4 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Öğe Hayvansal iç yağlardan transesterifikasyon reaksiyonu ile biyodizel üretilmesi(Doğu Anadolu Bölgesi Araştırma ve Uygulama Merkezi, 2008-07-31) Altun, Şehmus; Öner, CengizHayvansal yağlar normal çevre sıcaklığında katı ve çok viskozdurlar. Yüksek viskozitelerinden dolayı dizel motorlarında kullanılmadan önce modifiye edilmeleri gerekmektedir. Hayvansal yağların dizel motorlarında kullanılabilirliliğini iyileştirmek için emülsiyon ve transesterifikasyon etkili iki yöntemdir. Bu çalışmada hayvansal iç yağlardan baz katalizörlü transesterifikasyon ile %99.7 saflıkta metil alkol ve katalizör olarak %98 saflıkta NaOH kullanılarak hayvansal iç yağı metil esteri (biyodizel) üretilmiştir. Hayvansal iç yağı, metil ester şekline dönüştükten sonra viskozitesi önemli ölçüde azalmış ve oda sıcaklığında sıvı fazında bir yakıt elde edilmiştir. Biyodizelin belirlenen yakıt özellikleri ASTM standartlarında olup, viskozitesi ve yoğunluğu dizel yakıtına yakın, ısıl değeri ise %8 daha düşük çıkmıştır.Öğe Fındık yağı biyodizelinin alternatif yakıt olarak bir dizel motorunda kullanılması(Doğu Anadolu Bölgesi Araştırma ve Uygulama Merkezi, 2008-03-30) Altun, Şehmus; Öner, Cengiz; Keven, ArzuBiyodizel, bitkisel ve hayvansal yağlar gibi yenilenebilir hammaddelerden üretilebilen alternatif dizel motor yakıtıdır. Bu çalışmada bir bitkisel yağ olan ham fındık yağından esterifikasyon ile fındık yağı etil esteri (biyodizel) elde edilmiş ve bu yakıtın dört zamanlı, tek silindirli, direk enjeksiyonlu ve hava soğutmalı bir dizel motorunda alternatif yakıt olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Yapılan testlerde fındık yağı etil esterlerinin çok düşük olan viskozitesinden dolayı saf olarak kullanılamadığı görülmüştür. Bu nedenle fındık yağı etil esteri motorin ile hacimsel olarak %50 oranında karıştırılarak tekrar kullanılmıştır. Dizel yakıtı ile karşılaştırılma yapılırsa yakıt karışımı kullanıldığında motor performans değerlerinde iyileşme olduğu, ancak NOx emisyonunun da arttığı görülmüştür.Öğe Using gasoline-like fuel obtained from waste automobile tires in a spark-ignited engine(Taylor & Francis, 2014-05-01) Altun, Şehmus; Varol, Yasin; Öztop, Hakan Fehmi; Fırat, MüjdatAn experimental study on performance and exhaust emission of a spark-ignited engine fueled by gasoline-like fuel obtained from waste automobile tires using the prolysis process was performed in this study. Gasoline-like fuel has a higher octane number than unleaded gasoline; however, it has higher in viscosity in comparison to unleaded gasoline, which limited the use of gasoline-like fuel in neat form. Therefore, gasoline-like fuel was blended with unleaded gasoline from 0% to 100% with an increment of 10%, volumetrically. Obtained blends were then used in a spark-ignited engine. It was observed that the test engine was normally run up to blended fuel containing gasoline-like fuel of 60%. It is concluded that gasoline-like fuel can be partially substituted for the gasoline fuel up to 60% in blended form in terms of performance parameters and emissions without any engine modification.Öğe Fındık yağının dizel motorlarda alternatif yakıt olarak kullanılması ve yanma karakteristiklerinin incelenmesi(Makine Teknolojileri Elektronik Dergisi, 2007) Altun, Şehmus; Öner, Cengiz; Sugözü, İlker; Akbaş, BülentBu çalışmada, ülkemizin dünya üretiminde ilk sırasında olduğu fındık bitkisinden elde edilen fındık yağının motor yakıtı olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Bu çalışmada ham fındık yağı dört zamanlı tek silindirli, direk püskürtmeli ve hava soğutmalı bir dizel motorunda yakıt olarak kullanılmıştır. Ham fındık yağının motorine göre çok yüksek olan viskozitesinin düşürülmesi ve yüksek viskozitenin sebep olacağı bazı problemleri gidermek için, ham fındık yağı motorin ile % 25, 50 ve 75 oranlarında karıştırılarak seyreltilmiştir. Motorin ile seyreltilen ham fındık yağı dizel motorunda başarılı bir şekilde kullanılmış, yük altında ve farklı motor hızlarında motor performans karakteristikleri ölçülmüştür. Yapılan testlerde karışım yakıtlarının motor momenti ve gücü motorine göre düşük, özgül yakıt tüketimi değerleri ise yüksek çıkmıştır.