2 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Öğe The validity and reliability of the turkish version of the onlinecounseling and face to face counseling attitudes scale(International Journal of Psychology and Educational Studies, 2014-09) Manap, Abdullah; Demirci, İbrahim; Şar, Ali HaydarThe purpose of this study is to examine the validity and reliability of the Turkish version of the Online Counseling Attitudes Scale (OCAS) and Face‐to‐Face Counseling Attitudes Scale (OCAS) (Rochlen, Beretvas, & Zack, 2004). OCAS and FCAS loaded on four factors and the factors were named Value of Online Counseling (OC‐V), Discomfort with Online Counseling (OC‐D), Value of Face‐to‐Face Counseling (FC‐V) and Discomfort with Face‐to‐Face Counseling (FC‐D). The results of confirmatory factor analysis indicated that the four dimensional model was well fit (x²=323.61, df=157, p=0.00000, RMSEA=.056, NFI=.94, CFI=.96, IFI=.96, RFI=.92, GFI=.91, and SRMR=.071). Factor loadings ranged from .47 to .88. The internal consistency coefficients of four subscales were .84, .80, .88 and .78. Overall, findings demonstrated that OCAS and FCAS may be used as a valid and reliable instrument in order to assess attitudes toward online counseling and face to face counseling of individuals.Öğe Çocukluk yaşantıları ölçeği’nin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması(Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2015-12) Manap, AbdullahBu çalışmanın amacı; ergen ve yetişkinlerin olumsuz çocukluk yaşantılarını ölçmede kullanılabilecek bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Batman’da öğrenim gören toplam 775 ortaöğretim ve yükseköğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcıların %42.8’ini erkek öğrenciler (N= 332); %57.2’sini kız öğrenciler (n= 443) oluşturmaktadır. Ayrıca katılımcıların %44.51’ini (N= 345) yükseköğretim; %55.49’unu (n= 430) ortaöğretim öğrencileri oluşturmaktadır. Ölçeğin geliştirme aşamasında; ilk aşamada açımlayıcı faktör analizi, sonrasında ise doğrulayıcı faktör analizi ve güvenirlik analizi yapılmıştır. Açımlayıcı faktör analizi sonucunda ölçek 3 faktörlü olarak belirlenmiş; aile yaşantısı (4 madde), okul yaşantısı (4 madde) ve kişisel-sosyal yaşantılar (4 madde) alt boyutlarından oluştuğu görülmüştür. Aile yaşantısı alt boyutunun yük değeri .718 - .802; okul yaşantısı alt boyutunun yük değeri .508-.843; kişisel-sosyal yaşantılar alt boyutunun yük değeri ise .646-.751 arasında değişmektedir. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarının ise mükemmel veya kabul edilebilir düzeyde olduğu saptanmıştır. Güvenirlik analizi sonuçları incelendiğinde; aile yaşantıları alt boyutunun cronbach’s alfa değerinin .822; okul yaşantıları alt boyutunun .770; kişisel-sosyal yaşantılar alt boyutunun .695 olduğu belirlenmiştir.