4 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Öğe Köken turizmi: Mardin Süryanileri üzerine bir araştırma(Batman Üniversitesi, 2018-12-26) Arık Yüksel, Tuğba; Harman, SerhatKöken turizmi son yıllarda turizm pazarında kendine önemli bir yer edinen turizm çeşitlerinden bir tanesidir. Önemli bir niş pazar olarak da görülen köken turizminin anlaşılmasına katkıda bulunabilmek amacıyla hazırlanan bu tez çalışması kapsamında Mardin’i ziyaret eden Süryanilerin demografik özellikleri, seyahat alışkanlıkları ve seyahat motivasyonları araştırılmıştır. Anket formu aracılığıyla 405 Süryani katılımcıdan toplanan verilerin sonucunda araştırmaya katılan Süryanilerin yarısından fazlasının erkek, büyük bir çoğunluğunun ise genç Süryanilerden oluştuğu görülmektedir. Araştırmaya katılan Mardinli Süryani köken turistlerinin büyük bir çoğunluğu Avrupa ülkelerinde yaşamakta ve Mardin’de ortalama 10 gün konaklama yapmaktadırlar. Mardin’e genellikle bireysel olarak gelmeyi tercih eden Süryanilerin konaklama yeri tercihleri genellikle tanıdıklarının evi olurken bir kısmı da otel ya da manastırda kalmayı tercih etmektedir. Mardin’e gelen Süryanilerin seyahat motivasyonlarının din ve köken, aile bağları ve dinlenme ve keşif olarak üç başlık altında incelenebileceği tespit edilirken genç kuşak Süryanilerin kökenlerini merak ettikleri ve kültürel kimlikleriyle olan bağlarını korumak amacıyla bu seyahatleri gerçekleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Mardin’de yaşamış olup uzun bir süre önce başka yerlere göç eden orta yaş ve üzerindeki Süryanilerin ise daha çok nostalji yaşamak, aile ve arkadaşlarını ziyaret etmek ve dinlenmek amacıyla bu ziyaretleri gerçekleştirdikleri tespit edilmiştir. Mardin ve hissettirdikleri Süryani katılımcılılar için çok özel olsa da çoğunluğunu genç katılımcıların oluşturduğu araştırmada Mardin’e kesin dönüş yapmak isteyen Süryanilerin sayısı azdır.Öğe Turizm tanıtım broşürlerinin edebiyat bağlamında analizi(Batman Üniversitesi, 2019-01-23) Acar, Kasım; Balcı, UmutTurizm hem eğitim hem de iş alanı olarak günümüzün popüler alanlarından biridir. Önemli bir sektör olarak eğitim boyutuyla da öne çıkan turizm; siyaset, kültür, ekonomi gibi pek çok alanla yakından ilişkilidir. Eğitim açısından değerlendirildiğinde ise yabancı dil eğitimi, edebiyat, halk bilim, psikoloji gibi pek çok bilim dalıyla etkileşim halinde olduğu görülmektedir. Bu çalışmada ağırlıklı olarak turizm-edebiyat etkileşimi üzerinde durulmuştur. Turizm ve edebiyatın birbirine etkisi, örneklerle anlatılmış; her ilin ön plana çıkan şair ve yazarlarının listesi hazırlanmıştır. Dünyada ve Türkiye’de kentleriyle özdeşleşen şair ve yazarlara örnekler verilmiştir. Aynı doğrultuda edebiyat turizminin önemi vurgulanmış; yazar müze evleri, edebiyat müzeleri ve edebiyat müze kütüphanelerinin turizme katkısı üzerinde durulmuştur. Bu çalışmada İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri’nin yayınladıkları tanıtım broşürleri ve web sayfaları, edebi unsurlar bakımından incelenmiştir. Çoğu illerin tanıtım broşürlerinde, ilgili ilin yetiştirdiği şair ve yazarların isimlerine veya biyografilerine yer verilmediği gözlemlenmiştir. Bundan hareketle tanıtım broşürlerine turistik değer taşımalarından ötürü edebi içeriklerin ilave edilmesinin önemi ve yararı vurgulanmıştır. Bu çalışmada Türkiye’nin iller bazında bir edebi zenginlik haritası çıkarılmış ve bu doğrultuda muhtemel edebiyat turizmi rotaları hazırlanmıştır.