2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Öğe Derecik Mevlânâ Hâlid-i Bağdâdî Medresesinde eğitim(Batman Üniversitesi, 2021-06-01) Can, Sedat; Musayev, İslamMevlânâ Hâlid-i Bağdâdî Medresesi Seyda merkezli olup faaliyetini ona göre sürdürmektedir. Seyda merkezli medreseler medrese geleneğinden gelen ve halk arasında Seyda olarak bilinen kişiler tarafından kurulan ve ihtiyaçları Seyda’nın kendisi veya bölge halkı tarafından temin edilen eğitim kurumlarıdır. “Derecik Mevlânâ Hâlid-i Bağdâdî Medresesinde Eğitim” isimli çalışmamız nitel bir araştırma olup, veriler nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yoluyla elde edilmiştir. Çalışmanın teorik kısmının oluşturulması için konuyla ilgili yapılan çalışmalar taranmış ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın temelini oluşturan Mevlânâ Hâlid-i Bağdâdî medresesi tarihi, yapısı, işleyişi konusunda gerekli bilgiler için konuyla ilgili sorular hazırlanarak medrese ziyaret edilmiş, medrese müderrisleriyle mülakat yapılmıştır. Sorulan sorulara alınan cevaplar düzenli bir şekilde kayıt altına alınmıştır. Görüşme sonucu elde edilen veriler betimleme yoluyla sınıflandırılmış ve kategorize edilmiş, belli başlıklar altında sunulmuştur.Öğe Türkiye’deki Suriyeli çocuklara yönelik eğitim politikasının etkisi: Batman örneği(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-28) Şerif, İmad; Samur, HakanBu çalışmada; 2011 ve sonrasında ülkelerindeki savaştan dolayı Türkiye’ye göç etmek zorunda kalan Suriyelilerin eğitim sorunları Batman ilinde, lise düzeyindeki Suriyeli öğrencilere yönelik gerçekleştirilen bir anket çalışmasına dayanarak analiz edilmeye çalışılmıştır. Sadece Suriyeli öğrencilerin devam ettikleri Geçici Eğitim Merkezi’nde ve bunun dışındaki resmi okullarda okuyan 200 kişiye uygulanan anket formu sayesinde katılımcıların sosyal ve demografik özellikleri dışında şu üç sorun başlığı hakkındaki düşünceleri ortaya çıkarılmıştır: Dil ve eğitim sorunları, ekonomik sorunları ve entegrasyon sorunları. Çalışmamız, aynı zamanda, Geçici Eğitim merkezi ile bunun dışındaki resmi okullar arasında da katılımcıların cevapları üzerinden mukayese yapmak suretiyle konuya ilişkin farklı bilgilere ulaşmıştır. Eğitimin insan ve toplum hayatı açısından önemi ortadadır. Bu önemine binaen, Suriyelilerin eğitimi meselesine ilişkin gerçekleştirdiğimiz bu çalışmanın ve sorunlar çerçevesinde yaptığımız analizlerin hem literatüre hem de konuyla ilgili kurum ve kuruluşlara faydalı olacağını ümit etmekteyiz. Ayrıca, Batman ilinde bu kapsamda bir çalışma yapılmamıştır. Bu bakımdan da çalışmamızın özgün olduğunu ve Batman özelinde de ilgili çevrelere katkı sunacağını düşünmekteyiz.