Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 3 / 3
  • Öğe
    Okul yöneticilerinin örgütsel bağlılık algılarının incelenmesi
    (Batman Üniversitesi, 2021-06-30) Akyürek, Muhammet İbrahim
    Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin örgütsel bağlılık algılarını belirlemektir. Bu araştırma, okul yöneticilerinin örgütsel bağlılık algılarını belirlemeye yönelik kesitsel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Ankara ilindeki resmi okullarda görevli toplam 408 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada, ‘Örgütsel Bağlılık Ölçeği’ kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçme aracının uygulanabilmesi için gerekli izinler alınmıştır. Araştırmada kullanılan ölçme aracı, 2019-2020 eğitim öğretim yılı Mayıs ayı içerisinde, Ankara ilinde görevli 408 okul yöneticisine araştırmacı tarafından gerekli ön açıklama yapılmak suretiyle uygulanarak veriler toplanmıştır. Uygulama sürecinde katılımcıların gönüllü katılımı esas alınmıştır. Araştırma sonucunda; okul yöneticilerinin, örgütsel bağlılık algılarının çok katılıyorum düzeyinde olduğu görülmüştür. Okul yöneticilerinin örgütsel bağlılık algıları, cinsiyet, branş ve okul kademesi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Ayrıca okul yöneticilerinin örgütsel bağlılık algıları, görev ve yöneticilik kıdemi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir. Tüm okul kademelerinde yöneticilerin örgütsel bağlılıklarının artırılması amacıyla özlük ve maddi haklarında teşvik edici uygulamalar gerçekleştirilebilir.
  • Öğe
    Özel ve devlet ortaokullarında öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine olan tutum düzeylerinin incelenmesi
    (Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024-05-29) Kabataş, Tuba; Şahbudak, Murat
    Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin hem devlet hem de özel ortaöğretim okullarında beden eğitimi derslerine yönelik tutum düzeylerini değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Batman ilindeki devlet ve özel okullarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini araştırmaya gönüllü olarak katılan toplam 800 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerin demografik özelliklerine ilişkin veri toplamak amacıyla “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutum düzeylerini belirlemeye yönelik verilerin toplanması amacıyla "Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Veriler alındıktan sonra istatistiksel analizleri kolaylaştırmak amacıyla SPSS 22.0 yazılım paketine girildi. Verileri analiz etmek için frekans analizi, yüzde analizi, aritmetik ortalama, bağımsız değişken testi, varyans analizi (ANOVA) ve post hoc testi gibi çeşitli istatistiksel teknikler kullanılmıştır. Analiz, öğrencilerin beden eğitimi dersine yönelik tutum düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğunu ortaya çıkardı. Bu farklılıkların eğitim kurumu kategorisi, akademik performans, hane geliri, kardeş sayısı ve sporda uzmanlaşma eğilimi gibi faktörlere bağlı olduğu bulunmuştur (p<.05). Cinsiyet, yaş ve sınıf değişkenleri dikkate alındığında beden eğitimi dersine yönelik tutum düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmedi (p > .05). Çocukların devam ettiği eğitim kurumu, okul yönetiminin spor ve beden eğitimine verdiği önem, öğrencinin ailesinin sosyoekonomik durumu, öğrencinin sosyal çevresi gibi birçok değişken, öğrencilerin okula yönelik tutumlarını etkilemektedir. Özel eğitim kurumlarına kayıtlı ve daha yüksek yaşam standardına sahip, varlıklı ailelerden gelen çocuklar, beden eğitimi programlarına karşı daha olumlu bir eğilim sergilemeye daha yatkın oldukları söylenebilir.
  • Öğe
    İlköğretimde görev yapan öğretmenlerin sağlık okuryazarlığı düzeylerinin belirlenmesi: (Batman ili örneği)
    (Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2025-05-16) Yolcu, Barış; Çelik, Nuri Muhammet
    Bu araştırmada Batman il merkezinde devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin sağlık okuryazarlığı düzeylerini belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2024-2025 eğitim öğretim yılı Batman İli Merkez İlçesinde ki Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 440 öğretmenle yapılmıştır. Araştırmanın istatiksel analizleri SPSS 23 programı ile yapılmıştır. Katılımcıların sağlık okuryazarlığı düzeylerini belirlemek amacıyla Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği-32 kullanılmış olup iki veya ikiden fazla grupların karşılaştırılmasında T-Testi ve ANOVA ile analizler yapılmıştır. Araştırma sonucunda eğitim düzeyi değişkenine göre ‘’Sağlıkla ilgili bilgiyi kullanma/uygulama’’ alt boyutunda lisans mezunu katılımcılar lehine, katılımcıların aylık gelir düzeyi değişkenine göre ‘’Sağlıkla ilgili bilgiye ulaşma’’ alt boyutunda aylık geliri kötü olan katılımcılar lehine, katılımcıların sağlıklarını değerlendirme değişkenine göre ‘’Tedavi ve Hizmet’’ ile ‘’Hastalıklardan Korunma/Sağlığın Geliştirilmesi’’ alt boyutunda yer alan ‘’Sağlıkla ilgili bilgiye ulaşma’’ boyutunda, ‘’Sağlıkla ilgili bilgiyi anlama’’ ve ‘’Sağlıkla ilgili bilgiyi kullanma/uygulama’’ süreçlerinde sağlık durumu “İyi” olan katılımcıların diğer katılımcılara oranla sağlıkları daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların yaş, cinsiyet, medeni durum, mesleki deneyim değişkenleri arasında ise anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Araştırma sonucunda katılımcıların sağlık okuryazarlığı düzeylerinin belirlenmiş, benzer çalışmaların ortaöğretim kademelerinde ve birçok meslek grubunda yapılmasının toplumda sağlık okuryazarlık konusunda bilgi sahibi olunması vb. konularda öneriler geliştirilmiştir.