İslami İlimler Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    Medreselerde kullanılmakta olan özgün öğrenme-öğretme yöntemler
    (Batman Üniversitesi, 2018-12-30) Pilatin, Übeydullah; Okçu, Davut
    Kadim bir geçmişe sahip olan medreseler tarihte birçok devlet ve kişi tarafından şekillendirilerek en verimli ve nitelikli eğitim-öğretim kurumlar arasında yerini almıştır. Medreseler, zamanın değişen şartlarına bağlı büyük oranda işlevselliğini kaybetse de günümüze dek varlık gösterebilmiştir. Medreselerin modern eğitim kurumlarından farklı olarak kullandığı eğitim ve öğretim yöntemlerinin olup olmadığı araştırma konusu olmuştur. Bu çalışmanın amacı, özgün olan öğretim yöntemlerini belirleyerek analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda derinlemesine mülakat yönteminden yararlanılmıştır. Medresede eğitim alan ve medreselerde müderrislik yapan on beş kişi ile yapılan mülakat neticesinde edinilen sonuçlara göre medreselerde müzakere yöntemi, akran öğretimi yöntemi, ezber yöntemi ve mütalaaa yöntemi olmak üzere toplamda 4 özgün öğrenme-öğretme yöntemi uygulanmaktadır. Bugün formal eğitim sisteminde de bu yöntemlerin bazılarının kullanıldığı söylenebilir. Kendine özgü eğitim ve öğretim programı olan medreseler derecelenmemiş eğitim sistemini (yaklaşım) kullanarak öğrenci yetiştirmeye devam etmektedir
  • Öğe
    Ortaokul öğrencilerinin sabır değeri ile ilgili algılarının resim yoluyla değerlendirilmesi
    (Batman Üniversitesi, 2018) Okçu, Davut; Pilatin, Ubeydullah
    İnsanların hayatını etkileyen en önemli değerlerden biri olan ve insan davranış ve tutumlarını yönlendiren sabır; üzücü ve sıkıntılı durumlarda dayanma, hayattaki güçlük ve problemlerle baş edebilme ve hayatı sürdürebilme yeteneğidir. Bu değer İslam dininde, Anadolu kültür ve geleneğinde ve Milli Eğitim Programlarında yer edinmiştir. Değerlerin edinilme düzeyini ölçmek amacıyla yapılan bu araştırmada; öğrencilerin sabır değerini, resimlerle ifade etmesi istenmiştir. Resimlerin betimlenmesi ve analizi sonucunda ortaya 21 kategori çıkmıştır. Bu kategoriler incelendiğinde görülmüştür ki, öğrencilerin sabır algısını etkileyen en önemli faktörler; gerçek yaşam olayları, okul ortamı, kişiler arası ilişkiler, duyguların kontrolü ve dini olgulardır. Ortaya çıkan bu duruma göre öğrencilere sabır değerinin kazandırılmasında gerçek yaşam olaylarının, günlük hayatta karşılaşılan durumların, duyguların kontrolü ve kişiler arası ilişkilerin, dini olgular ve okul ortamının öğrencilerin değer algısını anlamlı bir şekilde etkilediği görülmüştür.