Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    Konsantrik tip bir ısı değiştiricisinde türbülatörlerin etkisinin sayısal incelenmesi
    (Teknolojik Araştırmalar Derneği, 2015) Budak, Nese; Yücel, H. Lütfi; Işık, Mehmet Zerakki; Oktay, Hasan
    Bu çalışmada konsantrik tip bir ısı değiştiricide iç borunun girişine yerleştirilen dört farklı tipteki türbülatörlerin ısı transferine etkisi sayısal olarak araştırılmıştır. Deliksiz ve delik konumları farklı olarak imal edilen türbülatörlerin ısı transferine etkisini araştırmak üzere aynı ve zıt yönlü paralel akış şartlarında yapılan sayısal çalışmada, sonlu hacimler metoduna dayalı bir bilgisayar programı olan ANSYS Fluent kod programı kullanılarak temel korunum denklemleri sürekli rejimde, üç boyutlu ve türbülanslı akış şartlarında çözülmüştür. Havanın farklı debi değerlerinde yapılan sayısal analiz sonuçları elde edilmiştir. Yapılan sayısal analizler sonucunda sıcaklık ve hız dağılımları verilmiştir.
  • Öğe
    Seramik kaplı bir dizel motorunda biyodizel kullanımının emisyon parametrelerine etkisinin deneysel olarak araştırılması
    (Makine Teknolojileri Elektronik Dergisi, 2015) Aydın, Hüseyin; Sayın, Cenk; Aydın, Selman; İşcan, Bahattin; Işık, Mehmet Zerakki
    Bu çalışmada, dört silindirli, dört zamanlı bir dizel motor plazma sprey yöntemi ile 100 μm NiCrAl astar tabaka ve bu tabakanın üzerine 400 μm olmak üzere ZrO2 , %4 MgO ve %8 Al2O3 ana kaplama malzemesi ile kaplanmıştır. Bu motorda, seramik kaplama yönteminin yanma ve emisyon parametreleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Deneysel çalışmalarda kullanılmak üzere pamuk yağı kökenli atık kızartma yağından üretilen biyodizel, dizel yakıtı ile %20 ve %50 oranında karıştırılarak sırası ile (B20) ve (B50) yakıtları oluşturulmuştur. Bu yakıtlar ile normal dizel (D2) yakıtı motor testlerinde kullanılmıştır. Deneyler kısmi yükte olmak üzere emisyon değerleri için 1200, 1500, 1800, 2100 ve 2400 dev/dk’da gerçekleştirilmiştir. Deneysel çalışma sırası ile D2, B20 ve B50 yakıtları ile önce kaplanmamış motorla egzoz emisyonları değerleri alınmıştır. Çalışma boyunca elde edilen sonuçlar ve belirgin avantajlar burada sunulmuştur