Yazar "Esen, Dilek Hande" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fizyoterapi programı ön lisans öğrencilerinde mesleki uygulama dersinin verimliliği: Kapadokya Üniversitesi örneği(Batman Üniversitesi, 2021-06-30) Esen, Dilek Hande; Doğan, Kadirhan; Tuğyan Ayhan, Deniz; Özsoy, OsmanMeslek Yüksekokullarında verilen mesleki uygulama dersi, mesleki beceri kazanmak, teorikte öğrenilenin pratiğe aktarılması ve mesleki iletişimi öğrenmek için gerekli ve yararlıdır. Öğrencilerin bu dersi zorunluluk olarak görmeyip verimli bir şekilde işlemeleri kişisel başarılarını arttırabilir. Literatür taramalarında fizyoterapi programı öğrencilerinde ilk yıl sonunda yapılan mesleki uygulama dersinin verimliliğinin araştırıldığı çalışmalara rastlanmamıştır. Çalışmanın amacı, Kapadokya Üniversite ile anlaşmalı/protokol imzalayan hastane veya fizik tedavi dal merkezlerinde yapılan mesleki uygulama dersinin fizyoterapi öğrencilerine olası katkılarını tespit etmek ve dersin verimliliğini ölçmekti. Fizyoterapi ön lisans öğrencilerine araştırmacılar tarafından literatür taramaları sonucu oluşturulan Mesleki Uygulama Verimlilik Anketi uygulandı. Elde edilen veriler SPSS 22.0 programıyla, yüzde ve frekans dağılımları yapılarak değerlendirildi. Çalışmaya 2017-2018 Akademik Yılı yaz döneminde alınan Mesleki Uygulama dersini başarıyla tamamlamış, yaş ortalaması 21,31 yıl olan 48 gönüllü öğrenci dahil edildi. Katılımcıların %89,6’sı mesleki uygulama yaptığı için genel olarak memnun olduğunu belirtti. Yarıdan fazlası ders saatlerinin artmasını isteyerek memnuniyetlerini dolayısıyla dersin kendileri için verimli olduğunu ifade etti. %33,3’ü derste öğrenilenlerle sahada yapılan uygulamaların birbiriyle örtüşmediğini dile getirdi. Bu sonuç öğrencilerin henüz elektroterapi cihazlarını öğrenmemiş olmalarıyla ilgili olabilirdi. Çalışma sonucunda araştırmacıların ortak gözlemi Mesleki Uygulama dersi sayesinde öğrencilerin mesleklerini daha iyi tanıyabildikleri, ikinci sınıf pratik derslerinde kullanacakları cihazlarla ilgili ön tecrübe kazandıkları, derslere daha motive gelecekleri ve pratik uygulama ile teorik bilgilerini karşılaştırabilme becerisi kazanmış olmalarıydı. Çalışmamızda Kapadokya Üniversite ile protokol imzalayan hastane veya fizik tedavi dal merkezlerinde mesleki uygulama yapan Fizyoterapi ön lisans öğrencileri tarafından mesleki uygulamanın önemi ve gerekliliğinin anlaşıldığı; dersin verimliliğin üst düzey olduğu sonucuna varıldı.