1 sonuçlar
Arama Sonuçları
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Öğe Resmi ve sözlü tarih anlatıları arasında bulunmanın alevi öğrenciler ve tarih öğretmenleri üzerindeki etkileri (Tunceli Merkez örneği)(Bingöl Üniversitesi, 2014) Arslan, YusufBu araştırmada Alevi öğrenciler ile tarih öğretmenlerinin okullarda ve sosyokültürel çevrelerinden öğrendikleri birbirinden farklı tarih anlatılarına maruz kalmalarının onları nasıl etkilediği araştırılmıştır. Araştırma 2012 yılında Tunceli kent merke-zinde yapılmış olup Alevi İslam inancına mensup 49 ortaöğretim son sınıf öğrencisi, 15 veli ve 6 tarih öğretmeni çalışma grubunda yer almıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin resmi ve sözlü tarih bilgilerinin yaygın olarak çeliştiği görülmüş, iki tarih arasında bulunan öğrencilerin tarih dersleri/ders kitaplarına karşı ilgilerinin azaldığı, bilgi kargaşasıyla beraber kimlik parçalanması gibi sonuçlara yol açtığı saptanmıştır. Tuncelili tarih öğretmenlerinin de "kendileri ile çelişme”, “gerçek dışı olduğuna inandığı bilgileri vermeye zorlanma” ya da “kendine oto sansür uygulama” gibi içsel problemlerle uğraştıkları anlaşılmış, derslerde toplumlarının tarih görüşleri ile çelişen konularda bütüncül ve gerçek bir katılım gösteremedikleri tespit edil-miştir. Tarih derslerinde/kitaplarında Alevilerle ilgili tarihsel bilgilere yer verilme-sinin yaşanılan sorunları azaltacağı, toplumsal hoşgörü ve barışa katkı sağlayacağı düşünülmektedir