2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Öğe Benliğin yıkımı ve yeniden inşası bağlamında Seyhan Erözçelik’in Pentimento adlı şiir kitabının incelenmesi(Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2016-04) Karadeniz, MustafaDâhil olduğu kuşağın önemli şairlerden biri olarak değerlendirilmesine rağmen, Seyhan Erözçelik’in şiirleri üzerine yapılmış kapsamlı çalışmalar bulunmamaktadır. Oysa şiirlerine genel kabuller içinden yaklaşılamadığı söylenen şairin şiirine ait “kendinden menkul” özelliklerin hakkıyla ele alınması gerekmektedir. Pentimento(2011), Erözçelik’in son şiir kitabıdır. Bu kitaptaki şiirlerin temel sorunsalını, “ben”in hâl içindeki memnuniyetsizliğin etkisiyle geçmişe dair pişmanlıkları hatırlaması, yıkması ve yeniden inşa ederek hatıra hâline getirmesi oluşturur. Bu çalışmada Pentimento’daki şiirler, söz konusu tema ekseninde, göstergebilimsel ve dilbilimsel kavramlar ışığında biçim ve içerik özellikleri açısından incelenmiştir. Sonuç bölümünde ise yapılan çözümlemelerden hareketle, şiirlerin biçim ve içerik yönünden sahip olduğu özelliklerin Erözçelik’i 1980 sonrası Türk şiirinin önemli birkaç şairinden biri yapan başlıca unsurlar olduğu ifade edilmiştir.Öğe Cemal Süreya’da şiirsel dönüşümün bir göstereni olarak kuş imgesi(ASOS Yayınları, 2016-10) Karadeniz, Mustafaİkinci Yeni şairleri, gerek şiirlerinde gerekse poetik metinlerinde imge konusuna ilişkin düşüncelerini dile getirmiştir. İlhan Berk’ten sonra kavrama en fazla değinen şair Cemal Süreya’dır. Süreya’nın şiirlerindeki imge yoğunluğunu ve bir imgenin kitaptan kitaba nasıl bir dönüşüm geçirdiğini izleyebilmek için izi sürülebilecek imgelerden biri de kuş imgesidir. “Kadın” ve onunla ilişkili unsurlardan sonra Süreya’nın şiirlerinde en sık başvurduğu imgenin “kuş” olduğu söylenebilir. Bu imge, şiirlerde toplam 56 kez geçer. Bu toplamın şiir kitaplarına dağılımı, Süreya şiirinin biçim ve öz bakımından gösterdiği değişimle de paralellikler arz eder. İlk üç kitapta biçim ve öz bakımından izlenebilen coşkulu açılım ve genişleme, genelde olumlu anlamlar içeren kuş imgesinin yoğun kullanımı üzerinden de izlenebilmektedir. Üvercinka, Göçebe ve Beni Öp Sonra Doğur Beni kitaplarında sayısı kademeli olarak artan kuş imgesi, Süreya şiirinde durgunluğun ve giderek bir daralmanın ve “söz yitimi”nin meydana geldiği Uçurumda Açan, Sıcak Nal ve Güz Bitiği kitaplarında dikkat çekici bir şekilde azalır. Bu bildiri, Cemal Süreya şiirinde imgenin işlevini ve onun şiir çizelgesinde zaman içinde biçim ve öz bakımından meydana gelen dönüşümü kuş imgesinin kullanım yoğunluğu ve tarzı üzerinden ortaya koyabilmeyi amaçlamaktadır.