Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    An analysis of sport managers' work stress levels in various variables
    (Horizon Research Publishing, 2018-12) Kılınç, Zühal; Dinçer, Nevzat
    This paper was conducted to measure the psychological and psychosomatic symptoms related with the sport managers’ work stress in public sector and federations. In this research, total 185 sport managers including 31 sport managers from the Central Organization of Sport General Directorate, 113 sport managers from the provincial organization, 41 sport managers from the Independent Sport Federations were included. The relevant managers were applied the work stress scale developed by Houso and Rizzo (1972). According to the results of the research, as sport managers get older, the averages of work stress seem to increase. In younger sport managers, the averages of work stress were found to be lower. When the participant sport managers’ education levels improve, their work stress points fall down. In the first period of service of sport managers, the averages of work stress were high, in next years they went down over time.
  • Öğe
    Okul yöneticilerinin örgütsel bağlılık algılarının incelenmesi
    (Batman Üniversitesi, 2021-06-30) Akyürek, Muhammet İbrahim
    Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin örgütsel bağlılık algılarını belirlemektir. Bu araştırma, okul yöneticilerinin örgütsel bağlılık algılarını belirlemeye yönelik kesitsel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Ankara ilindeki resmi okullarda görevli toplam 408 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada, ‘Örgütsel Bağlılık Ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçme aracının uygulanabilmesi için gerekli izinler alınmıştır. Araştırmada kullanılan ölçme aracı, 2019-2020 eğitim öğretim yılı Mayıs ayı içerisinde, Ankara ilinde görevli 408 okul yöneticisine araştırmacı tarafından gerekli ön açıklama yapılmak suretiyle uygulanarak veriler toplanmıştır. Uygulama sürecinde katılımcıların gönüllü katılımı esas alınmıştır. Araştırma sonucunda; okul yöneticilerinin, örgütsel bağlılık algılarının çok katılıyorum düzeyinde olduğu görülmüştür. Okul yöneticilerinin örgütsel bağlılık algıları, cinsiyet, branş ve okul kademesi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Ayrıca okul yöneticilerinin örgütsel bağlılık algıları, görev ve yöneticilik kıdemi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Tüm okul kademelerinde yöneticilerin örgütsel bağlılıklarının artırılması amacıyla özlük ve maddi haklarında teşvik edici uygulamalar gerçekleştirilebilir.