Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Öğe
    Erdal Öz’ün Yaralısın adlı romanında 12 Mart Muhtırası
    (Roman Kahramanları, 2020-06) Zariç, Mahfuz
    Gazeteci, hukukçu, partici, öykücü ve romancı Erdal Öz’ün 1974 yılında ilk baskısı yapılan Yaralısın adlı ikinci romanı, 1975 yılında “Orhan Kemal Roman Armağanı” ile ödüllendirilir. Bu romanda, fakülte mezunu, sol dünya görüşünü özümsemiş merkezi kişisinin, 12 Mart Askeri Muhtırası sonrasında başından geçenler, iki anlatı zamanı arasında geçişler yapılarak anlatılır. Bu geçişlerde de roman kahramanının cezaevindeki ilk iki gününe ve cezaevine konulmadan önce işkence gördüğü günlere yer verilir. Kurgu ve anlatı, iki ayrı zaman ve zeminde ilerletilir. Sorgu zamanı ve koğuş zamanı arasında gidip gelen anlatıcı, nadiren de olsa geçmiş yaşantısına ait, suya sabuna dokunmayan kesitlere yer verir. Erdal Öz, bu romanının ilham ve bilgi kaynaklarının, işkencelere maruz kalıp cezaevine konmuş olan başta İrfan Uçar ve Mete Ertekin olmak üzere bazı tutuklular olduğunu, Muhtıra’dan on beş yıl sonra yayımladığı Gülünün Solduğu Akşam adlı eserinde detaylarıyla anlatır. Bu açıdan söz konusu roman ile hatıra kitabının birlikte ele alınması aydınlatıcı olacaktır.
  • Öğe
    Enerji nakil hatlarının benzetimine yönelik internet destekli interaktif tabanlı uzaktan eğitim uygulaması
    (Kaynak Elektrik Dergisi, 2010-12-29) Gençoğlu, Muhsin Tunay; Kayri, İsmail; Kayri, Murat
    Bu çalışmada, ülkemizde elektrik – elektronik eğitimi veren Mühendislik Fakülteleri, Teknik Eğitim Fakülteleri ve Meslek Yüksekokullarının laboratuvar şartlarındaki olumsuzluklardan kaynaklanan, öğrencilerin uygulama yapma yetersizliklerini gidermeye yönelik, enerji nakil hatları ile ilgili benzetimlerin gerçekleştirilmesini açıklayan, internet ve/veya intranet üzerinden uzaktan erişimi mümkün kılan bir web uygulaması tasarlanmış ve gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen web sitesinde, salt öğreticiden öğrenene bilgi aktarımından ziyade, öğrenenin, düşüncelerinin ve sorularının dikkate alınabildiği, değerlendirilebildiği ve öğrenenlerle öğreticiler arasında geri beslemelere altyapı sunabilen tam etkileşimli bir yapı kullanılarak, çalışmanın içeriği eğitsel bir ortama dönüştürülmüştür.