2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Öğe Sembolik bir edebiyat eserinin müziğe yansıması: Don Kişot(Batman Üniversitesi, 2019-12-25) Kaya, İlhamiMiguel De Cervantes’in ünlü romanı olan Don Kişot, sembolik bir dilin kullanılmasının yanı sıra yazıldığı dönemin bireysel yaratıcılığını ifade eder. Richard Strauss’un “Don Kişot, Bir Şövalye Üzerine Fantastik Çeşitlemeler Op.35” adlı eseri müzikal olarak hem edebi, hem de görsel imgeleri bir arada barındıran senfonik şiir türüdür. Bu çalışmada, romanda kullanılan sembollerin anlamları ile birlikte romanın karakterlerinin her biri için kullanılan betimlemeler ele alınıp kullanılan temalar porte (müzik yazı) yardımı ile gösterilmiştir.Öğe Bir Yeşim Ustaoğlu tereddüt’süzlüğü(Batman Üniversitesi, 2019-06-30) Ceyhan, Mehmet; Sancar, Mustafa Kemalİlk kez “Cahiers du Cinéma” yazarlarınca 1950’li yıllarda dile getirilen ve tartışılan “auteur” yönetmen kavramı, çektikleri filmlerin her aşamasında mutlak egemenliğe sahip olan ve bu nedenle filmografileri birçok ortak biçim ve içerik özelliklerini yansıtan filmlere imza atmış yönetmenleri tanımlamak için ortaya atılmıştır. “Auteur” tartışmaları daha sonra Amerika’ya uzanmış ve iki farklı yönde günümüze kadar sürdürülmüştür. Bu çalışma, “auteur” kuramın temel niteliklerini ortaya koymuş ve Yeşim Ustaoğlu’nun (2016) filmi çerçevesinde tartışmıştır. Bu tartışmanın temel varsayımı Yeşim Ustaoğlu’nun auteur (yaratıcı) bir yönetmen olduğudur. Ustaoğlu’nun yazıp yönettiği filmi, filmografisinin temel bileşenlerini ortaya koyan özellikler taşımaktadır. Bu özellikler, çalışmada temel başlıklar altında ele alınmış ve film vasıtası ile örneklendirilmiştir.