15 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 10 / 15
Öğe Köşeleri yuvarlatılmış eşkenar üçgen delikli kompozit levhaların gerilme ve yüzde uzama davranışlarının deneysel olarak incelenmesi(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2016-04) Adin, Hamit; Ergün, Raşit KorayÖğe The numerical failure analysis of pipe unions used in plumbing(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2017-12) Adin, Hamit; Ergün, Raşit Koray; Yıldız, BilalÖğe Computer aided numerical damage analysis of the axle shaft(Ahmet ÇALIK, 2022-09-20) Adin, Hamit; Ergün, Raşit Koray; Adin, Mehmet ŞükrüToday, while transportation is constantly moving forward, costs are increasing. The aim is to obtain light structures that are suitable in terms of weight, sufficient in strength, and to save materials and energy. Axles are not only used in transport vehicles, but also in buses, automobiles and forklifts. Axles must be of a reliable structure due to their place of use. The external effects that the axles are generally exposed to are the applied loads. In this study, the mechanical damage analysis of the axle shaft and the characteristic changes in steel materials as a result of static loading were investigated numerically. In order to observe the mechanical behavior of the axle shaft under various loading conditions, mechanical tests should be supported by numerical analysis. Because the physical causes of damage development can be understood through numerical analysis. The aim of our study is to reach the most suitable values in the design of the variables with the optimization technique of the axle shaft made of AISI 1035 steel. Optimum values were obtained by performing numerical analyzes of the axle shaft designed with Solidworks program. As a result of the analysis, it was observed that deformation occurred at the ends of the axle.Öğe İstavroz dişlisinin hasar analizi(IESS Publishing, 2019-06) Adin, Hamit; Ergün, Raşit KorayÖğe Örgülü kompozit malzemelerin çeşitli parametrelerde yorulma davranışlarının incelenmesi(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022-11-28) Ergün, Raşit Koray; Adin, HamitSon yıllarda ileri teknoloji ürünü olan nanopartiküllerin önemi giderek artmaktadır. Nanopartiküller birçok alanda kullanıldığı gibi kompozit malzemeler alanında da kullanılmaktadır. Konstrüksiyon sektörü de kompozit malzemeler için yeni bir alan olarak ortaya çıkmıştır. Konstrüksiyon sektöründeki özel ihtiyaçlar birçok fırsat doğurmaktadır. Bu çalışmada, 5 farklı katman yapısında nanopartikül takviyesiz ve kütlece farklı oranlarda (%0.5, %1 ve %3) Al2O3, CuO ve MgO nanopartikül takviyeli olarak üretilen dokuma tip kompozit malzemeler yorulma testlerine tabi tutulmuştur. Yorulma testlerine başlamadan önce, numunelerin sadece çekme-basma yönündeki yüklere maruz kalması ve eğilme momentinden etkilenmemesi için kompozit malzemelerin uçlarına 40x25mm ölçülerinde parçalar yapıştırılmıştır. Yorulma testleri Batman Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü Laboratuvarı’nda bulunan Shimadzu marka 100 kN’lik yük hücresine sahip Servo-Hidrolik Yorulma test cihazı ile yapılmıştır. Numunelerin yorulma limitlerini belirlemek için R=-0.1 yük oranı, 6 Hz frekans ve sinüs dalgası şeklinde yük uygulanarak yorulma testleri yapılmıştır. Yorulma deneyleri sonrasında nanopartikül takviyeli ve takviyesiz olarak üretilen dokuma tip kompozit malzemelerin Yük Seviyesi (%) – Çevrim Sayısı (N) diyagramları, sönümleme oranları ve histerezis eğrileri incelenmiş, elde edilen sonuçlar yorumlanmıştır. Ayrıca dokuma tip kompozit malzemelerde oluşan hasar mekanizmalarının SEM (Taramalı Elektron Mikroskobu) analizleri yapılmıştır. En yüksek yorulma ömürleri ve sönümleme oranları KM-3 katman yapısına sahip nanopartikül takviyeli ve takviyesiz olarak üretilen kompozit malzemelerde tespit edilmiştir. Üretim açısından tavsiye edilen dokuma kompozit malzemeler KM-3 katman yapılı numunelerdir. Nanopartikül takviyeli ve takviyesiz üretilen dokuma kompozit malzemelerde genel olarak simetrik histerezis eğrileri oluştuğundan deformasyon davranışlarının lineer elastik olduğu anlaşılmaktadır.Öğe Kültivatör yaylarında yorulma davranışlarının incelenmesi(Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, 2016-04) Adin, Hamit; Ergün, Raşit KorayÖğe Repair of an aluminum plate with an elliptical hole using a composite patch(Carl Hanser Verlag, 2018-11-15) Ergün, Raşit Koray; Adin, Hamit; Şişman, Abdullah; Temiz, ŞemsettinIn this paper, the stress on axially loaded metal sheets with elliptical holes reinforced by a double-sided composite patch was analysed. The metal sheets with elliptical holes were subjected to axial loading, although no load was applied along the edges of the holes. The central elliptical holes on the metal plates had different diameters. The overlap distance of composite patches, which were adhesively bonded on each side, was of varied lengths. Elasto-plastic stress analyses were examined by means of the finite element method (FEM). The experimental results were compared with numerical results and a convergence rate of 92 % was achieved.Öğe Kompozit yama ile tamir edilen eliptik delikli alüminyum levhalarda yama boyutu etkisinin araştırılması(Kilis 7 Aralık Üniversitesi, 2016) Adin, Hamit; Temiz, Şemsettin; Şişman, Abdullah; Ergün, Raşit KorayÖğe Çeliklerin farklı çalışma ortamlarında bulundurulmasının mekanik özelliklerine etkisi(Elsevier, 2015-11) Adin, Hamit; Ergün, Raşit Koray; Topkaya, HüsnaÖğe Partikül takviyeli yapıştırıcılarla üretilmiş jute kompozit malzemelerin mekanik özelliklerinin deneysel olarak belirlenmesi(Batman Üniversitesi, 2018-05) Adin, Mehmet Şükrü; Ergün, Raşit Koray; Adin, HamitBu çalışmada jute tipi kumaşlardan üretilmiş kompozit malzemelerin mekanik özellikleri incelenmiştir. Kompozit malzemeler, yapıştırıcı malzemesi kullanılarak 11 katman olacak şekilde üretilmiş olup verilen ölçü ve değerlere göre kesilmiştir. Elde edilen numuneler çekme deneyine tabi tutulmuştur. Verilere göre alüminyum tozun kompozit numunede daha sağlam bir yapı oluşturduğu gözlemlenmiştir. Deneysel olarak elde edilen sonuçlar tablo ve grafik olarak sunulmuştur. Sonuç olarak; partikül katkılı yapıştırıcı kullanılmasıyla elde edilen kompozit malzemelerin çekme hasar yükünün arttığı görülmüştür.