2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Öğe Rekreatif etkinliklere katılan üniversite öğrencilerinin benlik saygısı düzeylerinin incelenmesi(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Çıkmaz, Cahit; Çelik, Nuri MuhammetBu çalışma Rekreatif etkinliklere katılan üniversite öğrencilerin benlik saygısı düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören çalışmaya gönüllü olarak katılan 90 kadın 128 erkek toplam 218 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma da veri toplama aracı olarak, Rosenberg (1965) tarafından geliştirilmiş kendini değerlendirme ölçeği kullanılmıştır Ölçeğin geçerlik ve güvenirlilik çalışması Çuhadaroğlu (1986) tarafından yapılmıştır. Ölçek 63 maddeden ve 12 alt ölçekten oluşmaktadır. Bu çalışmada envanterin ilk 10 maddesini kapsayan benlik saygısı alt ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için Statistical Packadge for Social Sciences (SPSS) 26.0 paket programından yararlanılmıştır. İkili gruplarda T-testi, çoklu gruplarda One way ANOVA testi uygulanmıştır. İstatiksel olarak anlamlılık düzeyi (p<0.05) olarak kabul edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre katılımcıların benlik saygısı düzeylerinin yüksek düzeyde olduğu cinsiyetlerine, lisanslı spor yapma durumlarına, gelirlerine ve baba mesleklerine göre değişmediği fakat devam ettikleri bölümlere ve sınıf seviyelerine göre farklılaştığı belirlenmiştir. Katılımcıların rekreatif etkinliklere katılma düzeyleri cinsiyetlerine, devam ettikleri bölümlere, sınıf seviyesine, gelir durumlarına ve babalarının mesleklerine göre farklılaşmamaktadır fakat lisanslı spor yapma durumuna göre farklılaşmaktadır. Katılımcıların benlik saygısı düzeyleri rekreatif etkinliklere katılma durumlarına göre farklılaşmaktadır.Öğe İlköğretim çağındaki çocuklarda 8 haftalık rekreatif etkinliklerin benlik saygısı üzerine etkisinin incelenmesi(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-05) Taşkın, Sekuş; Çelik, Nuri MuhammetYapılan bu çalışmada rekreatif amaçlı yürüyüş egzersizlerinin ilköğretim çağındaki bireylerde benlik saygısı üzerine etkisi incelenmiştir. Çalışmaya batman il merkezinde ikamet eden ve yaşları 10-12 arasında değişen toplam 40 kız öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan kız öğrencilerin 20 tanesi deney grubunu, 20 tanesi ise kontrol grubunu oluşturmuştur. katılan deney grubunun yaş ortalaması, 11,13 ± 0,44 kontrol grubunun yaş ortalaması ise; 11,79± 0,21 olarak tespit edilmiştir. Deney grubunu oluşturan kız öğrenciler 8 hafta boyunca rekreatif amaçlı yürüme egzersizine tabii tutulurken kontrol grubundaki kız öğrenciler herhangi bir egzersize tabii tutulmamıştır. Çalışmamızda; Rosenberg benlik saygısı ölçeğinin 10 soruluk olan alt kategorisi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22 IBM istatistik paket program kullanılmıştır. Veriler ortalama ve standart sapma olarak özetlenmiştir. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediğine dair analiz Shapiro-Wilk testi ile test edilmiş olup, verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Bağımsız guruplar arasındaki farklılık ise bağımsız guruplar arasındaki karşılaştırma Independent Sample T-Testi ile analiz edilmiştir. Grup içi öntest ve sontest karşılaştırmada ise Paired Samples T Testi kullanılmıştır. Çalışma sonunda kontrol ve deney grubunun sontest sonuçlarının karşılaştırılmasında tüm sorularda sontest değerlerinde deney grubuna ait değerlerin kontrol grubu değerlerinden anlamlı derecede yüksek olduğu saptanmıştır (p<0,05). Sonuç olarak rekreatif amaçlı yapılan egzersizlerin bireylerin benlik saygısı puanlarında da önemli ölçüde pozitif etkiler yaratacağı kanısına varılmıştır