Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 3 / 3
  • Öğe
    Tüketicilerin butik kahve dükkânlarını tercih etme nedenleri: Ankara ilinde bir araştırma
    (Batman Üniversitesi, 2018-06) Tüzün, Aysun; Harman, Serhat
    Tez kapsamında, tüketicilerin kahve tercihleri ve bu tercihler sonucunda oluşan kahve akımları incelenmiştir. Kahvenin keşfinden, kahve zincirlerine ve de günümüzde popüler bir akım olan nitelikli butik kahve dükkânlarına kadar uzanan süreçten bahsedilmiştir. Tez araştırmasındaki asıl amaç, butik kahve dükkânı yöneticilerinin tüketici davranışlarını iyi analiz edip müşteri memnuniyeti sağlanmasıdır. Araştırmanın kapsamı, tüketicilerin butik kahve dükkânlarını tercih etme sebeplerini belirlemeye yöneliktir. Araştırma alanı ise, Ankara ilinde faaliyet gösteren butik kahve dükkânları ile sınırlandırılmıştır. Araştırmada kullanılan anket formu ile tüketicilerin butik kahve dükkânı tercih etme sebeplerinde; hizmet, ürün, mekan ile ilgi beklentiler, nitelikli çekirdek kullanımı gibi etkenlerin, tüketici memnuniyetinde ne kadar önemli olduğunun belirlenmesi hedeflenmiştir. Ankette, katılımcıların büyük bir çoğunluğunun kadın olduğu gözlenmiştir. Öte yandan, 400 kişinin katıldığı ankette 237 kişinin üniversite mezunu olduğu ve 261 kişinin, çalışıyor olduğu tespit edilmiştir. Butik kahve dükkânlarında, kahve satın alma motivasyonlarına ilişkin faktörlere bakıldığında "sunum şekli satın alma davranışını etkiler" maddesine "kesinlikle katılıyorum" diyen 182 kişi olduğu tespit edilmiştir. Butik kahve dükkânlarında, ürünlerin satın alınmasına ilişkin faktörler incelendiğinde 194 kişi için "kahvenin lezzeti"nin "çok önemli" olduğu saptanmıştır. Araştırma sonucunda butik kahve dükkânları yöneticilerine bir dizi öneri sunulmuştur. Öncelikle, butik kahve dükkânlarını tercih eden tüketicilerin yaş, cinsiyet, öğrenim durumu ve gelir durumu gibi demografik faktörlere göre, butik kahve dükkânlarını bölümlendirme, hedefleme ve pazarlama iletişimi faaliyetlerine önem verilmesidir. Bir diğer öneri ise, butik kahve dükkânı yöneticileri, sosyal medya veya farklı reklam kolları üzerinden bu yeni akımı tanıtması ve de tüketicileri nitelikli kahve konusunda bilgilendirmesidir. Araştırmanın sonucu ışığında, butik kahve dükkânlarının, tüketicilerin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda ortaya çıktığı görülmüştür. Yeni bir akım ortaya çıkmış ve tüketicilerin de bu doğrultuda satın alma davranışları ve motivasyonları değişmiştir.
  • Öğe
    Tüketicilerin risk algısı ve tüketici şüpheciliği arasındaki ilişki: Batman ilinde yapılan bir araştırma
    (Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-25) Uğran, Fatih; Kılınç, Kazım
    Consumers may experience unrest after a purchase behavior. These perceived feelings of unrest can be cognitive. Cognitive dissonance in terms of consumer behavior is a feeling of unrest after purchasing. The restlessness is due to the feeling of psychological tension that the consumer cannot get rid of by purchasing. Consumers with these experiences may experience risk perception even more in the future purchasing decision process. Thus, they begin to develop strategies and methods to reduce perceived risk. On the other hand, consumer skepticism is the tendency of companies to disbelieve the consumer towards market practices. This type of skepticism is also described as susceptibility skepticism and reveals a continuous and orderly disbelief on marketers' objectives or a general tendency to doubt. It is considered that this type of skepticism cannot be completely eliminated because it includes some personality characteristics. In this sense, it is important for businesses and companies to understand consumers' skepticism and improve themselves accordingly. In line with the explanations, it was aimed to determine whether there is a relationship between perceived risk and consumer skepticism in the purchasing decision process of consumers. The questionnaires prepared for this purpose were applied in Batman province. 399 survey data were recorded in statistical analysis data files. Statistical analyzes such as reliability, validity, frequency, t test, anova and regression were performed. As a result of the analyzes, it was concluded that there is a significant relationship between consumer skepticism and consumer risk perception, as well as between consumer risk perception and consumer skepticism. Based on the results obtained, various suggestions were made for production and commercial enterprises.
  • Öğe
    Futbol taraftarlarının satın alma davranışları üzerine bir araştırma: Batman Petrolspor örneği
    (Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023-07-17) Soyvural, Şehmus; Elitok, Yavuz
    Taraftarlar, futbol sektöründe önemli bir paya sahiptirler. Futbol kulüpleri, taraftarlarının bağlılıkları ve satın alma davranışları nedeniyle milyonlarca dolar kazanmaktadır. Taraftarlar, futbol kulüpleri için ekonomik, sosyal ve kültürel açılardan önemlidirler. Futbol taraftarları farklı özelliklere ve türlere sahiptirler. Bazıları, kulüplerinin başarısı ve takımın oyun tarzı nedeniyle taraftar olurken, bazıları sadece takımlarının bulunduğu şehir veya bölgeden olmaları nedeniyle taraftar olabilirler. Ayrıca, taraftarlar, cinsiyet, yaş, sosyoekonomik durum ve ilgi alanları gibi faktörlere göre de farklılaşabilirler. Yapılan çalışma, futbol taraftarlarının satın alma davranışları üzerine odaklanarak, taraftarların futbol sektöründeki önemini, taraftarların özellikleri ve türlerini, taraftar olma sebeplerini, taraftarların futbol sektörüne katkısını ve satın alma davranışlarını incelemektedir. Yapılan çalışma, futbol taraftarlarının satın alma davranışlarının güdülenme sonucu arttığı düşüncesiyle yapılmıştır. Araştırmada futbol taraftarlarının satın alma davranışlarını güdüleyen/şekillendiren faktörlerin neler olduğu ve futbol taraftarlarının satın alma davranışlarının nasıl güdüleneceğinin tespiti amaçlanmıştır. Yapılan araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada kolayda örneklem yoluyla tesadüfi seçilen 325 Batman Petrolspor taraftarından elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda futbol taraftarlarının; cinsiyetleri, taraftarlık düzeyleri, gelir düzeyleri, kendilerini tanımlama boyutları, medeni halleri ile ürün satın alma davranışları arasında farklılaşma tespit edilmemiştir. Futbol taraftarlarının; takım başarısı, maddi destek sağlama amacı, ürünlerin kalitesi, çevreden etkilenme, ürünlerin günlük hayatta kullanılabilir olması, ürünlerin lisanslı olması ile ürün satın alma davranışları arasında anlamlı farklılaşma tespit edilmiştir.