Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 1 / 1
  • Öğe
    Futbol taraftarlarının satın alma davranışları üzerine bir araştırma: Batman Petrolspor örneği
    (Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023-07-17) Soyvural, Şehmus; Elitok, Yavuz
    Taraftarlar, futbol sektöründe önemli bir paya sahiptirler. Futbol kulüpleri, taraftarlarının bağlılıkları ve satın alma davranışları nedeniyle milyonlarca dolar kazanmaktadır. Taraftarlar, futbol kulüpleri için ekonomik, sosyal ve kültürel açılardan önemlidirler. Futbol taraftarları farklı özelliklere ve türlere sahiptirler. Bazıları, kulüplerinin başarısı ve takımın oyun tarzı nedeniyle taraftar olurken, bazıları sadece takımlarının bulunduğu şehir veya bölgeden olmaları nedeniyle taraftar olabilirler. Ayrıca, taraftarlar, cinsiyet, yaş, sosyoekonomik durum ve ilgi alanları gibi faktörlere göre de farklılaşabilirler. Yapılan çalışma, futbol taraftarlarının satın alma davranışları üzerine odaklanarak, taraftarların futbol sektöründeki önemini, taraftarların özellikleri ve türlerini, taraftar olma sebeplerini, taraftarların futbol sektörüne katkısını ve satın alma davranışlarını incelemektedir. Yapılan çalışma, futbol taraftarlarının satın alma davranışlarının güdülenme sonucu arttığı düşüncesiyle yapılmıştır. Araştırmada futbol taraftarlarının satın alma davranışlarını güdüleyen/şekillendiren faktörlerin neler olduğu ve futbol taraftarlarının satın alma davranışlarının nasıl güdüleneceğinin tespiti amaçlanmıştır. Yapılan araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada kolayda örneklem yoluyla tesadüfi seçilen 325 Batman Petrolspor taraftarından elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda futbol taraftarlarının; cinsiyetleri, taraftarlık düzeyleri, gelir düzeyleri, kendilerini tanımlama boyutları, medeni halleri ile ürün satın alma davranışları arasında farklılaşma tespit edilmemiştir. Futbol taraftarlarının; takım başarısı, maddi destek sağlama amacı, ürünlerin kalitesi, çevreden etkilenme, ürünlerin günlük hayatta kullanılabilir olması, ürünlerin lisanslı olması ile ürün satın alma davranışları arasında anlamlı farklılaşma tespit edilmiştir.