Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    Yerli turistlerin destinasyon risk algısı ile destinasyon imajı algısı ilişkisi: Diyarbakır örneği
    (Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Dinç, Hediye; Gümüş, Murat
    Bu çalışmada Diyarbakır destinasyonu üzerinde yerli turistlerin destinasyon riski ile destinasyon imaj algısı ilişkisini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Ayrıca demografik özelliklere göre (cinsiyet, yaş, eğitim durumu) turistlerin risk algılarında ve destinasyon imajında farklılık olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda, nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Veriler, kolayda örnekleme tekniğiyle 2019 yılı Mart-Nisan aylarında toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi Diyarbakır ilinde bulunan konaklama işletmelerinden ve Diyarbakır’a tatil amacıyla gelen turistlerden oluşmaktadır. Toplamda 393 adet veri toplanmıştır. Geçerliliği sağlamak için Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) yapılmıştır. Daha sonra veriler, normal dağılım göstermediği için parametrik olmayan (Kruskal Walis ve Mann Whitney-U) testlere tabi tutulmuştur. Sonuç olarak turistlerin destinasyon risk algısı ile destinasyon imajı arasında herhangi bir ilişki tespit edilmemiştir. Ayrıca cinsiyet ve eğitim durumunda turistlerin destinasyon risk algısında anlamlı farklılıklar da tespit edilmemiştir. Bu bulgular kapsamında birtakım öneriler ileri sürülmüştür.
  • Öğe
    Şanlıurfa gastronomi imajının davranışsal niyete etkisi
    (Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024-02-08) Eke, Bekir; Aydın, Bülent
    Bu araştırmanın amacı Şanlıurfa gastronomi imajının davranışsal niyete etkisini belirlemektir. Araştırmanın amacına ulaşması için nicel yöntem tercih edilerek anket tekniği uygulanmıştır. Anket tekniğinde daha önceden geçerliliği ve güvenirliliği saptanan ölçekler kullanılarak çalışmaya yön verilmiştir. Araştırmanın evrenini Şanlıurfa ili oluşturmakta ve dolayısıyla Şanlıurfa’yı ziyaret eden 450 yerli ziyaretçiye anket tekniği uygulanarak veriler toplanmıştır. Toplanan bu verilerin öncelikle betimsel istatistikleri incelenmiş daha sonra normallik dağılımı, faktör analizi, regresyon analizi, T testi, ANOVA ve Korelasyon analizleri uygulanarak araştırmanın bulguları elde edilmiştir. Bu bağlamda araştırmanın bulgularında Şanlıurfa gastronomi imajının yani yiyecek imajı ile restoran imajının davranışsal niyetlerüzerinde olumlu etkileri olduğuna dair bulgular belirlenmiştir. Sonuç olarak katılımcıların davranışsal niyetine bağlı olarak Şanlıurfa gastronomi imajının, yiyecek imajı ve restoran imaj unsurlarının davranışsal niyet üzerinde olumlu etkileri olduğu belirlenmiştir.