Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    Batman ilinde ikamet eden engelli bireylerin sosyal istenirlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
    (Batman Üniversitesi, 2014-05) Manap, Abdullah; Şahin, Hacı Murat; Çetin, Erdal; Şahin, Erhan
    Genel anlamda sosyal istenirlik, sosyal psikolojinin temel denklemlerinden olan birey-grup, birey-toplum ilişkisi çerçevesinde, bireylerin toplumsal açıdan arzu edilebilir cevaplar verme veya toplumda olumlu bir izlenim bırakmaya yönelik tutum gösterme eğilimi olarak tanımlanmaktadır. Crowne ve Marlowe, sosyal istenirliği “iyiyi taklit etme”, “kültürel olarak kabul edilebilir bir yanıt verme” veya “onaylanma isteğine önyargılı bir tepki gösterme” mantığı çerçevesinde açıklamaya çalışmıştır. Yine Edward, sosyal açıdan istenen veya istenmeyen ölçek değerleri arasında kendini tanımlama eğilimi olarak tarif etmiştir. Bu bağlamda söz konusu çalışma, Batman İlinde ikamet eden bedensel engellerinin sosyal istenirlik düzeylerinin yaş, cinsiyet, aylık gelir, spor yapma, spor yapma sıklığı gibi çeşitli değişkenler açısından anlamlı fark olup olmadığını incelemektedir. Çalışma kapsamında Batman İlinde ikamet eden 70 bedensel engelli bireye A. Akın tarafından hazırlanan “İki boyutlu Sosyal İstenirlik” ölçeği uygulanmıştır. 70 kişilik örneklem grubunun değişik yaş, medeni durum aylık gelir ve eğitim seviyelerinde olmalarına dikkat edilmiştir. Yine örneklem grubuna bireylerin spor yapıp yapmadıkları, ne sıklıkta spor yaptıkları soruları sorulmuştur. Sonuçların SPSS 17.0 istatistik analiz programı ile değerlendirildiği çalışmada erkeklerin kadınlara, evlilerin de bekârlara oranla sosyal istenirlik düzeylerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Yine spor yapan bireylerin, spor yapma sıklıkları ile sosyal istenirlik düzeyleri arasında anlamlı bir anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ile alan bilgisi ders başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Batman Üniversitesi örneği)
    (Batman Üniversitesi, 2016) Işıkgöz, Mustafa Enes; Dinçer, Nevzat; Kılınç, Zühal
    Bu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmen adaylarının alan bilgisi ders başarıları ile öğretmenlik meslek bilgisi ders başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma kapsamında 2015–2016 öğretim yılı sonu Batman Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 3. Sınıfında okuyan 38 erkek ve 25 kız olmak üzere toplam 63 öğrencinin alan bilgisi dersleri ile öğretmenlik meslek bilgisi dersleri dönem sonu başarı notları incelenmiştir. Çalışma sonucunda kız öğrencilerin öğretmenlik meslek bilgisi ile alan bilgisi derslerinde erkek öğrencilere göre başarı puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Ancak öğrencilerin öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ile alan bilgisi dersleri başarı puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki saptanmamıştır.