Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 3 / 3
  • Öğe
    Süstaşlari ve turizm bağlamında ziyaretçilerin seyahat motivasyonları: Eskişehir-Kütahya örneği
    (Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-05) Yasit, Cuma; Balcı, Umut
    Bu çalışmanın amacı süstaşları ve turizm bağlamında ziyaretçilerinin seyahat motivasyonlarını ele alarak süstaşlarının yeni bir turizm motivasyonu olup olmadığını ortaya koymaktır. Süstaşlarının oluşumu, Türkiye’de bulunan süstaşları ve çalışma alanı olan Eskişehir ve Kütahya’da bulunan süstaşları hakkında bilgiler sunulmuştur. Süstaşlarının turizmle ilişkisinin olduğu farklı turizm çeşitleriyle ortaya konmuştur. Süstaşları değerli ve yarı değerli taşlar olarak sınıflandırılırken ilgili bilim dalı gemolojidir. Süstaşları ile ilgili aktiviteler: fuar, gösteri, gezi, sergi, müze ve süstaşlarının atölyelerde işlenmesi olup oldukça zengindir. Uluslararası Gemoloji Topluğu tarafından ise Süstaşı Turizmi olarak adlandırılmıştır. Ülkemiz başta Eskişehir ve Kütahya olmak üzere süstaşları bakımından oldukça büyük potansiyele sahiptir. Eskişehir ve Kütahya farklı süstaşlarına sahip olmasının yanında süstaşı ziyaretçilerin süstaşı çıkarılan alanlara keşif gezileri yapması, süstaşları ile ilgili müzelerin olması, süstaşları işleyen taş işleme atölyelerinin olması, süstaşları ilgili takı ziynet eşyası ile hediyelik eşyanın yapılması ve süstaşları ilgili festival ve sergilerin olması süstaşlarının turizm bağlamında değerlendirilmesini ortaya koymuştur. Süstaşlarının turizm bağlamında değerlendirilmesi için ziyaretçilerin seyahat motviyasyonları Eskişehir ve Kütahya illerimizde yapılan yüz yüze anketlerle betimsel verilere ulaşılmış süstaşları aktivitelerinin bu illerimize gelen ziyaretçilerin bir motivasyonu olduğu ortaya çıkmıştır. Eskişehir ve Kütahya illerimizde süstaşı aktivitelerin yoğun yapılması ve tanıtım yapılmasıyla daha çok süstaşı ziyaretçisinin cazip merkezi olacağı yapılan önerilerle sonuçlandırılmıştır.
  • Öğe
    Turizm tanıtım broşürlerinin edebiyat bağlamında analizi
    (Batman Üniversitesi, 2019-01-23) Acar, Kasım; Balcı, Umut
    Turizm hem eğitim hem de iş alanı olarak günümüzün popüler alanlarından biridir. Önemli bir sektör olarak eğitim boyutuyla da öne çıkan turizm; siyaset, kültür, ekonomi gibi pek çok alanla yakından ilişkilidir. Eğitim açısından değerlendirildiğinde ise yabancı dil eğitimi, edebiyat, halk bilim, psikoloji gibi pek çok bilim dalıyla etkileşim halinde olduğu görülmektedir. Bu çalışmada ağırlıklı olarak turizm-edebiyat etkileşimi üzerinde durulmuştur. Turizm ve edebiyatın birbirine etkisi, örneklerle anlatılmış; her ilin ön plana çıkan şair ve yazarlarının listesi hazırlanmıştır. Dünyada ve Türkiye’de kentleriyle özdeşleşen şair ve yazarlara örnekler verilmiştir. Aynı doğrultuda edebiyat turizminin önemi vurgulanmış; yazar müze evleri, edebiyat müzeleri ve edebiyat müze kütüphanelerinin turizme katkısı üzerinde durulmuştur. Bu çalışmada İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri’nin yayınladıkları tanıtım broşürleri ve web sayfaları, edebi unsurlar bakımından incelenmiştir. Çoğu illerin tanıtım broşürlerinde, ilgili ilin yetiştirdiği şair ve yazarların isimlerine veya biyografilerine yer verilmediği gözlemlenmiştir. Bundan hareketle tanıtım broşürlerine turistik değer taşımalarından ötürü edebi içeriklerin ilave edilmesinin önemi ve yararı vurgulanmıştır. Bu çalışmada Türkiye’nin iller bazında bir edebi zenginlik haritası çıkarılmış ve bu doğrultuda muhtemel edebiyat turizmi rotaları hazırlanmıştır.
  • Öğe
    Yabancılara konut satışının turizme etkileri: Yalova örneği
    (Batman Üniversitesi, 2017) Hançer, Fatih Hasan; Dursun, Meral
    Bu araştırmanın amacı, yabancı ülke vatandaşlarının Yalova ilinde konut edinimlerinin çeşitli yönlerden turizme etkilerinin tespit edilmesi, konaklama sektörüne etkilerinin belirlenmesi ve yabancıların gayrimenkul ediniminin kısıtlanması veya kolaylaştırılmasına ilişkin olarak konaklama sektörü yönetici/sahiplerinin önerilerinin alınarak elde edilen bilgiler doğrultusunda tamamlayıcı öneriler sunulmasıdır. Araştırmada, Marmara Bölgesi'nin güneyindeki önemli turizm destinasyonlarından birisi olan Yalova İli çalışma alanı olarak seçilmiştir. Yüzölçümü ve nüfus itibârıyla Türkiye'nin en küçük illerinden biri olmasına rağmen 2013-2016 yılları arasında yabancılara en fazla konut satışı yapılan iller arasında 6'ncı sırada yer alması ve 2014-2016 yılları arasında yabancılara yapılan satışların ildeki toplam konut satışına oranlandığında 81 il içinde 1'inci sırada bulunması, Yalova ilini yabancılara konut satışının etkileri açısından incelemeye değer bir örnek haline getirmektedir. Bu araştırmada öncelikle mevcut literatür taranmış ve konaklama sektöründe faaliyet gösteren işletme sahipleriyle derinlemesine görüşmeler yapılmış ve elde edilen bulgular ışığında yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Konaklama işletmesi sahibi/yöneticilerinden oluşan 10 kişiden elde edilen veriler betimsel analize ve içerik analizine tâbi tutulmuştur. Yapılan analiz neticesinde; yabancıların Yalova'da konut ediniminin ekonomik açıdan konaklama sektörüne olumsuz etkilerinin olumlu etkilerinden daha fazla olduğu, edinimlerin ekonomik katkılarının inşaat ve emlak sektörleriyle sınırlı kaldığı, turizm sektörünün genel olarak bu katkılardan faydalanamadığı, sosyo-kültürel açıdan olumsuz sonuçlar henüz ortaya çıkmasa da bu konuda ciddi risklerin olduğu, çevresel açıdan ortaya çıkan olumsuz tarafların ise hissedilir boyutta olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca, katılımcıların tamamına yakını yabancıların satın aldığı konutlarda kayıt dışı olarak konaklama yapıldığını ileri sürerek İldeki konut ediniminin artık kısıtlanması veya çok sıkı takip edilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir.