3 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Öğe Resmi ortaöğretim kurumları içinde spor liselerinin profili: Betimsel bir analiz(Batman Üniversitesi, 2020-06-30) Işıkgöz, Mustafa Enes; Esentaş, MelikeBu çalışmanın amacı; resmi ortaöğretim kurumları içerisinde spor liselerinin profilinin çeşitli nicel değişkenler açısından betimlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel nitelikte tarama modelinde olup, araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın dokümanını Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yayımlanan “Örgün Eğitim 2018-2019 Millî Eğitim İstatistikleri” oluşturmaktadır. İstatistiklerden sadece resmi ortaöğretim (genel+mesleki) kurumları ile spor liselerine ait veriler inceleme kapsamına alınmıştır. Verilerin analizinde sayı ve yüzde değerleri kullanılmış, spor liselerinin çeşitli değişkenler açısından resmi ortaöğretim kurumları içerisindeki yeri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma neticesinde; spor liselerinin genel ve mesleki resmi ortaöğretim okul/kurumları içerisinde okul olarak %0.87, derslik sayısı olarak %0.52, öğrenci sayısı olarak %0.46’lık bir yer tutmaktadır. Genel ve mesleki resmi ortaöğretim kurumlarında toplam 151.151 erkek ve 144.179 kadın olmak üzere toplam 295.330 öğretmen görev yaparken, spor liselerinde bu sayı 851 erkek ve 481 kadın olmak üzere toplam 1.332’dir. 2018 yılı itibarı ile genel ve mesleki lise çıkışlılarından yükseköğretim kurumları sınavına (YKS) 2.376.872 öğrenci başvururken, spor lisesi çıkışlı öğrencilerinden 4.540 başvuru yapılmıştır. YKS’ye başvuran genel ve mesleki lise çıkışlı öğrencilerinin %16.61’i lisans, %13.28’i önlisans, %6.15’i açıköğretim programlarına yerleşmiştir. YKS’ye başvuran spor lisesi öğrencilerinin ise %1.28’i lisans, %7.91’i önlisans, %1.92’si açıköğretim programlarına yerleşmiştir.Öğe Gençlik ve Spor Bakanlığı kamp uygulamalarının gençlik kampı liderlerine göre değerlendirilmesi(Ankara Üniversitesi, 2017-08-01) Esentaş, Melike; Özbey, Selhan; Güzel, PınarGençlik ve Spor Bakanlığı (GSB) tarafından düzenlenen gençlik kampı uygulamalarının gençlik kampı liderlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma tekniklerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Örneklem seçiminde ise amaçlı örnekleme yönteminden “kolay ulaşılabilir durum örneklemesi” yöntemi tercih edilmiştir. Görüşme verileri yazıya geçirilerek düzenlenmiş, anlamlı veriler saptanarak temalar çıkartılmış, temalara bağlı olarak kodlar oluşturulmuş ve veriler organize edilerek araştırma sonuçları yazılmıştır. Liderler tarafından kampların gençlerin sosyalizasyon, kültürel etkileşim, grup aidiyeti ve iletişim gibi sosyal becerileri üzerinde etkili olduğu kadar özgüven ve öz farkındalık gibi kişisel gelişimlerine de katkı sağladığı belirtilmektedir. Elde edilen veriler sonucunda, GSB tarafından tüm yurt geneline uygulanan Gençlik kampı faaliyetlerinin gençlerin bireysel ve sosyal gelişimlerine etkili olduğu görüşü ortaya çıkmıştır. Gençlik Kampı Liderleri kamp süre içerisinde uygulanan programın etkinliğini olumlu olduğu kadar olumsuz yönlerinin olduğunu belirtmişlerdir. Katılımcılar “kamp lideri” eğitiminde bazı önemli konulara dikkat çekerek önerilerde bulunmuşlardır.Öğe Gençlik kampı kadın lider adaylarının özgüven düzeyleri(Kastamonu Üniversitesi, 2017-01-15) Esentaş, Melike; Karacan Doğan, Pınar; Şahin, Hacı Murat; Işıkgöz, Mustafa EnesBu araştırmanın amacı; Gençlik ve Spor Bakanlığı [GSB] tarafından eğitime alınan gençlik kampı kadın lider adaylarının özgüven düzeylerinin incelenmesidir. Araştırma tarama modelinde olup araştırmanın çalışma grubunu GSB’nın 2014 yılında Antalya’da düzenlediği “Gençlik Kampı Lider Adayları” eğitimine katılan 326 Kadın Lider Adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Özgüven Ölçeği” elde edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 22.0 programı kullanılmış, tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistik kapsamında t testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; spor yapan gençlik kampı kadın lider adaylarının özgüven düzeylerinin spor yapmayan kadın lider adaylarından daha yüksek çıktığı görülmüştür. Ayrıca kadın lider adaylarının baba eğitim değişkeni ile özgüven düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.