2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Öğe Otel çalışanlarının turizm ve barış ilişkisine yönelik metaforik algıları(Batman Üniversitesi, 2016) Kulakoğlu Dilek, Nur; Dilek, Sebahattin Emre; Gümüş, MuratBu çalışmanın amacı üst, orta ve alt düzey otel çalışanlarının “turizm”, “barış” ve “turizm – barış” ilişkisi kapsamındaki algılarını metafor analizi yöntemiyle incelemektir. Bu amaçla, çözüm sürecinin başladığı ve ilan edildiği 2012 yılından 2015 yılına kadar sağlanan çatışmasızlık ve barış ortamı ile gelişen Güneydoğu Anadolu turizminin otel çalışanları için ne anlam ifade ettiği, turizmi ve barışı nasıl algıladıkları ve aralarındaki ilişkiyi nasıl anlamlandırdıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın örneklemini Batman, Diyarbakır, Mardin ve Gaziantep illerinde yer alan üç, dört ve beş yıldızlı otel çalışanları oluşturmaktadır. Bu bağlamda söz konusu illerde yer alan otel çalışanlarına “Turizm .... gibidir; çünkü.... ” , “Barış .... gibidir; çünkü.... ” ve “Turizm ve Barış .... gibidir; çünkü.... ” şeklinde üç ifade yöneltilmiş, var olan boşlukları birer metafor ile doldurmaları ve o metaforu tercih etmelerinin nedenini yazmaları istenmiştir. “Turizm – barış” ilişkisine yönelik üretilen metaforlar, ekonomik, duygusal, ilişkisel ve holistik (bütünsel) algı olmak üzere dört kavramsal kategori altında toplanmıştır. Katılımcıların “turizm – barış” ilişkisine yönelik metaforik algıları daha çok ilişkisel ve holistik (bütünsel) algı kategorilerinde yoğunlaşmaktadır. Bu durum katılımcıların turizm ve barışı bir bütün ve birbirlerinin tamamlayıcısı olarak gördüklerini ortaya koymaktadır.Öğe Kruvaziyer turizmi: İzmir merkez liman olabilir mi?(Batman Üniversitesi, 2015) Dilek, Sebahattin Emre; Çelebi Kaygalak, Sonay; Türksoy, S. Seda; Timur, AlpTürkiye Turizm Stratejisi 2023’te belirtildiği üzere, Türkiye’nin dünya turizm piyasasındaki payını arttırabilmesi, turizminin zaman ve mekan içerisine yayılabilmesi, turistik ürün çeşitlendirilmesine bağlıdır. Bu bağlamda, İzmir ili açısından da durum farklı değildir. İzmir’in Türkiye turizminden aldığı payın % 4,5 olduğu düşünüldüğünde bu oranın arttırılması, turizmin çeşitlendirilmesi ve tüm yıla yayılabilmesi ile mümkündür. Bu amaca yönelik olarak çalışmada, İzmir turizmine yön veren turizm paydaşları ile yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla yüz yüze mülakatlar gerçekleştirilmiştir. İzmir’in kruvaziyer turizmindeki mevcut durumu ve merkez liman (homeport) olabilmesi adına yapılması gerekenler belirlenmeye çalışılmıştır. Kodlama ve analizler sonucunda, İzmir limanının uluslararası standartlara ulaştırılması ve turizm paydaşları arasındaki koordinasyonun arttırılması gerekliliği ortaya çıkmıştır.