Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    Richard Wagner ve Parsifal Operası üzerine bir inceleme
    (Batman Üniversitesi, 2018) Kaya, İlhami
    19. yüzyıl opera sanatının farklı gelişme gösterdiği bir dönemdir. Dönemin bestecilerine bakıldığında opera alanında eski anlayışların yerine, yeni ve olgun yaklaşımların Richard Wagner (1813-1883) tarafından sergilendiği görülmektedir. 19. yüzyılda tüm müzik formları değişim gösterirken opera sanatı da Wagner’in felsefi bakış açısıyla farklı bir yönelim göstermiştir. Böylelikle opera sanatı Wagner’in düşünceleri ile yeni ve özgün bir yapıya sahip olmuştur. Wagner, İtalyan operasının alışılmış kalıplarını kırarak, opera karakterlerini uzun soluklu melodilerle bir bütün olarak yansıtmış ve bu sanatı hayal gücünün ötesine taşımıştır. Bu durum Wagner’in opera tasarımı ve sunumunun dönem itibariyle diğer operalardan belirgin biçimde ayrılmasına neden olmuştur. Böylelikle Wagner operayı bir düşünce sanatı haline getirmiştir. Bu çalışmada, Wagner’in Parsifal operasının yapım aşamaları ve tema içeriği tasarım/düşünce bağlamında ele alınmıştır.
  • Öğe
    Müzikte sembolizm örneği Requiem’in biçimsel değişimi
    (Batman Üniversitesi, 2017) Kaya, İlhami
    Hıristiyanlıkta bireyin hem kabir azabının hafifletmek, hem de merhumun anılması amacı ile müzik eşliğinde söylenen dualar, requiem adı verilen yapıtlar olarak bilinir. Müzik tarihine bakıldığında; kilise bünyesinde yer alan duaların özgür bir biçimi ve yapıtı olan requiem’in bestecilerin bakış açıları ile gelişim gösterdiği görülmektedir. Bu çalışmada Hıristiyanlık inancının çok sesli müzik sembolü olan requiem gelişiminin üç farklı örneği incelenmeye çalışılmıştır. Ayrıca bestecilerin requiem yazma nedenleri, metinleri ve bölümlerinde bulunan değişimler ele alınmıştır.