağ(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024-10-01) Bozkuş, Nihal; Fırat, İbrahimEndüstri 4.0 devrimiyle birlikte dijitalleşme hız kazanmış üretim, hizmet, sağlık ve eğitim sektörleri değişen ve gelişen çağa uyum sağlamak zorunda kalmıştır. Üniversitelerde endüstri 4.0 farkındalığıyla öğrencilerin, gelecek iş hayatında gelişmelerin olması kuvvetle muhtemeldir. Bu çalışma, teknoloji çağında üniversite gençliğinin endüstri 4.0 farkındalığı ve girişimcilik niyeti arasındaki bağı ölçmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda endüstri 4.0 dönemine adapte olabilen ve gelişen teknoloji çağına uyum sağlayabilen bireyler yetiştirmek, endüstri 4.0 ile birlikte hayatımıza giren eğitim 4.0 çağına uygun teknik alt yapıyı sağlayabilen ve kullanabilen mezunlar yetiştirmek önem arz etmektedir. Çalışma 2023-2024 yılında Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesinde yer alan üniversitelerde ve 21 farklı fakültede öğrenim gören ön lisans, lisans ve yüksek lisans öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve online anket yöntemiyle 1166 öğrenciye ulaşılmıştır. Anket yöntemiyle elde edilen veriler SPSS 29.0 paket programıyla analiz edilip yorumlanmıştır. Elde edilen veriler öğrencilerin demografik özelliklerine göre; yaş, fakülte, üniversite, bölüm, eğitim düzeyi, not ortalaması, ortaöğretim mezuniyet durumu, kişisel aylık gelirleri, ailenin aylık geliri, anne ve babalarının eğitim düzeyleri ve endüstri 4.0 kavramını daha evvel duyup duymamaları değişkenlerine göre karşılaştırma yapılmış ve endüstri 4.0 kavramsal farkındalık düzeyleri ile girişimcilik niyetleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışma neticesinde üniversite öğrencilerinin endüstri 4.0 kavramsal farkındalık düzeyleri ile girişimcilik niyetleri arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Buna göre, üniversite öğrencilerinin endüstri 4.0 kavramsal farkındalık düzeylerinin artması durumunda öğrencilerin girişimcilik niyetine olan eğilimleri de artacaktır. Yapılan literatür taraması neticesinde üniversite öğrencilerinin endüstri 4.0 kavramsal farkındalık düzeyleri ile girişimcilik niyetleri arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu bağlamda konuya ilişkin araştırmanın ilk defa yapılması açısından çalışmanın alan yazınına katkı sunması beklenmektedir.