3 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Öğe Farklı tozlarla yanma odası yüzeyleri termal yalıtılmış bir dizel motorunda biyoyakıt kullanımının yalıtım malzemesi ve motor parçaları üzerindeki etkileri(Batman Üniversitesi, 2016) Aydın, Selman; Sayın, Cenk; Kılıç, MusaBu çalışmada, plazma püskürtme yöntemiyle farklı tozlarla yanma odası yüzeyi yalıtılmış bir dizel motorunda, uzun bir çalışmadan sonra kaplama tabakasının mikroyapı analizi ve çalışma performansına etkileri incelenmiştir. İlk önce motorun yanma odasına bakan piston ve supaplarının alın yüzeyleri, motorun sıkıştırma oranı değişmeyecek şekilde, plazma sprey yöntemi ile 100 μm kadar NiCrAl astar tabaka ve bu tabakanın üzerine 400 μm olmak üzere %88 ZrO2, %4 MgO ve %8 Al2O3 ana kaplama malzemesi ile kaplanmıştır. Daha sonra yalıtılmış bu dizel motorda 1800 d/d’da ve biyoyakıt ile uzun süre çalıştırılarak biyoyakıtın motor parçaları ve termal bariyerle kaplanmış malzeme üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışma sonucunda, yanma odası parçalarının plazma püskürtme yöntemi ile kaplanabilirliği, piston ve supapların verimliliğini arttırabildiği tespit edilmiştir. Ayrıca, makroyapı ve SEM (Taramalı Elektron Mikroskobu) incelemeleri sonucunda tabakalar arası bağlanmanın iyi bir şekilde gerçekleştiği, kaplama tabakasında hiçbir gözenek ve çatlak gibi süreksizlerin oluşmadığı görülmüştür.Öğe Effects of thermal barrier coating on the performance and combustion characteristics of a diesel engine fueled with biodiesel produced from waste frying cottonseed oil and ultra-low sulfur diesel(Taylor & Francis, 2016-09-01) Aydın, Selman; Sayın, Cenk; Altun, Şehmus; Aydın, HüseyinIn this study, the top surfaces of piston and valves of a four-strokes and direct-injection diesel engine have been coated—with no change in the compression ratio—with a 100 μm of NiCrAl lining layer via plasma spray method and this layer has later been coated with main coating material with a mixture of 88% of ZrO 2 , 4% of MgO and 8% of Al 2 O 3 (400 μm). Then, after the engine-coating process, ultra-low sulfur diesel (ULSD) as base fuels and its blend with used frying cottonseed oil derived biodiesel in proportion of 20%, volumetrically, have been tested in the coated engine and data of combustion and performance characteristics on full load and at different speeds have been noted. The results, which were compared with those obtained by uncoated-engine operation, showed that thermal efficiency increased, and engine noise reduced. Cylinder gas pressure values obtained from the diesel engine which has been coated with thermal barriers have been found to be somewhat higher than those of the uncoated-engine. Also, maximum pressure values measured in both engines and under the same experimental conditions through the use of test fuel have been obtained after TDC. Moreover, heat release rate and heat release have occurred earlier in the coated-engine. NOx emissions were increased while CO and HC emissions were remained almost the same with a little bit decrease.Öğe Seramik kaplı bir dizel motorunda biyodizel kullanımının emisyon parametrelerine etkisinin deneysel olarak araştırılması(Makine Teknolojileri Elektronik Dergisi, 2015) Aydın, Hüseyin; Sayın, Cenk; Aydın, Selman; İşcan, Bahattin; Işık, Mehmet ZerakkiBu çalışmada, dört silindirli, dört zamanlı bir dizel motor plazma sprey yöntemi ile 100 μm NiCrAl astar tabaka ve bu tabakanın üzerine 400 μm olmak üzere ZrO2 , %4 MgO ve %8 Al2O3 ana kaplama malzemesi ile kaplanmıştır. Bu motorda, seramik kaplama yönteminin yanma ve emisyon parametreleri üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Deneysel çalışmalarda kullanılmak üzere pamuk yağı kökenli atık kızartma yağından üretilen biyodizel, dizel yakıtı ile %20 ve %50 oranında karıştırılarak sırası ile (B20) ve (B50) yakıtları oluşturulmuştur. Bu yakıtlar ile normal dizel (D2) yakıtı motor testlerinde kullanılmıştır. Deneyler kısmi yükte olmak üzere emisyon değerleri için 1200, 1500, 1800, 2100 ve 2400 dev/dk’da gerçekleştirilmiştir. Deneysel çalışma sırası ile D2, B20 ve B50 yakıtları ile önce kaplanmamış motorla egzoz emisyonları değerleri alınmıştır. Çalışma boyunca elde edilen sonuçlar ve belirgin avantajlar burada sunulmuştur