Öğe Süryanilerin inanç turizmine katılım motivasyonları: Mardin ili örneği(Batman Üniversitesi, 2019-01-23) Tiğiz, Macide; Dilek, Sebahattin Emreİnanç ve turizm karşılıklı olarak birbirlerini etkileyen kavramlardır. Öyle ki, tarihsel süreç içerisinde incelendiğinde ilk seyahatlerin inanç temelli gerçekleştiği görülmektedir. İnançlar var olduğu sürece de insanlar manevi ihtiyaçları gereği seyahat etmeye devam edeceklerdir. Bu bağlamda inanç turizmi, dini inanç temelinde bireyleri seyahate yönelten, onların manevi huzura ve doygunluğa ulaşmasında aracılık rolü üstlenen alternatif bir turizm çeşidi olarak ele alınmaktadır. Çalışmanın veri toplama alanı olan Mardin, ulusal ve uluslararası inanç turizmi hareketleri açısından önemli bir potansiyele sahiptir. Çok sayıda dinin merkezi konumunda olan Mardin, özellikle Süryani halkının anavatanı olması, önceki dönemlere ait dini merkezlerin ve dinsel törenlerin yaygın olması ziyaretçilerin inanç turizmi bağlamında burayı tercih etmelerine neden olmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde Süryani adının etimolojisi ve tarihi, Süryanilerin ibadetleri ve ritüelleri, Süryanilerin bayramlar, ve kutsal günleri, Süryanilerde ölüm ve ölüm merasimleri, Mardin ve çevresindeki Süryanilerin mabetleri, Süryanilerin Metropolit merkezi Tur Abidin bölgesi, hakkında bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde ise çalışmanın ana konusu motivasyonun tanımı yapılarak, motivasyonun önemi belirtilmiş ayrıca motivasyon teorileri hakkında bilgiler verilmiştir. Turizme katılım (itici ve çekici faktörler) alanında motivasyon konusu irdelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise Demografik Özellikler, Güvenirlik ve Geçerlilik Analizleri, Faktör Analizi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) Testine ait analiz ve bulgular bulunmaktadır. Mardin'e gelen Süryani turistlerin demografik özellikleri, katılımcıların seyahat motivasyonları ve seyahat özelliklerine ilişkin frekans ve oran yüzdeleri verilmiştir. Ayrıca katılımcıların bazı özellikleri ise seyahat motivasyonları arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Ayrıca elde edilen sonuçlardan yola çıkılarak alan yazında yapılan çalışmalar incelenmiş elde edilen bulgular karşılaştırılmıştır.Öğe Turistlerin fotoğraf çekme davranışlarının incelenmesi : İstanbul örneği(Batman Üniversitesi, 2018-08-28) Tan, Erşad; Harman, SerhatTuristlerin fotoğraf çekme davranışları turizm işletmeleri açısından önemli bir pazar haline gelmiştir. Bu tez çalışmasında, İstanbul'a gelen yerli ve yabancı turistlerin, demografik özellikleri, milliyetleri, fotoğraf çekme alışkanlıkları, fotoğraf çekme motivasyonları ve davranışları incelenmiştir. Tez çalışması kapsamında, İstanbul'a gelen yerli ve yabancı turistler üzerinde verilerin anket formu aracılığıyla toplandığı tarama tipinde bir alan çalışması gerçekleştirilmiştir. 250 yerli ve 182 yabancı turistin katıldığı araştırmadan elde edilen veriler; İstanbul'a gelen yerli ve yabancı turistlerin yarısından fazlasının erkek, büyük çoğunluğunun lisans mezunu olduğunu ve yerli ve yabancı katılımcıları yarısından fazlasının da İstanbul'u daha önce ziyaret ettiklerini göstermektedir. Yerli turistlerin İstanbul'da kalış süreleri 5 gün iken, yabancı turistlerin kalış süreleri 5 gün civarındadır. Tez çalışmasında, İstanbul'a gelen yerli ve yabancı turistlerin fotoğraf çekme motivasyonlarının; deneyim pekiştirme, yeteneklerini sergileme, turistik mekânları tanıma, başkalarına yardım etme başlıkları altında incelenebileceği tespit edilmiştir. Öte yandan, turistlerin fotoğraf çekme motivasyonları; turistik destinasyonlar, turizm işletmeleri, broşürler ve turistik imgeler üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.