4 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Öğe Effect of tightening torque on the fatigue strength of bolted composite lap joints(Kilis 7 Aralık Üniversitesi, 2016) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzÖğe Havacılık ve uzay yapılarında kullanılan bal peteği sandviç kompozitlerin darbe davranışlarının deneysel ve sayısal araştırılması(Batman Üniversitesi, 2018) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzÖğe Elipsoit petek yapılı sandviç yapıların burkulma dirençlerinin sayısal ve deneysel olarak araştırılması(Balıkesir Üniversitesi, 2012) Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzÖğe Helis dişli çarklarda farklı diş taban geometrisinin dişli çark ağırlığına ve gerilme analizine etkisi(Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi, 2010-10) Adin, Hamit; Topkaya, Tolga; Solmaz, Murat YavuzBu çal mann amac, enerji ve malzeme tasarrufu sa lamak amacyla güç ve hareket iletiminde sklkla kullanlan helis di li çarklarn a rlklarn azaltmaktr. Bu amaçla di li çarklarn normal çal ma artlar içerisinde gerilmeye en az maruz kalan yüzeyleri 7 farkl geometride delinerek bo altlm tr. Modeller SolidWorks 2010 program kullanlarak modellenmi ve daha sonra olu turulan kat modeller ANSYS Workbench 12.0 sonlu elemanlar paket programna aktarlarak gerilme analizleri gerçekle tirilmi tir. Tüm analizlerde di li çark malzemesi olarak AISI 1045 çeli i seçilmi tir. Gerçekle tirilen çal ma neticesinde elde edilen sonuçlar birbiriyle kar la trmal olarak verilmi ve en uygun tasarmn malzemeden % 27 kazanm sa layan 7 mm çapnda 6 adet dairesel delik açlan model oldu u tespit edilmi tir.