3 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Öğe Güzel sanatlar dalı olarak matematik(Batman Üniversitesi, 2012) Cereci, Sedatİnsan doğasının temelinde yer alan ve pek çok doğal varlık için temel oluşturan matematik, tarihte başlı başına bir sanat olarak değerlendirilmiş ve insan yaşamına, yaşamı düzenleyen ve güzelleştiren bir sanat olarak uyarlanmıştır. Büyük İskender'in ölümünden (İ.Ö. 323), İskenderiye’nin Araplar tarafından ele geçirilişine (642) kadar dokuz yüzyılı aşkın bir süre etkinlik gösteren İskenderiye Matematik Okulu başlangıçta, klasik çağın matematik bilgilerini Aristotelesçilerin tüm bilgileri birleştirme ve düzenleme girişimine benzer bir biçimde sistemleştirmek amacını taşıyarak matematiği bir sanat olarak ele almıştır. O sırada, Hellenistik kültürün başlıca merkezi olan İskenderiye ve Museum'a bağlı matematik okulu, kuruluşunun ilk yüzyılında yoğun ve parlak bir etkinlik göstermiş, aritmetikten geometriye kadar matematiğin pek çok alanını diğer bilim dallarının temeli olarak araştırmıştır. Temel sorun, matematiğin evrenin yapısının ve devinimlerinin temelindeki doğal bir unsur olarak değil, dar bir alandaki formül ve işlemlere dayalı bir konu olarak algılanmasıdır.Öğe Üslü sayılar ile ilgili etkinliklerin matematik kazanımlarını elde etmeye etkisi(Batman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-20) İlhan, Ayşe Mine; Dursun, ŞemsettinBu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığının 2006 yılında uygulamaya koyduğu yeni İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programında yer alan üslü sayılarla ilgili etkinliklerin 6-8. Sınıf öğrencilerinin üslü sayılar alt öğrenme alanındaki başarısına olan etkisini araştırmaktır.Çalışmada materyal olarak makale, tez ve kaynak kitaplar kullanılacaktır. Özellikle çalışma konumuzu içeren makaleler incelenerek, bu çalışmaların sonuçlarını genelleştirecek yeni bir yöntem izlenecek. Tez çalışmasının yürütülmesi ile ilgili öngörülen zaman 56 aylık bir süre olacağı düşünülmektedir. Araştırmanın örneklem gurubu 2018-2019 eğitim-öğretim yılına Batman ilinde merkezde bulunan bir devlet ilköğretim kurumunda okuyan 6.7. ve 8. sınıf okuyan araştırmaya gönüllülük esasıyla 51’ erkek ve 54’ü kız olmak üzere toplam 105 öğrenci ile yapılmıştır. Elde edilen veriler 6.-8. Sınıflarda okuyan ve rastgele seçilen öğrencilerin üslü sayılılar ile ilgili verilen 10 soruyu ve cevaplamaları istenmiş ve üslü sayılar ile ilgili ders verildikten sonra tekrardan 10 sorularu sorulmuştur. Bu bölümde, araştırmada veri toplamak için kullanılan soruların analizi ön test son test olarak iki ayrı bölüm halinde bahsedilmiştir ve Paired Samples Statistics Araştırmanın uygulaması 2018-2019 eğitim öğretim yılında Batman İl merkezinde eğitim veren bir devlet ilköğretim kururmunda okuyan 6.-7. ve 8. sınıf öğrencilerine gönüllülük esaslı rast gele seçilen toplam 105 öğrenciden oluşmaktadır.Öğe Matematik ve kuantum fiziği(Batman Üniversitesi, 2015) Sakar, Fethiye Müge; Yılmaz, AliMatematik, Fizikte yoğun uygulama alanı olan bir bilim dalıdır. Kuantum fiziği ise, matematiği yoğun kullanan fizik teorilerinden biridir. Bu makalenin amacı, kuantum fiziğinin matematik üzerinden nasıl inşa edildiğini, matematik okuyucusuna takdim etmektir