Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    Batman şehir merkezinde hava kirliliği ve kontrolü
    (Batman Üniversitesi, 2017) Adin, Hamit; Yaşar, Fevzi; Altun, Şehmus; İşcan, Bahattin
    Bu çalışmada yapılan analizler, geçmiş yılların verileri ve en önemli atmosferik hava kirliliği bileşenlerinin ölçüm değerleri kullanılarak Batman şehir merkezindeki hava kirliliği kalite indekslerine göre araştırılmıştır. Batman şehir merkezide, hava kirliliği oluşturan temel bileşenlerden olan kükürtdioksit(SO2) ve partikül maddeler (PM) 2006-2011 yılları için incelenmiştir. Ölçülen değerler, Hava Kalitesi Kontrol Yönetmeliği (HKKY) ve Avrupa Birliğinin (AB) belirlediği sınır değerlere göre kıyaslanmıştır. Buna göre, Batman şehir merkezindeki hava kirliliği sınır değerleri HKKY değerlerinin altında kalmış fakat AB’nin belirlediği sınır değerlerin üstünde kalmıştır. Sonuç olarak, Batman şehir merkezinde düzenli hava kalitesi ölçümleri yapılmamakta olup, yerel bir çevre komitesinin oluşturulması, hava kirliliğinin önlenmesinde gerekli tedbirlerin alınması gerekmektedir. Alınması gereken tedbirler ayrıca sıralanmıştır.
  • Öğe
    Seramik kaplı bir dizel motorunda biyodizel kullanımının emisyon parametrelerine etkisinin deneysel olarak araştırılması
    (Makine Teknolojileri Elektronik Dergisi, 2015) Aydın, Hüseyin; Sayın, Cenk; Aydın, Selman; İşcan, Bahattin; Işık, Mehmet Zerakki
    Bu çalışmada, dört silindirli, dört zamanlı bir dizel motor plazma sprey yöntemi ile 100 μm NiCrAl astar tabaka ve bu tabakanın üzerine 400 μm olmak üzere ZrO2 , %4 MgO ve %8 Al2O3 ana kaplama malzemesi ile kaplanmıştır. Bu motorda, seramik kaplama yönteminin yanma ve emisyon parametreleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Deneysel çalışmalarda kullanılmak üzere pamuk yağı kökenli atık kızartma yağından üretilen biyodizel, dizel yakıtı ile %20 ve %50 oranında karıştırılarak sırası ile (B20) ve (B50) yakıtları oluşturulmuştur. Bu yakıtlar ile normal dizel (D2) yakıtı motor testlerinde kullanılmıştır. Deneyler kısmi yükte olmak üzere emisyon değerleri için 1200, 1500, 1800, 2100 ve 2400 dev/dk’da gerçekleştirilmiştir. Deneysel çalışma sırası ile D2, B20 ve B50 yakıtları ile önce kaplanmamış motorla egzoz emisyonları değerleri alınmıştır. Çalışma boyunca elde edilen sonuçlar ve belirgin avantajlar burada sunulmuştur