Meslek Yüksekokulu, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü, Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Özel günlerde hediye satın alma davranışlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi(Batman Üniversitesi, 2018-12-27) Şeker, ArzuEkonomik boyutunun büyüklüğü göz önüne alınarak, pazarlama dünyasında da küçümsenmeyecek bir yer edinen hediye pazarı ve tüketicilerin davranışları ile ilgili araştırmalar hız kazanmaya başlamıştır. Özel günlerde ayrıca farklılaşabilen hediye satın alma davranışlarına yönelik Batman’daki tüketicilerin davranışları üzerine bir araştırma yapılmıştır. Bu çalışmada, tüketicilerin Yılbaşı, Öğretmenler Günü, Sevgililer Günü, Anneler Günü ve Dini Bayramlar gibi bazı özel gün ve kutlamalarda, hediye satın alma davranışları incelenmiştir. Batman’da kolayda örnekleme yöntemiyle ulaşılan 1057 katılımcıya, yüz yüze anket uygulanmıştır. Tüketicilerin hediye satın alma sıklıkları, ayırdıkları bütçe, satın alma öncesi araştırma yapıp yapmadıkları, ayırdıkları süre, hangi özel günde hangi hediye türünü tercih ettikleri ve hediye seçiminde önem verdikleri faktörlerin düzeyine ilişkin bulgular elde edilmiştir.