Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 1 / 1
  • Öğe
    Turizm lisans öğrencilerine yönelik hazırlanan yabancı dil İngilizce ders kitaplarının hedef kitle açısından uygunluk analizi
    (Batman Üniversitesi, 2018-05) Metin, Fatoş; Balcı, Umut
    Turizm, dünyanın hızlı gelişen sektörlerinin başında gelmektedir. Ülkemizde de aynı durum söz konusudur. Dünya üzerinde her beş kişiden birinin turizm eylemine katılması ülke ekonomilerine canlılık kazandırmaktadır. Ama ülkemize gelen turist sayısı artma eyleminde olmasına karşın kâr seviyesi aynı oranda artma eyleminde değildir. Bu sorunun ana nedenlerinden biri de sektör çalışanlarının yabancı dil becerisi eksikliğidir. Yabancı dil eğitiminin verimli bir şekilde yürütülebilmesi çeşitli kriterlere bağlıdır, bunlar yöntem, öğretim elemanı, fiziksel koşullar veya kullanılan materyallerdir. Eğitim alanı ve hedef kitle bağlamında hazırlanan ders kitapları yabancı dil eğitiminin en önemli unsurlarından bir tanesidir. Bundan dolayı çalışmamızda turizm lisans öğrencilerinin yabancı dil İngilizce dersleri için hazırlanan ders kitaplarının hedef kitleye uygunluğu üzerine odaklandık. Çalışmanın amacı English for International Tourism başlıklı ders kitabı örneğinde, turizm lisans öğrencileri için hazırlanan yabancı dil İngilizce ders kitaplarının hedef kitleye uygunluğunu sınamak ve veri analizi sonucunda ulaşılan sonuçlar bağlamında turizm odaklı hazırlanan yabancı dil İngilizce ders kitaplarının nasıl olması gerektiği konusunda öneriler getirmektir. Çalışmanın giriş bölümünde çalışmaya dair genel bilgi verilmiş, ikinci bölümde ise konuyla ilgili literatür taraması yapılmış ve tespit edilen akademik çalışmalar teker teker analiz edilmiştir. Böylece çalışmamızın özgünlüğü ortaya konmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde yabancı dil bilgi ve becerisi ile turizm arasındaki ilişkinin önemi ele alınmış ve detaylıca işlenmiştir. Dördüncü bölümde ise ders kitaplarının temel özellikleri, öğrenci ve öğretmenler açısından avantajları, ders kitabı seçimi gibi konulara değinilmiş, böylece ders kitapların eğitim-öğretimdeki konumuna ve önemine vurgu yapılmıştır. Beşinci bölümde çalışmamızın amacı, altıncı bölümde ise çalışmamızda kullanılan yöntem detaylıca açıklanmıştır. Çalışmamızın yedinci bölümünü oluşturan uygulama bölümünde örneklem ders kitapları yöntem kısmında belirlenen kriterlere göre analiz edilmiş ve elde edilen sonuçlar çalışmamızın son bölümünde sıralanmıştır. Son bölümde ayrıca hedef odaklı ders kitaplarının nasıl olması gerektiğine yönelik öneriler de getirilmiştir.