1 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Öğe Kök değerler açısından 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı ders kitabındaki şiirlerin analizi(Batman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2025-06-03) Tutuman, Nurselya; Balcı, UmutSağlıklı bir toplum düzeni kurmak, ahlaklı ve erdemli bireyler yetiştirmekle başlar. Bu duruma bağlı olarak Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı tarafından tespit edilen ‘değerler eğitimi’ esas alınmıştır. Bu çalışmanın amacı 9.sınıf (lise 1) Türk Dili ve Edebiyatı ders kitabında yer alan şiirleri kök değerler bakımından incelemektir. Araştırmanın veri setini 2024-2025 eğitim-öğretim yılında okutulan 9.sınıf Türk Dili ve Edebiyatı ders kitabı oluşturmaktadır. Çalışmanın veri analizi, doküman incelemesi (belge tarama) yöntemiyle yürütülmüştür. Tarama yöntemiyle elde edilen 60 şairin toplam 95 şiiri aktardıkları kök değerler bakımından teker teker analiz edilmiştir. Adalet, yardımseverlik, vatanseverlik, öz denetim, sevgi, saygı, sabır, sorumluluk, dürüstlük ve dostluk araştırmanın değer kategorilerini oluşturan kök değerlerdir. Şiirlerde sevgi (f=48), vatanseverlik (f=20) ve sabır (f=14) gibi değerlerin en fazla aktarılan değerler olduğu tespit edilmiştir. Dostluk (f=0) ve yardımseverlik (f=0) gibi kök değerlere ise rastlanmamıştır .İncelediğimiz şiirlerin neredeyse çoğunda kök değerin yer alması, kitabımızın kök değerler açısından zengin olduğunu göstermektedir. Dolayısıyla şiirlerin kök değerleri aktarması açısından öğrenciler için uygun olduğu bulunmuştur.