9 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 9 / 9
Öğe Otomotiv fren balatalarının sürtünme performansında sic etkisi(Uludağ Üniversitesi, 2012-06) Altun, Şehmus; Öner, Cengiz; Sugözü, İlkerBu çalışmada, yüksek mukavemet, düşük aşınma, daha fazla yük ve sıcaklık dayanımı özelliklerine sahip SiC içeren balata numunelerinin sürtünme katsayısı ve aşınma dayanımına etkisi incelenmiştir. Balata bileşeni içerisine %5, %10 ve %15 SiC ilave edilmiştir. Sonuç olarak, SiC oranı arttıkça aşınma direnci artmış ve sürtünme katsayısı azalmıştırÖğe Batman ili tarımsal faaliyetleri ve biyo-yakıt üretme potansiyeli(Batman Üniversitesi, 2012) Tanyeri, Burak; Öner, Cengiz; Temizer, İlkerYapılan bu çalışmada Batman ilindeki tarımsal etkinlikler ve hayvancılık ile ilgili üretimin kapasitesi araştırılmıştır. Petrol kökenli yakıtların tükenme eğilimine girmiş olmasından dolayı, bilim ve sanayi dünyası alternatif yakıtlara yönelmiş durumdadır. Literatür ışığında biyo-yakıt uygulamaları incelenerek Batman ilinde üretilebilecek biyo-yakıt türleri ve toplam potansiyeli tablolar eşliğinde verilmiştir. Sonuç olarak ilin geçim kaynağının büyük bir bölümünü oluşturan tarımdan elde edilecek tarımsal atıkların enerjiye dönüştürülerek ekonomiye katkı sağlayacağı değerlendirilmiştir.Öğe Hayvansal iç yağlardan transesterifikasyon reaksiyonu ile biyodizel üretilmesi(Doğu Anadolu Bölgesi Araştırma ve Uygulama Merkezi, 2008-07-31) Altun, Şehmus; Öner, CengizHayvansal yağlar normal çevre sıcaklığında katı ve çok viskozdurlar. Yüksek viskozitelerinden dolayı dizel motorlarında kullanılmadan önce modifiye edilmeleri gerekmektedir. Hayvansal yağların dizel motorlarında kullanılabilirliliğini iyileştirmek için emülsiyon ve transesterifikasyon etkili iki yöntemdir. Bu çalışmada hayvansal iç yağlardan baz katalizörlü transesterifikasyon ile %99.7 saflıkta metil alkol ve katalizör olarak %98 saflıkta NaOH kullanılarak hayvansal iç yağı metil esteri (biyodizel) üretilmiştir. Hayvansal iç yağı, metil ester şekline dönüştükten sonra viskozitesi önemli ölçüde azalmış ve oda sıcaklığında sıvı fazında bir yakıt elde edilmiştir. Biyodizelin belirlenen yakıt özellikleri ASTM standartlarında olup, viskozitesi ve yoğunluğu dizel yakıtına yakın, ısıl değeri ise %8 daha düşük çıkmıştır.Öğe Bir dizel motorunda kanola yağı kullanımında ön-ısıtma işleminin egzoz emisyonlarına etkilerinin deneysel araştırılması(e-Journal of New World Sciences Academy, 2009-03-01) Aydın, Hüseyin; Öner, Cengiz; İlkılıç, Cumali; Hazar, HanbeyBu çalışmanın amacı; bitkisel yağlardan olan kanola yağının önceden ısıtılarak bir dizel motorunda kullanımından kaynaklanan egzoz emisyonlarının nasıl değiştiğini incelemektir. Bu amaçla saf kanola yağı %20 ve %50 oranlarında dizel yakıtı ile karıştırılmış ve bu karışım yakıtlar dört zamanlı, tek silindirli ve hava soğutmalı bir dizel motorda kullanılmıştır. Karışım yakıtlar kullanım sırasında 100o C sıcaklığa kadar ısıtıldıktan sonra kullanılmış ve bu ön ısıtma işleminin dizel motorda ısıl verim, egzoz gazı sıcaklığı, NOx, CO ve duman emisyonlarına etkileri araştırılmıştır. Ön ısıtma işleminin CRO’ nun viskozitesini azalttığı ve daha uygun bir yakıt akışı sağlayarak emisyonlar üzerinde olumlu etki yaptığı sunucuna varılmıştırÖğe Hayvansal yağların dizel motor yakıtı olarak değerlendirilmesi(Taşıt Teknolojileri Elektronik Dergisi (TATED), 2010) Altun, Şehmus; Öner, CengizBiodiesel is an alternative diesel fuel, which is obtained from renewable biological sources such as vegetable oils and animal fats. When biodiesel is produced from food-grade vegetable oils, its the cost increases. To produce biodiesel an economically suitable , its cost must be lowered. The cost of biodiesel can be lowered, when it produces from low-cost feedstocks such as used frying oils and animal fats. Animal fats are highly viscous and mostly in solid form at ambient temperature that they need modifications before using them in diesel engines. The viscosity of animal fats can be reduced using transesterification process, emulsification and pyrolisis. Among these methods, the most commonly used process is transesterification reaction. In this literature review, using animal fat as a fuel for diesel engines is examined.