6 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Öğe Numerical investigation of fatigue behaviors of non-patched and patched aluminum pipes(Hibetullah KILIÇ, 2021-06-01) Adin, Hamit; Yıldız, Bilal; Adin, Mehmet ŞükrüIn this study, the fatigue behaviors of non-patched and patched aluminum pipes were investigated numerically. The Finite Element Method was used for fatigue analysis in the study. Finite Element Method was implemented with Ansys Workbench (15.0) program. Al 6063 type aluminum pipe, DP-460 type adhesive and [0/90]2 reinforced angled glass-epoxy composite patch material were used in the analyzes. As a result of the numerical study, it was observed that patch size is an effective parameter in fatigue strength and that quarter-circle and semi-circular composite patches increase the fatigue life. It was also observed in the analyzes that the quarter-circle patched aluminum pipes achieved higher fatigue strength.Öğe Numerical investigation of fatigue behavior of non-patched and patched aluminum/composite plates(Ahmet ÇALIK, 2021-12-20) Adin, Hamit; Sağlam, Zeyni; Adin, Mehmet ŞükrüIn this study, the fatigue behavior of composite patched and non-patched Al 5083 aluminum plates was numerically investigated. Al 5083 Aluminum plates with semi-circular notched (2, 3 and 4 mm long cracked) and "V" notched (30°, 45° and 60° angled) were used in the analyzes. Mechanical properties of Al 5083 Aluminum plate, DP460 type adhesive of produced by 3M and [0°]8 glass fiber reinforced composite patch material was used for the study. The Finite Element Method was applied for numerical study. Numerical analyzes were performed with the Ansys version 15.0 Workbench Package program. As a result of the numerical study, the highest fatigue life (1593.2 N) is seen on the 30° angled "V" notched and patched specimen. However, the fatigue life in non-patched specimen (30° angled "V" notched) was found to be 277.69 N. Thus, the study revealed that the composite patch's contribution is very important.Öğe Al katmanlar kullanılarak üretilmiş fiber metal tabakalı kompozitlerin delinmesinin araştırılması(Batman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-07) Şanlıtürk, Serhat; Kılıçkap, ErolHavacılık ve uzay endüstrisindeki gelişmeler yeni ve üstün özelliklere sahip malzeme ihtiyacını ortaya çıkarmaktadır. Bu malzemelerin en önemlisi fiber metal tabakalı (FMT) kompozitlerdir. FMT kompozitlere olan bu ilgi metal ve kompozit bileşenlerin olağanüstü özelliklerini bir araya getirmesinden kaynaklanmaktadır. FMT kompozitler, hava araçlarının yorulmaya maruz kalan parçalarında kullanılmak üzere geliştirilen ve üzerinde AR&GE çalışmalarının devam ettiği hibrit malzemelerdir. FMT kompozit parçaların birleştirilmeleri ve şekillendirilmeleri için delme, frezeleme, tornalama gibi talaşlı işleme ihtiyaç duyulmaktadır. Ancak bu malzemelerin talaşlı işlenmesi hem metalik malzemelerin hem de kompozit malzemelerin işlenmesinden farklıdır. Bunların işlenmesinde boyutsal sapma, deformasyon, kötü bir yüzey kalitesi, çapak gibi problemler ortaya çıkmaktadır. Bu problemlerin üstesinden gelebilmek için uygun işleme parametrelerinde işlenmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, FMT kompozitlerin delme performansının belirlenmesi amaçlanmıştır. Delme deneyleri için kesici takım olarak yüksek hız çeliği (HSS), TiN kaplı HSS ve sert karbür (SK) kesici takımlar kullanılmıştır. Deneyler; 1000, 2000 ve 3000 dev/dak iş mili devirlerinde ve 0.05, 0.10 ve 0,15 mm/dev ilerleme değerlerinde yapılmıştır. Burada amaç kesici takım malzemesinin, iş mili devrinin ve ilerlemenin kesme kuvveti, maksimum çap, çap sapması ve çapak yüksekliği üzerine etkileri deneysel araştırmaktır. İş mili devrinin artması ile kesme kuvveti ve çapak yüksekliği artarken delik çap sapması azalmıştır. İlerlemenin artması ile kesme kuvveti, çap sapması ve çapak yüksekliği artmıştır. En iyi sonuçlar sert karbür kesici takımın kullanıldığı deneylerden elde edilmiştir.