5 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Öğe Otel çalışanlarının turizm ve barış ilişkisine yönelik metaforik algıları(Batman Üniversitesi, 2016) Kulakoğlu Dilek, Nur; Dilek, Sebahattin Emre; Gümüş, MuratBu çalışmanın amacı üst, orta ve alt düzey otel çalışanlarının “turizm”, “barış” ve “turizm – barış” ilişkisi kapsamındaki algılarını metafor analizi yöntemiyle incelemektir. Bu amaçla, çözüm sürecinin başladığı ve ilan edildiği 2012 yılından 2015 yılına kadar sağlanan çatışmasızlık ve barış ortamı ile gelişen Güneydoğu Anadolu turizminin otel çalışanları için ne anlam ifade ettiği, turizmi ve barışı nasıl algıladıkları ve aralarındaki ilişkiyi nasıl anlamlandırdıkları belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın örneklemini Batman, Diyarbakır, Mardin ve Gaziantep illerinde yer alan üç, dört ve beş yıldızlı otel çalışanları oluşturmaktadır. Bu bağlamda söz konusu illerde yer alan otel çalışanlarına “Turizm .... gibidir; çünkü.... ” , “Barış .... gibidir; çünkü.... ” ve “Turizm ve Barış .... gibidir; çünkü.... ” şeklinde üç ifade yöneltilmiş, var olan boşlukları birer metafor ile doldurmaları ve o metaforu tercih etmelerinin nedenini yazmaları istenmiştir. “Turizm – barış” ilişkisine yönelik üretilen metaforlar, ekonomik, duygusal, ilişkisel ve holistik (bütünsel) algı olmak üzere dört kavramsal kategori altında toplanmıştır. Katılımcıların “turizm – barış” ilişkisine yönelik metaforik algıları daha çok ilişkisel ve holistik (bütünsel) algı kategorilerinde yoğunlaşmaktadır. Bu durum katılımcıların turizm ve barışı bir bütün ve birbirlerinin tamamlayıcısı olarak gördüklerini ortaya koymaktadır.Öğe Discovering the hotel selection factors of vegetarians: the case of Turkey(Emerald, 2018-11-19) Dilek, Sebahattin Emre; Fennell, David A.Purpose: The purpose of this study was to investigate the hotel selection preferences of vegetarians in Turkey. Design/methodology/approach: The questionnaire used in this study had four main sections: animal and environmentally friendly hotel attributes; hotel features and facilities; hotel food and beverage services; and demographic and travel information of respondents. Data were collected by way of face-to-face questionnaires from 328 self-identified vegetarians who visited the first vegan/vegetarian event – “Didim VegFest” – in Turkey on 29-30 April 2017. Findings: Eco-animal friendly hotels, customer requests and animal friendly and environmental ethics (main Factor 1); comfort and value, facilities and security, the natural environment and the staff and their services (main Factor 2); standards and sanitation, sensibility, atmosphere and knowledge (main Factor 3) were identified as the main hotel selection factors of vegetarians in Turkey. Originality/value: This study is the first of its kind in the tourism literature.Öğe Kruvaziyer turizmi: İzmir merkez liman olabilir mi?(Batman Üniversitesi, 2015) Dilek, Sebahattin Emre; Çelebi Kaygalak, Sonay; Türksoy, S. Seda; Timur, AlpTürkiye Turizm Stratejisi 2023’te belirtildiği üzere, Türkiye’nin dünya turizm piyasasındaki payını arttırabilmesi, turizminin zaman ve mekan içerisine yayılabilmesi, turistik ürün çeşitlendirilmesine bağlıdır. Bu bağlamda, İzmir ili açısından da durum farklı değildir. İzmir’in Türkiye turizminden aldığı payın % 4,5 olduğu düşünüldüğünde bu oranın arttırılması, turizmin çeşitlendirilmesi ve tüm yıla yayılabilmesi ile mümkündür. Bu amaca yönelik olarak çalışmada, İzmir turizmine yön veren turizm paydaşları ile yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla yüz yüze mülakatlar gerçekleştirilmiştir. İzmir’in kruvaziyer turizmindeki mevcut durumu ve merkez liman (homeport) olabilmesi adına yapılması gerekenler belirlenmeye çalışılmıştır. Kodlama ve analizler sonucunda, İzmir limanının uluslararası standartlara ulaştırılması ve turizm paydaşları arasındaki koordinasyonun arttırılması gerekliliği ortaya çıkmıştır.Öğe Real-life escape rooms as a new recreational attraction: The case of Turkey(Taylor & Francis, 2018-10-02) Dilek, Sebahattin Emre; Nur, Kulakoğlu DilekThe purpose of this paper is to theoretically and empirically investigate experiences of real-life escape rooms, a phenomenon that has gained prominence in recent years. An exploratory empirical study of visitors’ (escapers) experiences of 33 escape rooms in Turkey was conducted using content analysis. A total of 1079 reviews were extracted and used in the analysis. Data were collected from TripAdvisor–a well-known website–that allows guests to share their experiences from all around the world. The findings demonstrate that escape room attractions provide authenticity and flow experiences through the challenging activities and social component of the games. Furthermore, the findings show that visitors enjoy experiencing novelty-seeking (authenticity) and hedonistic experience-seeking (flow) and a feeling of being outside time and place.Öğe Türkiye’de vejetaryen/vegan oteller mümkün mü? Kavramsal bir tartışma(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2018-05-13) Dilek, Sebahattin EmreSon yıllarda dünya genelinde vejetaryen/vegan olan kişilerin sayısındaki artışa paralel olarak, vejetaryen/vegan otellerin sayısında da artış yaşanmaktadır. Her ne kadar Türkiye genelinde de vejetaryen ve vegan olanların sayısı her yıl artmakta olsa bile, vejetaryen/vegan otel sayısı aynı oranda artış göstermemektedir. Bu çalışmada, dünyadaki vejetaryen/vegan otellerin ülkelere ve kıtalara göre dağılımları verilerek, Türkiye’de vejetaryen/vegan otellerin mümkün olup olamayacağı üzerine bir tartışma zemini ortaya konulmak istenmektedir. Bu bağlamda, vejetaryenizm ve veganizm kavramları, insanları vejetaryen ya da vegan bir yaşam biçimine yönelten sebepler, Türkiye’de vejetaryen/vegan beslenme konularında kavramsal bir zemin ortaya konularak, konaklama sektörünün vejetaryen/vegan kişileri göz ardı etmesinin altında yatan nedenler söz konusu kavramsal zemin üzerinde tartışılmaktadır.