Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 1 / 1
  • Öğe
    Sürdürülebilir otelcilik uygulamaları: Yerli turistlerin satın alma davranışlarının incelenmesi
    (Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-23) Kibrit, Sevinç; Dilek, Sebahattin Emre
    Bu çalışmada sürdürülebilir pazarlama perspektifinde, çevreye karşı dostça tutumlar ve bu tutumların şekillenme süreci ele alınmıştır. Araştırmanın amacı, sürdürülebilir pazarlama uygulayan otel tesislerinin neden tüketiciler tarafından tercih nedenleri ve bu anlayış doğrultusunda hareket eden otel tesislerinin tüketicilerin satın alma davranışı konusunda ne gibi etkilerinin olduğunu belirlemek hedef alınmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Antalya‘da bulunan Sürdürülebilir Otel Uygulamasına sahip işletmelerde konaklayan tüketicilerle görüşülerek toplamda 108 adet kullanılabilir ankete ulaşılmıştır. Araştırma verileri 2017 Temmuz ile 2018 Ekim ayları arasında toplanmıştır. Araştırma sonuçlara göre; çevreye duyarlı olan ürünleri satın almaya yönelik davranışlar hususunda çevre bilinci, kişilerin eğitim seviyeleri, gelirleri, meslekleri ve yaş gruplarının arasında farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sürdürülebilir pazarlamanın yaygınlaştırılması, özellikle doğal çevre ve kaynakların korunması açısından oldukça önemlidir. Öyle ki, sürdürülebilir pazarlama sosyo-kültürel boyutta olduğu kadar çevresel boyutta da koruma- kullanma dengesini gözetmektedir.