Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Öğe
    Hidrojen bağlı 8OBA/ADA ikili kompleks sıvı kristalin termal ve mikroyapısal özellikleri
    (Iğdır Üniversitesi, 2019-06-01) Sünkür, Murat; Okumuş, Mustafa
    Bu çalışmada, mezojenik 4-oktiloksi benzoik asit (8OBA) ve mezojenik olmayan adipik asit (ADA)’in ikili kompleksinden sentezlenen yeni bir sıvı kristalin termal özellikleri diferansiyel taramalı kalorimetre (DSC) ve mikroyapı özellikleri polarize optik mikroskop (POM) ile incelenmiştir. 8OBA ve ADA arasında hidrojen bağının oluştuğu zayıflatılmış toplam yansıma-kızılötesi spektroskopisi (ATR-IR) ile doğrulanmıştır. Ayrıca, 8OBA/ADA sıvı kristal kompleksinin kimyasal yapısı 1H-NMR çalışmasıyla incelenmiştir. DSC ve POM sonuçları sentezlenen yeni sıvı kristal kompleksin sıvı kristalik özellikler sergilediğini göstermektedir. 8OBA/ADA ikili kompleksi, DSC ile sürekli ısıtma ve soğutma esnasında faz geçiş pikleri göstermektedir. Soğutma esnasında gözlenen smektik C fazı sürekli ısıtma esnasında gözlenmemiştir. Sürekli ısıtma esnasında elde edilen faz geçiş sıcaklık ve entalpi değişim değerleri, sürekli soğutma esnasında elde edilen faz geçiş sıcaklık ve entalpi değişim değerlerinden daha yüksek, fakat nematik alan daha düşüktür. Ayrıca bu değerlerin ısıtma oranına bağlılığı da araştırılmıştır. Isıtma oranı arttıkça faz geçiş sıcaklıklarının arttığı fakat entalpi değerlerinin azaldığı gözlemlenmiştir. DSC ile ölçülen faz geçiş sıcaklık değerlerinin POM ile ölçülen faz geçiş sıcaklık değerleri ile yaklaşık aynı olduğu görülmüştür. 8OBA/ADA sıvı kristal kompleksin faz geçişleri için faz geçiş aktivasyon enerjileri hesaplanmıştır ve elde edilen değerler, faz sırasına göre faz geçiş aktivasyon enerjilerinin arttığını göstermiştir. Bu sonuç da 8OBA/ADA sıvı kristal kompleksin faz geçişlerinin sürekli ısıtma esnasında düzenli olarak gerçekleştiğini göstermektedir.
  • Öğe
    Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konularındaki kavram yanılgılarının giderilmesinde tahmin-gözleaçıkla (TGA) yönteminin etkisi
    (JASSS, 2013-04) Öner Sünkür, Meral; İlhan, Mustafa; Sünkür, Murat
    Bu araştırmada, sınıf öğretmenliği öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konularındaki kavram yanılgılarının giderilmesine TGA yönteminin etkisi araştırılmıştır. Bu amaca uygun olarak, çalışma ön test-son test kontrol gruplu deneysel desene göre yürütülmüştür. Araştırmaya 2010-2011 Öğretim Yılı Bahar Dönemi’nde Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği programına kayıtlı 83 öğrenci dâhil edilmiştir. 42 öğrencinin bulunduğu deney grubunda TGA yöntemine göre öğretim yapılırken, 41 öğrencinin bulunduğu kontrol grubunda doğrulama laboratuvar yaklaşımı kullanılmıştır. Uygulamalar 4 hafta sürmüş olup 28.03.2011 ile 24.04.2011 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri Gümüş, Öner, Kara, Orbay ve Yaman (2003) tarafından geliştirilen kavram yanılgıları testi ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde, öğrencilerin ısı ve sıcaklık kavram yanılgıları testinden aldıkları puanlar dikkate alınmıştır. Veriler, SPSS paket programından yararlanılarak ilişkili örneklem t-testi ve ANCOVA testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, deney grubundaki öğrencilerin kavram yanılgıları ön test ve son test puanları arasında son test puanları lehine istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır. Kontrol grubunda ise, ön test ve son test puanları arasında bir fark bulunduğu ancak bu farkın istatistiksel açıdan anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca, deney ve kontrol grubunun ön test puanlarına göre düzeltilmiş son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı fark bulunduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara dayanarak, sınıf öğretmenliği programına devam eden öğrencilerin ısı ve sıcaklık konularındaki kavram yanılgılarının giderilmesinde, TGA yönteminin doğrulama laboratuvar yaklaşımına göre daha etkili olduğu tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Imine containing C2-Symmetric chiral half sandwich h6-p-cymene-Ru(II)- phosphinite complexes: Investigation of their catalytic activityin the asymmetric transfer hydrogenation of ketones
    (Journal of Molecular Structure, 2020-01-15) Aral, Tarık; Paşa, Salih; Kayan, Cezmi; Meriç, Nermin; Sünkür, Murat; Aydemir, Murat; Baysal, Akın; Durap, Feyyaz; Saleh, Najmuldain Abdullah
    New chiral C2-symmetric bis(phosphinite) ligands containing imine group were synthesized from 1-({[(1R,2R)-2-{[(2-hydroxynaphthalen-1-yl)methylidene] amino}cyclohexyl]- imino}methyl)- naphthalen-2-ol and two equivalents of Ph2PCl, (i-Pr)2PCl or (Cy)2PCl, in high yields. Binuclear C2-symmetric half sandwich η6-p-cymene-Ru(II) complexes of the chiral phosphinite ligands were synthesized by treating of [Ru(η6-p-cymene)(μ-Cl)Cl]2 with the phosphinites in 1:1 M ratio in CH2Cl2. Their catalytic activities in asymmetric transfer hydrogenation (ATH) were investigated for the reaction of acetophenone derivatives with isopropyl alcohol. The corresponding optically active secondary alcohols were obtained in excellent levels of conversion (96–99%) and moderate enantioselectivity (up to 60% ee). Among three complexes investigated, complex 4 was the most efficient one.
  • Öğe
    Tahmin et–gözle–açıkla yöntemi ile desteklenmiş yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinliklerin 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi
    (Dokuz Eylül Üniversitesi, 2012-12-01) Öner Sünkür, Meral; Arıbaş, Sabahattin; İlhan, Mustafa; Sünkür, Murat
    Bu araştırmada Tahmin Et-Gözle-Açıkla stratejisi ile desteklenmiş yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinliklerin ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir. Bu amaca uygun olarak araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneysel desene göre yürütülmüştür. Araştırma ön tutum ölçeğinden aldıkları puanları birbirine denk olan iki 7. sınıf üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney grubunda TGA destekli yansıtıcı düşünme etkinliklerine göre öğretim yapılırken kontrol grubunda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından önerilen etkinlikler uygulanmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında Kaya (2002) tarafından geliştirilen fen ve teknoloji dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubundaki öğrencilerin ön tutum-son tutum ölçeğinden aldıkları puanlar arasında anlamlı fark tespit edilmiştir. Kontrol grubundaki öğrencilerin ön tutum-son tutum ölçeğinden aldığı puanlar arasında son tutum puanları lehine bir fark olduğu belirlenmiş, ancak bu fark istatistiksel açıdan anlamlı bulunmamıştır. Araştırmada ayrıca deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin deney öncesi ölçümlere göre düzeltilmiş son tutum ölçeğinden aldığı puanlar arasında deney grubu lehine anlamlı farkın olduğu belirlenmiştir.