2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Öğe Turizm lisesi öğrencilerinin, turizm sektörüne karşı tutumları: Diyarbakır örneği(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023-11-16) Koçak, Zafer; Demiral, SerkanBu araştırmada, turizm eğitimi almakta olan Diyarbakır Yenişehir Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinin turizm sektörüne yönelik görüşlerinin saptanması amaçlanmıştır. Yedi farklı açıya (genel nitelik, terfi, ücret, yönetici ve iş arkadaşları, sosyal statü, çalışma koşulları ve iş güvenliği) göre ve katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılık tespiti incelenmiştir. Yapılan bu çalışmanın evreni Turizm lisesinde eğitim alan 276 öğrenciden oluşturmaktadır. Ulaşılabilen 242 öğrenciye anket uygulanmıştır. Çalışma sonucuna göre, staj yapma durumunun turizm mesleği açısından çok önemli olduğu, okul tercihlerinde ise önceki yıllarda görülen aile etkisinin artık olmadığı öğrencilerin tercihlerinde kendi istekleri yönünde bir davranışın görüldüğü, ailenin eğitim seviyesinin yükselmesinin anlamlı farklılık oluşturduğu, aile bireylerinin mesleklerinde memur olmalarınında farklılık oluşturduğu ayrıca gelir seviyesi durumuna göre de orta seviyeye göre farklılık oluşturduğu görülmüştür.Öğe Mesleki eğitim merkezi öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Batman ili örneği)(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2025-01-29) Tepe, Sefer Faruk; Işık Erol, SevgiBu tez çalışmasının yapılma sebebi son yıllarda önemi artan Mesleki eğitim merkezlerinde bulunan öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin tespit edilmesidir. Bu araştırma yapılırken tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini rastgele seçilen 197 Batman Mesleki Eğitim Merkezinde okuyan öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma da kişisel bilgiler formu ve ölçeği geliştiren Diker Coşkun’un (2009) ‘’Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği’’ kullanılmıştır. Verileri çözümlemek içinse tanımlayıcı istatistikler (aritmetik ortalama, standart sapma vb. testler), parametrik testlerden olan T Testi ve Anova Testi kullanılmıştır. Araştırma verilerin analizi için SPSS programından yararlanılmıştır. Araştırma sonucun da mesleki eğitim merkezi öğrencilerinin hayat boyu öğrenme eğilimleri açısından yüksek bulunmuştur. Ayrıca kadınların hayat boyu öğrenme düzeyleri erkeklerden daha olumlu yönde bulunmuştur. Öğrencilerin yaşlarına ve eğitim durumlarına göre ise herhangi bir farklılık bulunamamıştır. Öğrencilerin yaşam boyu öğrenme ve okudukları bölümler kıyaslandığı zaman anlamlı farklar çıkmıştır. Bilişim teknoloji bölümü ve güzellik ve saç bakım bölümü öğrencilerinin yiyecek- içecek hizmetleri bölümüne göre daha yüksek yaşam boyu öğrenme eğiliminde oldukları tespit edilmiştir. Metal teknolojisi bölümünün makine teknolojisi bölümü öğrencilerinden yaşam boyu öğrenmeye daha olumlu baktıkları bulunmuştur. Son olarak da moda tasarım bölümünün makine ve yiyecek- içecek hizmetleri bölümü öğrencilerinden daha yüksek yaşam boyuna sahip oldukları analiz edilmiştir. Tüm bölümler arasından en yüksek yaşam boyu öğrenme isteğinde olan ise mobilya ve iç mekân bölümü öğrencilerinden oluşmaktadır.