3 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Öğe An analysis of sport managers' work stress levels in various variables(Horizon Research Publishing, 2018-12) Kılınç, Zühal; Dinçer, NevzatThis paper was conducted to measure the psychological and psychosomatic symptoms related with the sport managers’ work stress in public sector and federations. In this research, total 185 sport managers including 31 sport managers from the Central Organization of Sport General Directorate, 113 sport managers from the provincial organization, 41 sport managers from the Independent Sport Federations were included. The relevant managers were applied the work stress scale developed by Houso and Rizzo (1972). According to the results of the research, as sport managers get older, the averages of work stress seem to increase. In younger sport managers, the averages of work stress were found to be lower. When the participant sport managers’ education levels improve, their work stress points fall down. In the first period of service of sport managers, the averages of work stress were high, in next years they went down over time.Öğe Kadın ve erkek milli judocularda duygusal zekâ ve girişimsel öz yetkinlik ilişkisinin incelenmesi(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-11-28) Şahin, Figen; Esentaş, MelikeGünümüzde her alanda olduğu gibi spor alanında da başarı elde edilmesinde çok faktörlü yapılar ve sporda psikolojik etkenler incelenmektedir. Özellikle mücadele sporlarında motorik özelliklerin yanı sıra bilişsel ve duyuşsal özellikler önemli yer tutmaktadır. Sportif mücadelede başarılı olmak isteyen sporcuların becerilerini en üst düzeyde kullanmalarında kompleks bir yapı olan duygusal zekâlarının önemi büyüktür. Geçmişten günümüze duygusal zekânın insanların sosyal hayatlarında, toplumla ve kendileri ile olan iletişim ve öz benliklerinde önemli bir etkisinin olduğu kanıtlanmış, sporla ilişkili birçok alanla kesiştiği görülmüştür. Bu alanlardan girişimcilik, girişimsel öz yetkinlik gibi becerilerde, sporcuların duygularını akıllıca kullanımı en önemli kişisel özellik olarak karşımıza çıkmaktadır. Yapılan araştırmalarda yüksek düzeyde IQ' ya sahip bireylerin özellikle iş hayatında zaman zaman başarılı olamadıkları görülmüş ve bu durum karşısında EQ olarak adlandırılan duygusal zekâ kavramının sorgulanmasına neden olmuştur. Son yıllarda spor bilimi araştırmacıları duygusal zekânın (EQ) spor alanındaki önemini artan bir şekilde önemini vurgulamaya başlamışlardır. Bu çalışmanın da temel amacı, milli judocuların girişimsel öz yetkinlikleri ile duygusal zekâları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma kapsamında Türkiye Judo Federasyonuna bağlı olarak A,B ve C kategorilerinde mücadele eden yıldız, genç ve erkek-kadın milli judoculara girişimsel öz yetkinlik ve duygusal zekâ anketleri uygulanmış, milli judocuların duygusal zekaları ile girişimsel öz yetkinlik algıları arasındaki ilişki ölçülmeye çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlar SPSS 22.0 programında çözümlenerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, milli judocuların girişimsel özyetkinlik becerileri ile duygusal zekâlarının ortalamanın üstünde çıktığı, milli judocuların duygusal zekâları ile girişimsel öz yetkinleri arasında pozitif yönde yüksek düzeyde anlamlı bir ilişkinin mevcut olduğu görülmüştür. Demografik değişkenlere göre ise milli judocuların cinsiyet değişkenine göre girişimsel öz yetkinlikleri ile duygusal zekâları anlamlı olarak değişirken, yaş, medeni durum, eğitim durumu, çalıştıkları sektör ve çalışma süreleri, spor yapma süreleri, millilik dereceleri, milli takımda görev alma sayısı ile milli takımda elde ettikleri başarı sayısına göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.Öğe Batman ilinde görev yapan kadın öğretmenlerin fiziksel aktivite mekân seçimi ve fiziksel aktiviteye katılım sıklığını engelleyen unsurların incelenmesi(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-20) Yılmaz, Erhan; Kılınç, ZühalBu çalıĢmanın amacı; Batman Ġlinde Görev Yapan Kadın Öğretmenlerin Fiziksel Aktivite Mekân Seçimi ve Fiziksel Aktiviteye Katılım Sıklığını Engelleyen Unsurları incelenmiĢtir. ÇalıĢmaya yaĢları 20 ve 60 arasında değiĢen, Batman ilinde görev yapan kadın öğretmenlerden oluĢan toplamda 423 kiĢi katılmıĢtır. Kadın öğretmenler, kolayda örnekleme yöntemi ile seçilmiĢtir. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmasında SPSS 17 IBM istatistik paket programı kullanılmıĢtır. Veriler analizinde betimsel istatiksel yöntemleri yanı sıra korelasyon analizi ve ANOVA tekniği uygulanmıĢtır. Yapılan analizler sonucunda kadın öğretmenlerin rekreasyon faaliyetlerinde mekân seçimi ile fiziksel aktiviteye katılımı engelleyen unsurların, rekreasyon faaliyetleri seçimi arasındaki korelasyonun anlamlı derecede yüksek olduğu saptanmıĢtır. Batman Ġlinde Görev Yapan Kadın Öğretmenlerin Fiziksel Aktivite Mekân Seçimi ve Fiziksel Aktiviteye Katılım Sıklığını Engelleyen unsurların kiĢilerin, yaĢ, branĢ, okul türü ve kıdem yılına göre rekreasyon faaliyetlerine katılımı farklılık göstermektedir.