3 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Öğe Pieter Brueghel’in Janr resimlerinde toplumun izleri(Batman Üniversitesi, 2020-12-31) Aydın, GülSanatçılar kendi yaşadıkları dönemlerinin toplumsal olaylarına duyarlı olmuştur. Sanatın ve sanatçının gelişimi toplumdaki yaşanan gelişmelerle paralellik göstermiştir. İçinde bulundukları toplumsal olayların etkileri sanatçıların yaratma süreçlerini etkilemiştir. Yaşanılan olaylardan ve buna bağlı değişimlerden hareketle ortaya koydukları eserler ile sanatçılar, toplumun gerçeklerini sanatsal bir biçimde ifade etmişlerdir. Bu çalışmada yaşadığı toplumu etkileyen olayları ve toplum yapısındaki izlerini kendine has üslubuyla resmeden Pieter Brueghel (1525?-1569) folklorik öğeler, gündelik hayat, savaş ve ölümün korkunç boyutları dahil bir çok konuyu çarpıcı bir biçimde gözler önüne serdiği eserleri incelenecektir. Pieter Brueghel’ in eserlerinde coğrafyasını ve halkını ifade ettiği imgelerin irdelenmesi amaçlanan bu araştırma literatür tarama yöntemiyle giriş, kuramsal çerçeve ve sonuç olmak üzere üç ana başlık altında ele alınmıştır.Öğe Yves Klein’ın antropometrilerindeki bedenler(Batman Üniversitesi, 2018-12-27) Balseçen, HaydarBu çalışma; bir bilim dalı olan Antropometri’nin sanat literatüründeki yeri ve ne şekilde icra edildiği sorunsalı üzerine eleştirel bir yaklaşım sunar. Bu eleştirinin muhatabı ise uluslararası “Klein Mavisi” olarak patent aldığı ve ticari marka haline gelen ultraviyole mavi renk pigmenti ve Yeni Gerçekçilik akımının önemli temsilcilerinden biri olarak bilinen Yves Klein’dır. Klein, 1950'lerin ortasından başlayarak, retina mavisi monokrom resimler yaparak performans sanatının ilk örneklerini sergiliyor ve özellikle kadın bedenini kullanarak bunu bir beden ölçütü (Antropometri) malzemesi haline getirerek bir anlamda farkında olmadan cinsiyetçi bir bakış açısının tuzağına düşer ve bu noktada bir eleştiri malzemesine dönüşür. Dolayısıyla bu çalışmada; Yves Klein, Antropometri kavramı doğrultusunda ortaya koyduğu eserlerde yer alan kadın bedeninin nesneleştirilmesine yönelik bir eleştiri sunulmaktadır.Öğe Yeni medya üzerinden organize olan sanat odaklı hareketler: “liberate tate network” örneği; kazanımlar ve çelişkiler(Batman Üniversitesi, 2020-12-31) Aydın, Seçkin; Menekşe, AydınSanatçılar tarihin her çağında, kendi dönemlerinin sorunlarıyla ilgilenmişlerdir. Bu sorunlar toplumsal olmanın yanında sanatın kendi biçimsel ve kuramsal kaygıları ve sanatın iktidarlarla olan ilişkileri konularında da olmuştur. Ancak sanatçıların bu konular üzerinde topluca görüş belirtmeleri ve eyleme geçmeleri, Modernizme tepki olarak doğan Romantizmle başlayıp ve sonrasında tarihin farklı dönemlerinde, farklı isimlerle ve çeşitli kaygılarla tekrar tekrar örgütlenmişlerdir. Bu çalışma, günümüzde sanatçıların yine benzer sorunlar karşısında, günümüze özgü iletişim ve ağ tekniklerini de kullanarak, nasıl organize olduklarını ve ne tür eylemler yaptıklarını, İngiltere’deki Tate Müzesi’nin Petrol şirketi BP ile sponsorluk ilişkisini bitirmesi için sanatsal eylemler yapan Liberate Tate Network örneği üzerinden incelemeyi amaçlamıştır.