4 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Öğe Batman’da görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin rekreatif etkinliklere katılımlarının önündeki engellerin belirlenmesi(Batman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-25) Şen, Ferhat; Dinçer, NevzatBu çalışmanın amacı; Batman’da görev yapan Beden Eğimi ve Spor Öğretmenlerinin rekreatif etkinliklere katılmasının önündeki engellerin incelenmesidir. Bu çalışmaya Batman’ da görev yapan 231 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeninden oluşan çalışmaya gönüllü olarak katılan 173 kişi oluşturmaktadır. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin serbest zamanlarında rekreasyon etkinliklere katılımındaki engeller yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi, medeni hali, görev yeri, görev süresine göre belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada ölçeğin alt boyutları olan tesis, zaman, bilgi eksikliği, ilgi eksikliği, birey psikolojisi, arkadaş eksikliği ile ilgili analiz yapılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmasında SPSS 25 IBM istatistik paket programı kullanılmıştır. Veriler ortalama ve standart sapma olarak özetlenmiştir. Yapılan analizler sonucunda Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin ölçeğe yönelik alt boyutlarında anlamlı bir fark görülmemiştir. Yapılan literatür taramalarında ölçeğin alt boyutu olan tesis yetersizliği ve zaman boyutunda anlamlı farklar görülmektedir.Öğe Özel ve devlet ortaokullarında öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine olan tutum düzeylerinin incelenmesi(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024-05-29) Kabataş, Tuba; Şahbudak, MuratBu çalışmanın amacı, öğrencilerin hem devlet hem de özel ortaöğretim okullarında beden eğitimi derslerine yönelik tutum düzeylerini değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Batman ilindeki devlet ve özel okullarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini araştırmaya gönüllü olarak katılan toplam 800 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin demografik özelliklerine ilişkin veri toplamak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutum düzeylerini belirlemeye yönelik verilerin toplanması amacıyla "Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Veriler alındıktan sonra istatistiksel analizleri kolaylaştırmak amacıyla SPSS 22.0 yazılım paketine girildi. Verileri analiz etmek için frekans analizi, yüzde analizi, aritmetik ortalama, bağımsız değişken testi, varyans analizi (ANOVA) ve post hoc testi gibi çeşitli istatistiksel teknikler kullanılmıştır. Analiz, öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutum düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğunu ortaya çıkardı. Bu farklılıkların eğitim kurumu kategorisi, akademik performans, hane geliri, kardeş sayısı ve sporda uzmanlaşma eğilimi gibi faktörlere bağlı olduğu bulunmuştur (p<.05). Cinsiyet, yaş ve sınıf değişkenleri dikkate alındığında beden eğitimi dersine yönelik tutum düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmedi (p > .05). Çocukların devam ettiği eğitim kurumu, okul yönetiminin spor ve beden eğitimine verdiği önem, öğrencinin ailesinin sosyoekonomik durumu, öğrencinin sosyal çevresi gibi birçok değişken, öğrencilerin okula yönelik tutumlarını etkilemektedir. Özel eğitim kurumlarına kayıtlı ve daha yüksek yaşam standardına sahip, varlıklı ailelerden gelen çocuklar, beden eğitimi programlarına karşı daha olumlu bir eğilim sergilemeye daha yatkın oldukları söylenebilir.Öğe Beden eğitimi ve spor öğretmenleri ile farklı branş öğretmenlerinin engelli bireylere yönelik algılarının incelenmesi(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024-12-26) Gördegir, Hamit; Şahbudak, MuratBu araştırmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor öğretmenleri ile diğer branş öğretmenlerinin engelli bireylere yönelik algılarını ortaya çıkarmak ve çeşitli demografik değişkenler bağlamında karşılaştırmaktır. Nicel yöntemde kurgulanan araştırmada betimsel tarama ve nedensel karşılaştırma olmak üzere iki farklı desenden faydalanılmıştır. Araştırmanın evreni Batman il merkezinde görevli 8,629 öğretmenden; örneklemi ise bu evrenden uygun örnekleme yöntemi ile ulaşılan 399 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak için “Demografik Bilgi Formu” ve “Engelli Bireylere Yönelik Algı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçek formu daha önce geçerlik ve güvenirliği ortaya konmuş bir ölçme aracı olmakla birlikte, mevcut araştırma kapsamında da ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizleri yürütülmüştür. Bu bağlamda, Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ve Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayılarına başvurulmuştur. Veri analizinden önce veri setinin dağılımı çarpıklık-basıklık değerleri ile kontrol edilmiş ve verinin normal dağılım varsayımını karşılamadığı görülmüştür. Bu nedenle, kutu grafikleri ile uç değerler tespit edilmiştir. Analiz neticesinde 18 katılımcıya ait veri analiz dışında tutulmuş ve verinin normal dağılım sergilediği görülmüştür. Bu nedenle araştırma analizleri 381 katılımcıdan elde edilen veri ile yürütülmüştür. Analizin yürütüldüğü veri seti içerisinde 85 Beden Eğitimi ve Spor öğretmeni yer almaktadır. Betimsel istatistikler kapsamında frekans, yüzdelik, minimum, maksimum, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Demografik değişkenler açısından yapılan karşılaştırmalarda t-testi ve ANOVA testlerine başvurulmuş; kıdem ve yaş değişkenleri için ise korelasyon analizi yürütülmüştür. Araştırma bulguları şu şekilde özetlenebilir. BES öğretmenlerinin benimsemek boyutu ve ölçek genelinde “Katılıyorum”; farkındalık, bireysel destek ve toplumsal çevre boyutlarında “Kararsızım”; genel olarak öğretmenlerin ise “benimsemek” boyutunda “Katılıyorum”; “farkındalık”, “bireysel destek”, “toplumsal çevre” boyutlarında ve ölçek genelinde “Kararsızım” şeklindedir. Beden Eğitimi ve Spor öğretmenleri ile diğer branş öğretmenlerinin algı düzeylerinin istatistiksel olarak anlamlı bir biçimde farklılaşmadığı görülmüştür. Öte yandan, örneklem geneli için yürütülen analizlerde yakın çevrede engelli birey bulunması ve engelliler ile ilgili eğitim alma “farkındalık”; engelli bireylere yönelik yasal düzenlemelerden haberdar olma ise “benimsemek” boyutunda katılımcıların algı düzeylerini istatistiksel olarak anlamlı bir biçimde farklılaştırmaktadır. Ayrıca öğretmenlerin yaşı ile “benimsemek” boyutu arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki söz konusudur. Araştırma bulguları alanyazın temelinde tartışılmış ve bulgulara dayalı olarak bazı öneriler getirilmiştir.Öğe Beden eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ile alan bilgisi ders başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Batman Üniversitesi örneği)(Batman Üniversitesi, 2016) Işıkgöz, Mustafa Enes; Dinçer, Nevzat; Kılınç, ZühalBu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmen adaylarının alan bilgisi ders başarıları ile öğretmenlik meslek bilgisi ders başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma kapsamında 2015–2016 öğretim yılı sonu Batman Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 3. Sınıfında okuyan 38 erkek ve 25 kız olmak üzere toplam 63 öğrencinin alan bilgisi dersleri ile öğretmenlik meslek bilgisi dersleri dönem sonu başarı notları incelenmiştir. Çalışma sonucunda kız öğrencilerin öğretmenlik meslek bilgisi ile alan bilgisi derslerinde erkek öğrencilere göre başarı puanlarının daha yüksek olduğu görülmüştür. Ancak öğrencilerin öğretmenlik meslek bilgisi dersleri ile alan bilgisi dersleri başarı puanları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki saptanmamıştır.