Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 3 / 3
  • Öğe
    Açık alan rekreasyonuna katılan bireylerin serbest zaman tatmin düzeylerinin incelenmesi: Şavşat-Karagöl örneği
    (Batman Üniversitesi, 2018) Demiral, Saide; Işıkgöz, Mustafa Enes
    Bu araştırmanın amacı, Artvin İli Şavşat ilçesi Sahara Milli Parkı sınırları içinde yer alan Karagöl'e giden bireylerin serbest zaman tatmin düzeylerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 50 erkek ve 50 kadın olmak üzere toplam 100 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmaya katılan bireylerin serbest zaman tatmin düzeylerini belirlemek amacıyla Beard ve Ragheb (1980)'in geliştirdikleri, Karlı ve ark. (2008)'nın geçerlilik-güvenirlilik çalışmalarını yaparak Türkçeye çevirdikleri "Serbest Zaman Tatmin Ölçeği" (SZTÖ) ile ölçülmüştür. Bu ölçek 39 sorudan ve psikolojik (8 madde), sosyolojik (8 madde), rahatlama (4 madde), fizyolojik (6 madde), estetik (4 madde) ve eğitim (9 madde) olmak üzere 6 alt boyuttan oluşmaktadır. Araştırmanın örneklem grubuna 01.08.2017-07.08.2017 tarihleri arasında anket uygulanmıştır. Bu anketten elde edilen veriler değerlendirilirken, katılımcıların cinsiyet ve medeni durumlarının serbest zaman tatmin düzeyine etkisini saptamak için t-testi; yaş, eğitim ve gelir düzeyi içinse Tek Yönlü Varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Bulguların yorumlanmasında p<0.05 değeri temel alınmıştır. Araştırma sonucunda; katılımcıların serbest zaman tatmin ölçeğinde en yüksek ortalamayı rahatlama, en düşük ortalamayı fizyolojik alt boyutlarında aldıkları görülmüştür. Diğer alt boyutlarda ise katılımcıların serbest zaman tatminleri sırasıyla psikolojik, eğitim, estetik ve sosyolojik alt boyutlarının belirlediği görülmüştür. Alt boyutların ortalamaları dikkate alındığında katılımcıların serbest zaman tatminlerinde, psikolojik, sosyolojik, rahatlama, fizyolojik, estetik ve eğitim faktörlerinin sıklıkla geçerli oldukları tespit edilmiştir. Araştırmanın bir diğer bulgusu ise katılımcıların serbest zaman tatmin düzeylerinin tüm alt boyutlarda, cinsiyet, yaş, eğitim durumu, aylık gelir durumuna göre anlamlı olarak değişmediği, medeni durum değişkeninde sadece fizyolojik alt boyutunda serbest zaman tatminlerinin anlamlı olarak değiştiği görülmüştür
  • Öğe
    Gardens in literature: looking back from an anthropocentric world
    (Journal of Narrative and Language Studies, 2018-06) Alemdaroğlu, Şefika Nüvid
    From the famous poem The Gardenby Andrew Marvell, to that of Seamus Heaney’s Digging, gardens have been depicted as idyllic places, as in classical pastoral poetry and Renaissance poetry and symbolic of ideas about identity, the past and memory. In what is now suggested by the scientists as the appropriate term for the controversial last geological period, some starting it with The Industrial Revolution and some dating it as early as the Agricultural Revolution and the Neolithic Age, “the anthropocene”, the human outlook on gardens and nature as a whole has to be reassessed. The globally catastrophic threat of the immanent extinction of humans as a species loudly drawn attention to by Slavoj Zizek in his 2012 text Welcome to the Anthropocene, calls for a further repositioning of the human than the ecocritical approaches up to now. In this light the whole world can be seen as Eden, the ‘Garden of Bliss’ about to be lost by humans who have inextricably doomed themselves in capitalism. This paper will look at the depiction of gardens in various examples of literature such as the Epic of Gılgamesh, religious poems, Romantic Poetry, Bacon’s Essay on Gardens , Shakespeare’s plays and Lewis Carrol’s Alice in Wonderland within an anthropocentric framework.
  • Öğe
    Tedebbür’ün mahiyeti, birey ve toplum ıslahı açısından önemi
    (Batman Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi, 2020-06-30) Solmaz, Mekki
    Mukaddes kitabımız Kur’an, Peygamberimizin en büyük mucizesi, aynı zamanda bizim en büyük dayanağımız ve dinimizin temel kitabıdır. Anlamı ve içeriğiyle tüm insanların ihtiyaç duyduğu iman, itikad, ibadet, muamelat ve ahlak gibi konuları kapsar. Benzerinin meydana getirilmesi mümkün olmayan veciz, insicamlı, intizamlı, ahenkli bir kitaptır. Mana ve lafızdan mürekkep olup bir bütündür. Kur’an bu iki yönüyle muhafaza edilerek günümüze kadar tevatürle gelmiştir. Bu çalışmada, Kur’an’ı tedebbür ile okumanın ve düşünmenin gerek fert gerek toplum ıslahı açısından önemine değinilecektir. Kur’an’la iletişimin ve etkileşimin en önemli esaslarından biri, onun gayelerini, hedeflerini, fert ve toplumda gerçekleştirmek istediği amaçlarını anlamaktır. Makasıd-ı Kur’an, olmazsa olmaz hükmünde olan ve onun hedeflediği temel esaslardır. Özetle Makasıd-ı Kur’an tedebbürün esasıdır. Kur’an’ı anlamaktan maksat, tedebbür ve tezekkürdür