19 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 10 / 19
Öğe RCCI yanmalı motorda aspir biyodizeli karışımları ve benzin kullanımının orta yüklerde performans ve emisyon etkilerinin incelenmesi(Fırat Akademi A.Ş, 2017) Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet Zerrakki; Oktay, HasanDizel bir jeneratörde RCCI uygulamasının performans ve emisyonlar üzerine etkileri, yüksek reaktviteli (birincil yakıt) yakıt olarak aspir yağı biyodizeli ve dizel karışımları, düşük reaktiviteli yakıt olarak benzin kullanımıyla incelenmiştir. RCCI uygulaması ikincil bir yakıt enjeksiyon sisteminin emme manifolduyla irtibatlandırılmasıyla sağlanmıştır. Benzin RCCI uygulama oranı motorun toplam kütlesel yakıt tüketiminin %40'u ve %60'si oranında olup, PFI olarak önceden karıştırılmıştır. Testler dizel-jeneratör grubunun tam gücünün %50’ine karşılık gelen ve orta yükleme sayılacak sabit bir 7.2kW motor gücü ve 1500devir/dakikalık bir motor devri gerçekleştirildi. Dizel ile biyodizel karışımının amacı, yanmanın başlamasını kolaylaştırmak için birincil yakıtın reaktivitesini arttırmaktır. Motor alanındaki çalışmaların için en önemli performans ve emisyon parametreleri derinlemesine incelenmiş ve sonuçlar sunulmuştur. RCCI uygulamasında toplam yakıt tüketimi artmış, NOx emisyonları önemli ölçüde azalırken, CO ve HC emisyonları düşük oranda artmıştır.Öğe Gerçek ve sabit termofiziksel özelliklere sahip duvarlar ve çatılar için elde edilen ısı kazancı değerlerinin karşılaştırılması(Batman Üniversitesi, 2018) Oktay, Hasan; Yumrutaş, Recep; Demir, Mehmet Emin; Işık, Mehmet ZerrakkiÖğe Konsantrik boru tip ısı değiştiricilerinde türbülatörlerin kanat delik geometrisinin ısı transferine ve basınç düşüşüne etkisi(Fırat Üniversitesi, 2011) Işık, Mehmet Zerrakki; Argunhan, Zeki; Yıldız, CengizThe effect of wing hole geometry of the vortex generator on heat transfer and pressure drop in concentric tube type heat exchangers has been investigated in this study.For experiments, two type of hole geometrywereselected.One has four rectengular hole with 2x7mm in dimension andthe other four circular hole with 5mm in diameter andapplied for 55-65-75-90 degree blade angles. Turbulator diameter is 60 mm and includes 6 blades. Air was used as hot stream, whereas water as cold stream. Experimental results were scrutinized.Heat transfer and pressure drop werefound high with usage of circular holes geometry.Öğe Combustion parameters of canola oil kerosene blend in different loading operations of a diesel engine power generator(Kilis 7 Aralık Üniversitesi, 2016) Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet ZerrakkiÖğe Bina yapı elemanları için CLTD ve TETD soğutma yükü hesaplama yöntemlerinin periyodik çözümlerinin karşılaştırılması(Pamukkale Üniversitesi, 2019) Oktay, Hasan; Yumrutaş, Recep; Işık, Mehmet ZerrakkiBina yapı elemanlarından kaynaklı soğutma yükünün doğru bir şekilde hesaplanması, binanın performansını etkileyen uygun HVAC sistem bileşenlerinin seçiminde önemli bir görevdir. Bu görev için ASHRAE, bina soğutma yükünü hesaplamak için, soğutma yükü sıcaklık farkı yöntemi (CLTD), toplam eşdeğer sıcaklık farkı yöntemi (TETD) ve radyant zaman serisi yöntemi (RTS) gibi