Öğe Fındık yağı biyodizelinin alternatif yakıt olarak bir dizel motorunda kullanılması(Doğu Anadolu Bölgesi Araştırma ve Uygulama Merkezi, 2008-03-30) Altun, Şehmus; Öner, Cengiz; Keven, ArzuBiyodizel, bitkisel ve hayvansal yağlar gibi yenilenebilir hammaddelerden üretilebilen alternatif dizel motor yakıtıdır. Bu çalışmada bir bitkisel yağ olan ham fındık yağından esterifikasyon ile fındık yağı etil esteri (biyodizel) elde edilmiş ve bu yakıtın dört zamanlı, tek silindirli, direk enjeksiyonlu ve hava soğutmalı bir dizel motorunda alternatif yakıt olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Yapılan testlerde fındık yağı etil esterlerinin çok düşük olan viskozitesinden dolayı saf olarak kullanılamadığı görülmüştür. Bu nedenle fındık yağı etil esteri motorin ile hacimsel olarak %50 oranında karıştırılarak tekrar kullanılmıştır. Dizel yakıtı ile karşılaştırılma yapılırsa yakıt karışımı kullanıldığında motor performans değerlerinde iyileşme olduğu, ancak NOx emisyonunun da arttığı görülmüştür.Öğe Bir dizel motorunda biyodizel motor performans ve egzoz emisyon karakteristiklerine etkisi(TMMOB Makina Mühendisleri Odası, 2009) Altun, Şehmus; Öner, Cengiz; Yaşar, Fevzi; Sugözü, İlkerÖğe Biodiesel production from raw cottonseed oil and its performance in a diesel engine(Technology, 2011) Adin, Hamit; Yaşar, Fevzi; Öner, Cengiz; Altun, ŞehmusIn this experimental work, raw cottonseed oil was converted by KOH-catalyzed transesterification reaction with methyl alcohol to the cottonseed oil methyl ester (biodiesel) and then tested in a single cylinder, four strokes and direct injection diesel engine at the constant engine speed (2000 rpm) under different engine loads. The composition and the fuel-related properties of produced biodiesel were determined by using gas chromatography (GC) and related instruments. An increase in brake specific fuel consumption (BSFC) and decrease in brake thermal efficiency (BTE) for fuel blends were observed compared with diesel fuel. Compared with diesel fuel, exhaust emissions were found to be lower in carbon monoxide, hydrocarbon, nitrogen oxides and smoke with the use of fuel blends. It was concluded that cottonseed oil methyl esterdiesel fuel blends could be substituted for the diesel fuel without any modifications in diesel engines, with better environmental characteristics of fuel blends.Öğe Fındık yağının dizel motorlarda alternatif yakıt olarak kullanılması ve yanma karakteristiklerinin incelenmesi(Makine Teknolojileri Elektronik Dergisi, 2007) Altun, Şehmus; Öner, Cengiz; Sugözü, İlker; Akbaş, BülentBu çalışmada, ülkemizin dünya üretiminde ilk sırasında olduğu fındık bitkisinden elde edilen fındık yağının motor yakıtı olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Bu çalışmada ham fındık yağı dört zamanlı tek silindirli, direk püskürtmeli ve hava soğutmalı bir dizel motorunda yakıt olarak kullanılmıştır. Ham fındık yağının motorine göre çok yüksek olan viskozitesinin düşürülmesi ve yüksek viskozitenin sebep olacağı bazı problemleri gidermek için, ham fındık yağı motorin ile % 25, 50 ve 75 oranlarında karıştırılarak seyreltilmiştir. Motorin ile seyreltilen ham fındık yağı dizel motorunda başarılı bir şekilde kullanılmış, yük altında ve farklı motor hızlarında motor performans karakteristikleri ölçülmüştür. Yapılan testlerde karışım yakıtlarının motor momenti ve gücü motorine göre düşük, özgül yakıt tüketimi değerleri ise yüksek çıkmıştır.