3 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Öğe İngilizce zarf yapılarının yabancı öğrenenler için zorluğu(Batman Üniversitesi, 2017) Yaş, EminBu çalışmanın amacı İngilizce zarf yapılarının(cümlecik) yabancı veya ikinci dil öğrenenler için ne tür zorluk ya da yük olduğunu aydınlatmaktır. Bu bağlamda, bu yapıların sözdizimsel yapısı araştırıldı. Bu, yapılarını vurgulayarak ve gramer birimi olarak zarf cümleciklerinin sözdizimsel özellikleri araştırılarak yapıldı. İngilizce konuşan dünyada mevcut olan en önemli kitaplar incelendi. Bu bütünce (corpus) analiz, yan cümle olarak sürekli değişen bazı zarf yapıların öğrenenler için cümle işleminde bir sorun olduğunu gösterdi. Yapısındaki değişimlerin yabancı öğrenenler için bir yük olduğu kanıtlandı. Bundan başka, çalışma zarf yapılarının İngiliz dilinin tipolojik sözdizimine ters düştüğünü vurguluyor; yani İngilizcenin kurallı söz dizimi bu işlemler tarafından ihlal ediliyor. Yine sınıflandırmaları, kısaltılmaları ve devrik olmaları yabancı öğrenenler için büyük sıkıntıdırlar.Öğe History of Mamluk rebellions model of the rebellions of Tagribermiş and Aynal el-Cekemî(Batman Üniversitesi, 2016) Ağır, Abdullah Mesut; Güneş, SedefMemlûk Devletinin merkez ve bazı vilayetlerinde isyanlar meydana gelmiştir. Bu isyanların merkezlerinden birisi olan Suriye, bu başkaldırıların başlangıç noktası olmuş bazen de sultana karşı olan ayaklananlar için sığınak görevi görmüştür. Bu isyanlardan birisi Halep Nâibi Emir Tagribermiş ve diğeri de Dımaşk Nâibi Aynal el-Cekemî’nin isyanlarıydı. Her iki vali de Sultan Barsbay’ın oğlu Aziz Yusuf adına isyan etmiş ve Yusuf, Sultan Çakmak tarafından tahttan indirilmiştir. Gerçekte bunların amacı, tahtı ele geçirmekti. Dahası, bu amaç doğrultusunda bunlar birbirleriyle de ittifak yapmadı. Buna ek olarak, bu Suriye valileri ne diğer bölgelerdeki valileri ne de Anadolu Türkmenlerini taraflarına çekmeyi başarabilmiştir.Öğe Turizm fakültelerinde yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde kullanılan bazı ders kitaplarının betimsel analizi(2024-07-23) Babayiğt, Mehmet Veysi; Balcı, UmutDil, iletişimin temel yapı taşlarını oluşturan en önemli öğedir, ve insanoğlu geçmişten günümüze eğitim, ticaret, sağlık, sosyal ilişkiler, turizm gibi birçok alanda dili aktif bir biçimde kullanmaya çalışmıştır; ancak globalleşen yaşam eksenimizde insan nüfusunun ileri düzeyde artmasından ötürü tüm dünyada ortak bir dile ihtiyaç duyulmuştur. Bu ortak dil, bireylerin farklın ihtiyaçlarından ve ülkelerin durumundan doğmuş olsa bile, günümüzde İngilizce dünya dili olup birçok eğitim kuruluşunun programlarında eğitim dili olarak kullanılmaktadır. Turizm Fakülteleri de ulusal ve uluslararası hizmet yelpazesinde istihdam sağlamak için birçok bölümünde İngilizce dersini aktif bir biçimde entegre etmiştir. Turizm rehberliği bölümlerinin en önemli beceri dersleri haline gelmiştir. Bu çalışmanın temel amacı, turizm fakültelerinde İngilizce olarak yabancı dil eğitiminde öğrenciler için kullanılan birkaç ders kitabının betimsel bir analizini yapmaktır. Bu çalışmada, ders kitaplarının dil öğretiminde kullanılmasının avantajları ve dezavantajlarının yanı sıra, İngilizce ders kitaplarının bu amaç için kabul edilebilirliği de analiz edilecektir. Çalışma kapsamında; Turizm fakültelerinin bazı bölümlerinde İngilizce eğitiminde kullanılan ders kitapları olarak “New Total English” , “Speakout English-Integrated Skills, “Tourism 2” gibi kitaplar ele alınacaktır. Bu çalışma kapsamında, materyallerde kullanılan birtakım doğru yaklaşımlar ve yöntemler belirlenmiş olup, bu materyallerin analizi bağlamında verilere yer verilmiştir. Çalışma kapsamında söz konusu eserler betimsel analiz yöntemiyle yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda bu eserlerin hem mesleki hem de dil gelişimi bağlamında turizm fakültelerinde okuyan öğrenciler için olumlu dönütler sunduğu, öğrencilerin dil gelişiminde gerekli olan dört beceriyi başarılı bir şekilde geliştirdiği ve hedef dilde gerekli mesleki kelimeleri edindiği saptanmıştır. Son olarak bu çalışmanın yabancı dil eğitiminde kaynak ders kitaplarının seçiminde daha özenli olunacağı ve öğrencilerin dil gelişimlerini destekleyecek faaliyetlerde daha etkin olacağı umut edilmektedir.