2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Öğe Sürdürülebilir otelcilik uygulamaları: Yerli turistlerin satın alma davranışlarının incelenmesi(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-08-23) Kibrit, Sevinç; Dilek, Sebahattin EmreBu çalışmada sürdürülebilir pazarlama perspektifinde, çevreye karşı dostça tutumlar ve bu tutumların şekillenme süreci ele alınmıştır. Araştırmanın amacı, sürdürülebilir pazarlama uygulayan otel tesislerinin neden tüketiciler tarafından tercih nedenleri ve bu anlayış doğrultusunda hareket eden otel tesislerinin tüketicilerin satın alma davranışı konusunda ne gibi etkilerinin olduğunu belirlemek hedef alınmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Antalya‘da bulunan Sürdürülebilir Otel Uygulamasına sahip işletmelerde konaklayan tüketicilerle görüşülerek toplamda 108 adet kullanılabilir ankete ulaşılmıştır. Araştırma verileri 2017 Temmuz ile 2018 Ekim ayları arasında toplanmıştır. Araştırma sonuçlara göre; çevreye duyarlı olan ürünleri satın almaya yönelik davranışlar hususunda çevre bilinci, kişilerin eğitim seviyeleri, gelirleri, meslekleri ve yaş gruplarının arasında farklılık olduğu tespit edilmiştir. Sürdürülebilir pazarlamanın yaygınlaştırılması, özellikle doğal çevre ve kaynakların korunması açısından oldukça önemlidir. Öyle ki, sürdürülebilir pazarlama sosyo-kültürel boyutta olduğu kadar çevresel boyutta da koruma- kullanma dengesini gözetmektedir.Öğe Yavaş turizm ve yavaş turist: Cittaslow Seferihisar'da karşılaştırmalı bir araştırma(Batman Üniversitesi, 2017) Tekin, Caner; Yurtseven, Hüseyin RıdvanYavaş turizm son yıllarda en popüler turizm türlerinden biridir. Yavaşlık felsefesi taşıyan kentlere Cittaslow denilmektedir. Bir kentin Cittaslow olabilmesi için Uluslararası Cittaslow Birliği tarafından belirlenmiş çeşitli kriterleri yerine getirmesi gerekmektedir. Tezin amacı bu kentlere gelen yavaş turistlerin, yavaş turizm bağlamında profillerini incelemektir. Yavaş turistlerin profillerinin belirlenmesi, ilgi, algı, beklentilerinin bilinmesi önemlidir. Yavaş turist profillerinin belirlenebilmesi için Türkiye'nin ilk Cittaslow'u, Cittaslow Seferihisar'da dört dile çevrilen bir anket formu uygulanmıştır. Anket formu 76 sorudan oluşmuş 12 günlük bir sürede yüz yüze uygulanmıştır. Sonuç olarak yavaş turist ve diğer turist olmak üzere iki turist tipi belirlenmiş ve yavaş turist özelinde işletme ve kamu kurumlarına bazı öneriler getirilmiştir. İşletmelerin özellikle misafirperver karşılama, çevre-dostu ürünler ve hizmetler sunma, yerel/organik ürünleri sunma noktasındaki stratejileri benimsemeleri gerekmektedir. Ulaşımda çevre dostu ulaşım araçlarının kullanımın arttırılması için ortaklaşa girişimlerin başlatılması önerilmektedir. İşletmelerin bulundukları yörelerdeki geleneksel ürün ve hizmetleri sunması ve bunlara uygun bir işletme yönetim politikası benimsenmesi tavsiye edilmektedir. Yerel yönetimlerin, Cittaslow kriterlerine dayalı bir yol haritası benimsemeleri önem taşımaktadır. Özellikle sürdürülebilir mimari ve engelli dostu yapılar, hava temizliği ve su temizliğinin yasal belgelerle kanıtlanmış olması, kentsel atıkların ayrıştırılmasının sağlanması, kanalizasyon için atık su arıtma tesislerinin kurulması gerekmektedir.