2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Öğe Mardin ilinin film turizm potansiyelinin değerlendirilmesi(Batman Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, 2019) Yılmaz, YılmazGünümüzde turistlerin seyahatlerini özel ilgi alanlarına göre planlamaları tarihi ve kültürel miras ile çeşitli sanatsal ve kültürel aktivitelerin önemli seyahat nedenleri arasında yer alması yönünde bir eğilim olduğu belirtilmektedir. Bu çalışmanın temel amacı; Mardin ilinin film turizm potansiyelinin değerlendirilmesidir. Çalışmada detaylı bir literatür taraması yapılmış ve elde edilen kaynaklar çalışmanın ana materyali olarak kullanılmıştır. Ulaşılan yayınlar Mardin ilinin kültürel, coğrafi yapısı Mardin ilinin turizm potansiyeli ve filmlerin destinasyon seçimine etkisi ile ilgili konular açısından incelendikten sonra elde edilen bulgular birbirleriyle ilişkilendirilmeye çalışılmıştır. Anketler, mayıs-ağustos 2018 tarihleri arasında yapıldı ve örnekleme belirli bir sisteme göre seçilmedi. Veriler 240 yerli turist ile yüz yüze görüşmeler yoluyla toplanmış olup ancak bunların sadece 218'i analiz edilmiştir. Filmlerin ve dizilerin turistler üzerinde etkisi olduğu görüldü. Film turizmi; en basit tanımıyla insanların televizyon programlarından, dergilerden, kitaplardan veya sinema filmlerinden etkilenerek belirli bir destinasyon seçmeleri ve ziyaret etmeleri olarak tanımlanmaktadır. UNESCO dünya mirası listesinde yer alan Mardin, planlı bir turizm politikası izlenmesi durumunda Türkiye için çok önemli bir marka kent haline gelebilir. Türkiye'de izleyici profilinin son yıllarda değişmesiyle birlikte sinema senaryoları üretimdeki çeşitlilik gelişme göstermiş ve teknik açıdan dünya standartları yakalanmaya başlanmıştır. Sonuç olarak; bütçeleri milyon dolarlara ulaşan ve milyonlarca kişinin izlediği filmler Türkiye sineması ve Mardin ilinin gelişimi için umut verici bir unsur olmaktadır.Öğe Şanlıurfa gastronomi imajının davranışsal niyete etkisi(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024-02-08) Eke, Bekir; Aydın, BülentBu araştırmanın amacı Şanlıurfa gastronomi imajının davranışsal niyete etkisini belirlemektir. Araştırmanın amacına ulaşması için nicel yöntem tercih edilerek anket tekniği uygulanmıştır. Anket tekniğinde daha önceden geçerliliği ve güvenirliliği saptanan ölçekler kullanılarak çalışmaya yön verilmiştir. Araştırmanın evrenini Şanlıurfa ili oluşturmakta ve dolayısıyla Şanlıurfa’yı ziyaret eden 450 yerli ziyaretçiye anket tekniği uygulanarak veriler toplanmıştır. Toplanan bu verilerin öncelikle betimsel istatistikleri incelenmiş daha sonra normallik dağılımı, faktör analizi, regresyon analizi, T testi, ANOVA ve Korelasyon analizleri uygulanarak araştırmanın bulguları elde edilmiştir. Bu bağlamda araştırmanın bulgularında Şanlıurfa gastronomi imajının yani yiyecek imajı ile restoran imajının davranışsal niyetlerüzerinde olumlu etkileri olduğuna dair bulgular belirlenmiştir. Sonuç olarak katılımcıların davranışsal niyetine bağlı olarak Şanlıurfa gastronomi imajının, yiyecek imajı ve restoran imaj unsurlarının davranışsal niyet üzerinde olumlu etkileri olduğu belirlenmiştir.