Öğe Yamalı ve yamasız alüminyum boruların yorulma davranışının nümerik olarak incelenmesi(Batman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 201-08-23) Yıldız, Bilal; Adin, HamitBu çalışmada, yamalı ve yamasız alüminyum boruların yorulma davranışının nümerik olarak incelenmesi yapılmış olup elde edilen bulgular derlenerek tez haline getirilmiştir. Hazırlanmış olan bu tez genel olarak dört ana başlık altında toplanmış olup, ilk bölümde kompozitler hakkında genel bilgiler ve sayısal hesap yöntemleri verilmiştir. Yama malzemesi olarak cam – epoksi tabakalı kompozit materyal belirlenmiştir. Birinci bölümün devamında ise alüminyum materyali ve yapıştırma bağlantıları üzerine bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde ise yapıştırma bağlantıları ve yamalar üzerine yapılan literatüre ait bilgiler verilmiştir. Üçüncü bölüm çalışmanın en önemli bölümünü oluşturmaktadır. Bu bölümde Ansys Workbench 15 kullanılarak yapılan yorulma analizlerine ve sonuçlarına yer verilmiştir. Yapılan analizlerde çeşitli çatlak uzunluklarına sahip Al 6063 boru formunda ki materyalin çatlak bölgelerine cam – epoksi kompozit yamaların uygulanması sonrasında çeki – bası ve burulma yorulmaları nümerik olarak gerçekleştirilmiştir.. Nümerik çalışma sonucunda elde edilen veriler çeşitli grafikler ve tablolar ile verilmiştir. Dördüncü ve son bölümde ise tez parametreleri çerçevesinde yapılan tüm analizler değerlendirilmiş olup sonuçların özüne değinilerek, bu bölümde sunulmuştur.Öğe Partikül takviyeli yapıştırıcılarla üretilmiş jute kompozit malzemelerin mekanik özelliklerinin deneysel olarak belirlenmesi(Batman Üniversitesi, 2018-05) Adin, Mehmet Şükrü; Ergün, Raşit Koray; Adin, HamitBu çalışmada jute tipi kumaşlardan üretilmiş kompozit malzemelerin mekanik özellikleri incelenmiştir. Kompozit malzemeler, yapıştırıcı malzemesi kullanılarak 11 katman olacak şekilde üretilmiş olup verilen ölçü ve değerlere göre kesilmiştir. Elde edilen numuneler çekme deneyine tabi tutulmuştur. Verilere göre alüminyum tozun kompozit numunede daha sağlam bir yapı oluşturduğu gözlemlenmiştir. Deneysel olarak elde edilen sonuçlar tablo ve grafik olarak sunulmuştur. Sonuç olarak; partikül katkılı yapıştırıcı kullanılmasıyla elde edilen kompozit malzemelerin çekme hasar yükünün arttığı görülmüştür.Öğe Farklı takviye oranlarındaki B4C/Al kompozitlerın sertlik ve mikroyapılarının araştırılması(International Engineering, Science & Education Group (INESEG), 2016) Çelik, Yahya Hışman; Seçilmiş, KübraToz metalürjisi ile şekillendirilen parçalar ikinci bir işleme ihtiyaç duyulmadan nihai ürün olarak üretilebilmekte ve bu malzemelere istenilen üstün mekanik özellikler kazandırılabilmektedir. Bu üstün özellikler, toz metalürjisi yöntemi ile elde edilen parçaların pek çok alanda kullanımını arttırmaktadır. Bu çalışmada, toz metalürjisi yöntemiyle üretilen farklı oranlardaki B4C takviyeli Al metal matrisli kompozitlerin sertlikleri ve mikroyapıları incelenmiştir. Saflıkları %99,9 ve boyutu 325 mesh olan Al ve B4C tozları hassas terazi yardımı ile belirlenen (saf Al, %4 B4C/Al, %8 B4C/Al, %12 B4C/Al ve %16 B4C/Al) oranlarda tartılmış ve mekanik karıştırma cihazında karıştırılmıştır. Bu karışımlar 350 MPa basınç altında preslenmiştir. Uygun sinterleme sıcaklığının belirlenebilmesi için %8 B4C takviyeli Al matrisi 560 ºC, 580 ºC ve 600 ºC‘de 90 dakika boyunca sinterlenmiştir. En yüksek sertlik ve basma mukavemetinin 580 ºC sinterleme sıcaklığından elde edildiği görülmüştür. Bu doğrultuda farklı takviye oranlarında preslenmiş tüm malzemeler 580 ºC‘ de sinterlenerek kompozit haline getirilmiştir. Yapılan deneysel çalışmalar, takviye oranının artmasının kompozitin sertlik değerinin artmasına katkı sağladığını göstermiştir. Bu durumun mikroyapıdaki takviye oranının sıklığı ve matris içerisindeki dağılımı ile ilgili olduğu gözlemlenmiştir.