3 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Öğe Yerli turistlerin Nemrut Dağı (Bitlis) destinasyonu ile ilgili görüşleri(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-19) Demirtaş, Burak; Demiral, SerkanBu araştırmanın amacı; Bitlis ilinde Milli Parklar Genel Müdürlüğü tarafından korunan alan statüsünde bulunan Nemrut Dağına gelen bireylerin memnuniyet derecesinin incelenmesidir. Yapılan alanyazın taramasında bu alanla ilgili herhangi bir çalışmanın yapılmadığı görülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu 20 katılımcıdan oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmaya katılan bireylerin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amacıyla oluşturulan 10 soruluk görüşme formu ile incelenmiştir.Bu sorular destinasyon kategorileri kapsamında ve amaca yönelik olarak ana sorular ile buna bağlı alt sorular olarak ayrılmıştır. Bu kapsamda 1-5-6 ve 8. sorular ana tema kapsamına, diğer sorular ise ana temaya bağlı alt sorular olarak ele alınmıştır. Katılımcılar ile görüşmeler 26-29 Ekim 2019 tarihleri arasında yapılmıştır. Görüşmede elde edilen veriler nitel araştırma yöntemleri kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda, katılımcıların ziyaret amacında sırasıyla doğal güzellik, krater gölünü görmek ve katılımcıların bu alanı daha önce ziyaret ettiği, ziyaretçilerin ise en fazla Bitlis ili ve çevre ilçelerden katılım sağladığı, daha önce böyle bir alanın ziyaret edilmediği, bu alana katılım sağlayan bireylere ise doğal güzelliğin, göllerin ve temiz havanın hitap ettiği, bu alanda ulaşım, konaklama ve yol sorunun olduğu, bölgenin yeterince bilinmediği, tanıtımı için oluşum şekli ve kış turizminin öne çıkarılmasıyla sosyal medya tanıtımı ve şenliklerin düzenlemesi gerektiği görülmüştür.Öğe Destinasyon önem-memnuniyet analizi bağlamında Van’ı tercih eden İranlı turistler üzerine bir araştırma(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-07-03) Karaca, Emre; Doğan, MustafaBu araştırmanın amacı, Van destinasyonunu ziyaret eden İranlı turistlerin önem algılamalarını ve destinasyon memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Bu yolla elde edilen veriler doğrultusunda söz konusu destinasyonu ziyaret eden İranlıların beklentilerinin neler olduğu, hangi hususlara daha çok önem verdikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Önem verilen hususlardan ne derece memnun kalındığı ya da kalınmadığı değerlendirilerek destinasyonun eksik ve aksak yönlerin belirlenmesi ve çözümler geliştirilip önerilerin sunulması amaçlanmıştır. Bu amaçla turistlerin destinasyona varmadan önce sahip oldukları önem algılamaları ve deneyimlemekte oldukları tatil sürecindeki memnuniyet düzeylerini araştıran birçok çalışma incelenmiştir. İlgili literatür araştırmasından elde edilen anket modeli destinasyona uyarlanmış ve o bölgedeki otel işletmelerinde uygulanmıştır. Yang (2003) tarafından geliştirilen Önem-Memnuniyet modeli ile sahada yapılan araştırma sonucunda edinilen bulgular yorumlanmıştır. İncelenen bulgular neticesinde, önem algılamalarının destinasyon memnuniyeti üzerine doğrudan etkisinin olduğu görülmüştür. Bir destinasyonda edinilen memnuniyet düzeyi ileriye dönük turist kararlarını olumu olumsuz etkilemektedir. Dolayısıyla turist beklentilerinin belirlenmesi ve bu doğrultuda hizmet sunumlarının şekillenmesi oldukça önemlidir. Van ilinde yapılan bu araştırma bu amaç doğrultusunda gerçekleştirilmiştir. Sorunsuz alanların da mevcut olduğu destinasyonda, geleceğe yönelik yapılacak turizm yatırımları dâhilinde dikkate alınması gereken ve üzerinde durulması gereken sosyal ve çevresel sorunların da olduğu saptanmıştır.Öğe Yerli turistlerin destinasyon risk algısı ile destinasyon imajı algısı ilişkisi: Diyarbakır örneği(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Dinç, Hediye; Gümüş, MuratBu çalışmada Diyarbakır destinasyonu üzerinde yerli turistlerin destinasyon riski ile destinasyon imaj algısı ilişkisini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Ayrıca demografik özelliklere göre (cinsiyet, yaş, eğitim durumu) turistlerin risk algılarında ve destinasyon imajında farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda, nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Veriler, kolayda örnekleme tekniğiyle 2019 yılı Mart-Nisan aylarında toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi Diyarbakır ilinde bulunan konaklama işletmelerinden ve Diyarbakır’a tatil amacıyla gelen turistlerden oluşmaktadır. Toplamda 393 adet veri toplanmıştır. Geçerliliği sağlamak için Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) yapılmıştır. Daha sonra veriler, normal dağılım göstermediği için parametrik olmayan (Kruskal Walis ve Mann Whitney-U) testlere tabi tutulmuştur. Sonuç olarak turistlerin destinasyon risk algısı ile destinasyon imajı arasında herhangi bir ilişki tespit edilmemiştir. Ayrıca cinsiyet ve eğitim durumunda turistlerin destinasyon risk algısında anlamlı farklılıklar da tespit edilmemiştir. Bu bulgular kapsamında birtakım öneriler ileri sürülmüştür.