Arama Sonuçları

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    A preliminary study: Increasing the efficiency of filter press process in art tile production
    (Batman Üniversitesi, 2015) Bayazit, Murat
    Torna veya kalıpta işlenecek plastik çini çamuru yapımında kullanılan temel hammaddeler kil, kaolen ve karbonatlı malzemelerdir. Öğütme, dinlendirme, filter pres ve vakum pres işlemleri üretimde takip edilen adımlardır. Çamur nem içeriği oldukça önemlidir ve bunu etkileyen en önemli unsur da filter prestir. Nem içeriğinin düşürülmesiyle üretim verimliliğinin arttırılmasını amaçlayan bu ön araştırmada filter pres çamur keklerinin nem içeriğinin incelenmesi ve iyileştirilmesi için Kütahya’da çini çamuru üretimi yapan başlıca işletmelerin çamur içeriği dikkate alınarak temsili bir çini çamuru reçetesi ve bu reçeteden daha az kil ve daha fazla özsüz hammadde içeren yeni bir reçete hazırlanmıştır. Ayrıca bu reçetelerle hazırlanan çamurun kuruma küçülmesi (1500C), pişme küçülmesi (1050-10800C), pişme rengi, sır uyumu (910-920oC) ve işlenebilirliği de gözlemlenerek endüstriyel olarak sürekli üretime uygun olup olmadığı belirlenmiştir.
  • Öğe
    Geçmişten günümüze çini sanatı ve Kütahya çiniciliği
    (Batman Üniversitesi, 2012-04) Bayazit, Murat; Işık, İskender
    Geçmişte yaşayan uygarlıklara ait birçok kültürel değer 21. yüzyılda neredeyse tükenmiş ve korunmaya muhtaç duruma gelmiştir. Kültürel miraslar arasında önemli bir yere sahip olan tarihi yapılar kimi zaman doğal kimi zaman da insanların neden olduğu felaketlerden etkilenerek zarar görmüş ve bir kısmı da maalesef yok olmaya yüz tutmuştur. Özellikle Osmanlı yapılarında görülen çiniler de bu anlamda çok büyük yaralar almıştır. Bunun en büyük kanıtlarından biri de eşine rastlanamayan İznik çinilerinin 16-17. yüzyıllarda tamamen ortadan kaybolması gösterilebilir. Sahip olduğu estetik ve parlak görünümüyle çiniler, yüzyıllar boyunca süsleme amacıyla birçok yapıda kullanılan ve günümüzde de yaşatılmaya çalışılan bir sanat ürünü olarak karşımıza çıkmaktadır. Kütahya’da birçok atölyede çini geleneğinin sürdürülmesine çaba gösterilmekte ve sosyoekonomik olarak yöre insanları tarafından üretilerek hem sanat hem de bir zanaat olarak devam ettirilmektedir. Bu çalışmada çini sanatının geçmişten bugüne kadar gösterdiği değişime değinilmiş ve ağırlıklı olarak üretildiği Kütahya’da sahip olduğu önem hem bölgesel hem de global anlamda değerlendirilmiştir.