4 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Öğe Uluslararası kültürel miras mevzuatı(Kültürel Mirasın Dostları Derneği, 2007) Aydın, Mahmut; Öz, Ali Kazım; Güner, Saadet; Aydın, Mahmut; Öz, Ali Kazım; Güner, Saadet; Kapan, DenizÖğe Müzelerde bilimsel teknikler ve risk yönetimi(Anadolu Medeniyetleri Müzesi, 2012) Aydın, Mahmut; Zoroğlu, CandemirTürkiye Cumhuriyetinin iradesi ile kurulan ilk müze sıfatını taşıyan Anadolu Medeniyetleri Müzesi Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı 189 müze arasında önemli bir yere sahiptir. 1997 yılında Avrupa’da yılın müzesi seçilen Anadolu Medeniyetleri Müzesi gerek koleksiyonunun ünikliği gerekse akademik üretkenliği ile Türkiye müzeleri nazarında bir enstitü niteliğine de sahiptir. Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nin Konservasyon ve Restorasyon Laboratuarı da Türkiye’nin hali hazırdaki en iyi koruma ve onarım merkezi konumundadır. Tüm bu bileşenler Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ni Türkiye müzeleri ve Türkiye’nin kültür sektöründe yer alan diğer kurum ve profesyonellerin karşılaştığı önemli bir sorun konusunda da bir tartışma ve görev yapmaya itmiştir. Bu kitap Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nin Başbakanlık, Hazine Müsteşarlığı’nın, Merkezi Finans ve İhale Birimi’nin Avrupa Birliği ile Türkiye arasındaki kültür arası diyaloğun geliştirilmesine yönelik olarak ilan edilen hibe programının “Müzeler Bileşeni” kapsamında yürütülmüş olan “Müzelerde Bilimsel Teknikler ve Risk Yönetimi Projesi”nin sonuç ve çıktılarını içeren bir kaynak niteliğindedir. Bu proje yalnızca Anadolu Medeniyetleri Müzesi veya Türkiye Müzelerini değil, Avrupa Birliği içerisindeki ve dünyanın diğer coğrafyalarındaki müze ve kültür sektörü kurumlarının olası risklerinin yönetilmesi ve bu risklerin indirgenmesinde bilimsel metotların kullanılması için yapılan çalışmalardan biridir. Bu nedenle Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nin Uluslar arası Müzeler Konseyi (ICOM/Paris) ve Kültürel Mirasın Dostları Derneği’nin (KUMID / İstanbul) ortaklığı ile yürüttüğü proje bu alanda atılması gereken adımlardan yalnızca bir tanesidir. Esasında yürütülen projenin en önemli amacı tüm müzelerin ve kültür sektörü profesyonellerinin karşı karşıya oldukları sorunlar üzerine düşünmelerini, fikir yürütmelerini ve çözüme katkı sağlayacak yeni yaklaşımları ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Gerek Türkiye ve Avrupa Birliği ülkelerinde gerekse dünya müzelerinde risklere karşı hazırlık ve bunun yönetimi, müze uygulamalarında başvurulan bilimsel yöntem ve analizler her geçen gün ilerleyen teknoloji ve iletişim ağı sayesinde daha ulaşılabilir olduysa da; yaşanan tecrübeler maalesef hemen hemen hiçbir kurumun potansiyel risklere karşı tam anlamı ile hazır olmadığını göstermektedir. Müzelerin ve kültürel miras alanlarının risklere karşı hazırlığı müzelerin akademik üretkenliği ile doğru orantılı bir dinamiktir. Müze uygulamalarında ilerleme sağlandıkça müze ve kültürel miras alanlarını yöneten kültür sektörü de bulunduğu ortamın olası risklere karşı hazırlanmasında uygun önlem alma kabiliyetini edinmiş olacaktır. Bu nedenle bu proje ve projenin bu kitapla somutlaşan çıktılarının müzelere, müze profesyonellerine ve kültür sektörünün diğer aktörlerine yardımcı bir kaynak ve bir tartışma zemini olmasını arzu ediyoruz. Katkı sağlayan ve destekleyen tüm kişi kurumlara teşekkürü bir borç biliriz.Öğe Avrupa Birliği kültür mevzuatı(Kültürel Mirasın Dostları Derneği, 2007) Aydın, Mahmut; Öz, Ali Kazım; Güner, Saadet; Kapan, Deniz; Kapan, Deniz; Güner, Saadet; Öz, Ali Kazım; Aydın, MahmutÖğe İkinci Yeni limanı pazar postası(Salkımsöğüt Yayınları, 2012) Korkmaz, Ferhatİkinci Yeni şiiri belirirken kendine uygun bir sığınak, bir liman arar. Çaldığı kapılar yüzüne kapanır, tutunma yolları arar. İşte İkinci Yeni'ye kucağını açan ilk liman Pazar Postası'dır. Böyle olduğu için bu konuyla ilgili makale, deneme, tartışma ve soruşturmalara ayrı bir önem verilmiştir. Tiyatro, sinema, resim ve müzik gibi sanatlarda yaşanan gelişmeler de çalışmamız içerisinde ele alınmıştır. Bu yönüyle Türk edebiyat, sanat ve kültür tarihinin önemli bir kırılma noktasına ev sahipliği yapan Pazar Postası'nın incelenmesinin, hem o dönemden günümüze kalan pek çok tartışmaya açıklık kazandıracağını hem de Türk edebiyatında süreli yayım sayfalarında unutulup gitmiş pek çok edebî metni edebiyat ve kültür çevrelerine yeniden sağlayacağını umuyoruz. Eserimizin giriş bölümünde 1950-1960 yılları arasında siyasi, sosyal ve edebî ortam incelenmiştir. Bu dönemin sosyal, siyasal ve edebî özellikleriyle ilgili olarak o dönemin ön plana çıkan gelişmelerine göz atılmıştır. Birinci Bölüm "Pazar Postası'nın İncelenmesi" başlığını taşımaktadır. Bu bölümde Pazar Postası'nın monografik özellikleri analiz edilmiştir. Pazar Postası'nın tarihçesi ve yüzlem düzeni de ele alınmıştır. Çalışmamızın esas kısmı olan İkinci Bölüm, "Pazar Postası'nın Türk Edebiyatındaki Yeri ve Önemi" başlığını taşımaktadır. Bu bölümde, gazetenin siyasal tavrı incelenmiş ve dönemin siyasal yapısı içerisindeki yeri geniş olarak değerlendirilmiştir. Özellikle Pazar Postası'nın İkinci Yeni hareketi açısından önemi üzerinde durulmuş, öykü, roman ve dil tarihimizdeki yeri ele alınmıştır. Gazetenin Türk edebiyatındaki öneminin yanı sıra bu bölümde, tiyatro, sinema, resim ve müzik sanatları açısından önemi üzerinde de durulmuştur.