2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Öğe Effect of the air flow rate of blower on the performance of solar still(Türk Isı Bilimi ve Tekniği Derneği, 2015-06-01) Argunhan, Zeki; El, Emin; Yücel, Halit Lutfi; Çakmak, Gülşah; Yıldız, CengizSolar distillation is one of the important methods for water purification. This paper examines the performance of solar distillation system at different air flow rate. To increase the performance of distiller, artificial wind was created by fan and suitable wind speed was investigated to increase the amount of water distilled. The experiments were carried out in Elazığ climate conditions. In order to examine the effect of the wind speed on solar distillation system, two stills were manufactured with the size of 1000x1000 mm. One of them was the conventional still which was used as a reference. The other still was used to investigate experimentally the effect of the wind speed. Graphs were drawn for time-dependent changes in the amount of water distilled. It was found that that the productivity of the fan-still distiller was 14.7 % greater than that of a conventional still.Öğe Taraftarlıkta marka sadakatinin lisanslı spor ürünleri satın alma tercihine etkisi(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023-08-17) Aydın, Yahya; Kılınç, KazımSpor kulüplerinin pazarlama yoluyla taraftarlara sundukları lisanslı spor ürünleri, kulüplere ciddi anlamda gelir sağlamaktadır. Lisanslı spor ürünleri gelir sağlamanın yanında takım ile taraftar arasında duygusal bağları geliştirme olanağı da sağlamaktadır. Marka sadakati, spor tüketicilerinin ürüne ve işletmeye olan bağlılıklarının en önemli göstergesi olup, spor işletmecileri ve pazarlamacılar için de rakiplerine karşı üstünlük sağlamada kullanılabilecek önemli bir faktördür. Bu çalışmada, taraftarlıkta marka sadakatinin lisanslı spor ürünü satın alma tercihine olan etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, Türkiye’de ikamet eden herhangi bir spor branşının taraftarı olan bireyler oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında yararlanılan veriler, olasılığa dayalı olmayan kolayda örneklem yöntemi ile belirlenen 494 spor taraftarından anket yöntemi ile elde edilmiştir. Evrenin tamamına ulaşmanın mümkün olmaması ve zaman ile maliyet faktörleri yapılan araştırmanın kısıtlarını oluşturmuştur. Yapılan çalışmada tanımlayıcı istatistikler, açıklayıcı faktör ve güvenilirlik analizleri için SPSS paket programından; doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal modelleme için ise SmartPLS 4 programından faydalanılmıştır. Bu kapsamda elde edilen bulgulara göre, taraftarlıkta marka sadakatinin, lisanslı ürün satın alma isteği ile lisanslı ürün satın alma sıklığı üzerinde pozitif yönlü etkisinin olduğu görülmüş ve araştırma hipotezleri desteklenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçların; spor kulüpleri ve lisanslı spor ürünleri üreten işletmelere pazarlama stratejileri belirleme konularında katkı sağlayacağı düşünülmektedir.