çeşitli yöntemler sunmuştur. Bu çalışma, bu hesaplama yöntemlerinin enerji verimliliği açısından doğruluğunu araştırmayı amaçlamıştır. Bu bağlamda, CLTD ve TETD yöntemlerinden elde edilen sıcaklık farklarını karşılaştırmak için karmaşık sonlu Fourier dönüşüm tekniği (CFFT) kullanarak soğutma yükünü hesaplayan analitik bir çözüm yöntemi geliştirilmiştir. Matematiksel çözüme dayalı bir hesaplama yöntemi geliştirilmiş olup, sayısal hesaplamalar için ise Matlab'da bir bilgisayar programı hazırlamıştır. Bunun yanında, CFFT tarafından hesaplanan CLTD ve TETD değerleri ASHRAE tarafından sunulan değerlerle karşılaştırılmıştır. Seçilen bina yapı elemanları için hesaplanan sonuçlar ile ASHRAE taraından verilen değerler arasında önemli bir uygunluk olduğu görülmüştür. Ayrıca, hem hesaplanan hem de ASHRAE tarafından sunulan TETD ve CLTD soğutma yükü değerleri arasında çeşitli farklılıklar tespit edilmiştir.Öğe The effects of RCCI application on the performance and emission of diesel engine at medium loads(Dicle Üniversitesi, 2018-11) Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet Zerrakki; Oktay, HasanÖğe Asfalt depolama tanklarının kızgın yağ ile ısıtılması ve sistemdeki ısı transferinin incelenmesi(Fırat Üniversitesi, 2011) Adin, Hamit; Altun, Şehmus; Yaşar, Fevzi; Işık, Mehmet Zerrakki; Işık, Süleyman KazımÖğe The influence of building design parameters on the time lag and decrement factor(Dicle Üniversitesi, 2018-11) Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet Zerrakki; Oktay, Hasan; Yumrutaş, RecepÖğe Bina duvarlarının termofiziksel özellikleri arasındaki ilişkilerin kullanılarak bu özelliklerin ısı kazancına olan etkisinin incelenmesi(Fırat Akademi A.Ş, 2017) Oktay, Hasan; Yumrutaş, Recep; Argunhan, Zeki; Işık, Mehmet ZerrakkiBinaların ısıtılması ve soğutulması için tüketilen enerjinin gün geçtikçe artması ısıl performansı yüksek olan inşaat malzemelerinin geliştirilmesine ihtiyaç duyulmuştur. Malzemelerin ısıl performansı ise direk olarak bu malzemelerin termofiziksel özelliklerine bağlıdır. Her ne kadar literatürde termofiziksel özelliklerin ısıl performans kriterleri olan ısı kazanç, zaman kayması gibi dinamik ısıl karakterlerine olan etkileri incelense de, bu özelliklerin birbiri arasındaki ilişkiler göz ardı edilmiştir. Bu amaçla; her bir termofiziksel özelliğin ısı kazancına olan etkisini incelemek için bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Farklı bileşimli 102 beton duvar numunesi üretilerek, termofiziksel özellikleri ASTM ve EN standartlarına göre ölçülmüş ve aralarındaki ilişkiler yeni ifadelerle tanımlanmışır. Daha sonra bu ilişkiler kullanılarak, Gaziantep’ te sıcak bir günde herhangi duvar ve tavanda oluşan ısı kazancını hesaplamak amacıyla kompleks Fourier dönüşüm tekniği (CFFT) kullanılarak MATLAB tabanlı bir bilgisayar programı hazırlanmış ve elde edilen sonuçlar irdelenmiştir. Sonuç olarak, bu yapılan çalışma sayesinde herhangi bir termofiziksel özelliği belli olan duvarların ısı kazançları kolaylıkla hesaplanabilmektedir.Öğe Performance and emissions of canola oil kerosene blend in different loading operations of a diesel power generator(Kilis 7 Aralık Üniversitesi, 2016) Aydın, Hüseyin; Işık, Mehmet Zerrakki